Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei,

Yksivuotiaamme yöunille meno on mennyt aika epätoivoiseksi touhuksi. Nukahti ennen upeasti itsekseen omaan sänkyynsä, kunnes muutama viikko sitten homma oli yhdestä illasta poikki. Nyt sänkyyn viedessä nousee samantien peuhaamaan tai pinniksen laitaa vasten seisomaan. Huuto alkaa ehti jos poistuu huoneesta, jos taas jää viereen istumaan, niin peuhaaminen voi kestää parikin tuntia. Iltarituaalit meillä on olleet noin puolivuotiaasta lähtien täysin samat; iltapuuro, pesut ja rauhoittuminen sylikkäin laulellen. Tiedän että tämä todennäköisimmin on ohimenevä vaihe, mutta vähän ymmällä olen miten saisimme nukahtamisen taas sujumaan. Kahden tunnin nukutustouhut kiristää omaa pinnaa, jonka lapsi tietenkin vaistoaa. Hyviä vinkkejä tilanteen ratkaisemiseksi otetaan mielellään vastaan!

Kommentit (1)

meillä oli joskus vähän samanlaista pelleilyä sängyssä juuri tuossa iässä,ja mieheni sai tarpeexeen istuskella sängyn vieressä.päätti että seuraavan kerran annetaan pojalle maitopullo käteen,yövalo päälle ja ovi kiinni...eli huoneeseen ei enää jäädä.olin aivan varma että huuto tulee..vaan poikapa yllätti..ei kuulunut ääntäkään..sinne nukahti :o)ja siitä päivästä lähtien on jäänyt kiltisti nukkumaan ja maitopullokin jäi jo aika pian pois.,jos teillä alkaa itkeä ja saa sillä tulemaan jonkun huoneeseen,onkohan vähän testailua..kannattaisiko antaa hiukan huutaa..tein itse joskus myös niin että kun pelleili,makoilin ite sohvalla silmät kiinni ja sanoin että äiti alkaa nyt nukkua..sekin auttoi kun ei viitsinyt yksin sählätä kun kukaan ei katsonut..kannattaa kokeilla eri juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat