Vierailija

Kyseessä 5-vuotias. On jotenkin noloa, kun esim. illalla kun ollaan jo iltatoimille menossa (pesut+syönnit)on ovenraossa että " mä tuun kanssa" . Joutuu sanomaan et mene sinäkin jo omaan kotiin iltapalalle. Tulee aina kootut selitykset että " ei mun tarvii vielä" jne. Aina selitykset ja vastaväitteet.

Tai kun meillä lapset tulevat syömään, on heti että hän tulee kanssa. Mulla on sellainen käytäntö (lapseni alle 5-vuotiaita) et kukaan ei tule odottelemaan kun syödään. Syöminen menee hulinaksi jos kavereita pörrää siinä seassa. Eli syömisajat ja pienempien päiväunet on sellaista aikaa jolloin kaverit ei tule sisälle.

Kurjaa sanoa vähän väliä että nyt ei käy, mutta kun en jaksa että se olisi koko ajan meillä. Olisi hyvä jos vanhemmat vähän katsoisi tällaisen kyläluudan perään.

Mitä mieltä olette?

Lisäyksenä mainittakoon että meidän lapset eivät koskaan ole heillä.

Kommentit (23)

Meillä kaks lasta. Naapustustossa on vain yksi lapsi, joka on suunnilleen samaa ikäluokkaa. Ja tästä lapsesta on nyt muodostunut ongelmatapaus :). Lauantaina oli meillä 10-19 (välillä pihalla,välillä sisällä). Sunnuntaina sama juttu.

ja heille ei saa mennä sisälle leikkimään.. On yh-äidin poika, ja täytyy kyllä sanoa että äiti on ERITTÄIN outo. Se ei kertaakaan käy kattomassa missä poika menee, luuhaa vaan sisällä..OUTOA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itselläni on 3 lasta ja en salli seuraavia asioita:

-naapurin lapset tulevat meille, jos meillä on harvinaisia vieraita

-tulevat aamulla niin aikaisin, että olemme vielä yöpuvuissa tai illalla iltapala-aikaan

-jos käymme syömään, niin lähetän naapurin lapset kotiin (meillä iltaruoka on sellainen hetki, että haluamme olla perheen kanssa keskenään ja keskustella perheen sisäisistä asioista, tämä on myös se hetki, että lapset näkevät isäänsä)

-jos olen juuri siivonnut vieraita varten, niin en halua, että iso lapsilauma tulee meille sotkemaan

Mitä sitten saavat tehdä:

-saavat tulla meille sisälle, jos vanhempien kanssa on sovittu hoitovastuusta, ruokailusta ja kotiinmenoajasta

-vastapalvelukseksi haluan, että naapurit hoitavat minun lapsiani

-ulkona saavat olla keskenään niin paljon kuin haluavat (paitsi silloin, kun meillä on ulkojuhlat, (haluan, että lapseni pitävät seuraa varta vasten kutsutuille lapsille))

(joskus on inhottanut, kun likaiset naapurin lapset ovat ängenneet ruoka-apajille, kun olemme muut juhlavaatteissa pihalla)

Meillä on ainakin sovittu naapurissa olevien lapsiperheiden kanssa, että jokaisessa paikassa sanotaan reilusti ei silloin, kun vieraita ei haluta. Tämä on paljon yksinkertaisempaa kuin se, että lasten vanhempien pitäisi miettiä, onko edellisestä vierailusta jo kulunut tarpeeksi pitkä aika niin.

onkohan se yksinäinen kun noin kerran seuraa kaipaa? leikkivätköhän hänen vanhempansa koskaan hänen kanssaan? aikä välinpitämättömiltä kuulostavat jos eivät edes tiedä (= välitä?) missä heidän lapsensa on...

Ei sinänsä häiritse jos joskus tullaan leikkimään, mutta ne ajat jolloin oltaisi tulossa ja tuo syömisten pyytely... Ja sitten tuo vastaaninttäminen kun olisi suunnilleen väkisin tulossa. Ja omia lapsia ei sinne kylään pyydetä koskaan.

ap

Minä varmaan juttelisin myös hänen vanhempiensa kanssa sopivista vierailuajoista. Tai kieltäisin myös sisäleikit kokonaan. En missään nimessä haluaisi antaa kenellekään sellaista vaikutelmaa, että " meille saa tulla vaikka teille ei saa" . Tietävätkö hänen vanhempansa tästä käytöksestä? Jos tietävät, olisin varmaan aika raivoissani!

Tuli tarhasta suoraan meille ja oli 19 saakka.

Kerran tytön äiti sanoi omalle äidilleni että kiva kun on voinut käydä ylitöissä kun Tiina on ollut teillä. Oli ostanut niillä rahoilla uuden auton. Kaiken huippu oli, etten edes tykännyt Tiinasta. Varasti lempileluni vielä.

Tee loppu heti ja säännöt selviksi, esim. teille saa tulla kerran viikossa 2 tunniksi tms.

Eikä meillä kotona mitään suuria ongelmia ollut. Mutta eipä mitään sääntöjä tai rajojakaan.

Olisi kyllä ollut hyvä, jos joku olisi huomauttanut asiasta äidilleni. Asiaan olisi tullut kyllä nopeasti korjaus. Omien vanhempieni mielestä minä nyt vain olin niin suloinen ja hurmaava lapsi,että koko naapurusto mielellään pitää minua kotonaan ja ruokapöydässään...

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun meillä siitä syömisestä ja pöydässä pysymisestä ei tule mitään jos kavereita on meillä ruoka-aikaan.

t. ap.

Ei lapsi kyllä aina meille ole tulossa, mutta se, että tulee hakemaan illalla puoli 9 aikaan ulos leikkimään... Tämä naapurin lapsi ei ole päiväkodissa joten ei saa aamulla nukkua niin pitkään kuin haluaa. Sanon vaan ovella reippaasti, että meillä laitetaan nyt nukkumaan tule silloin ja silloin uudestaan. Ruoka-aikoina sanon, että teillä on varmaan kotona ruoka ja käsken olohuoneeseen odottamaan. Muutenkin komennan naapurinkin lapsia jos on tarpeen. Ja sallin sen myös naapureillekin eli komentaa omia lapsiani jos on tarvis.

Tuo vastaanväittäminen kyllä kuulostaa aika ärsyttävältä. Ei kai siinä muukaan auta kun pysyä itse jämäkästi kannassaan. Monesti lapset tykkää kun on aikuinen sanomassa eikä anna lapsen päättää asioista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat