Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

mitkä kaikki ruoat aiheuttaa koliikkivaivaa?

Kommentit (5)

Meillä koliikkiin auttoi huomattavasti maidoton (ei maitoproteiinia, heraa tms.) ja munaton ruokavalio. Eron huomasi ihan parissa päivässä. Tutkimuksissa ei silti ilmennyt allergiaa, ja tavalliseen ruokavalioon siirryttiin, kun vauvat oli 3kk. Tästä mietin, että mahtaisiko koliikki vain olla suoliston kypsymättömyyttä eläinproteiinien pilkkomiseen.

Briteissä ainakaan ei koliikkia pidetä pelkkänä vatsavaivoina, mutta niitä välttääkseen ei suositella juotavan hapokkaita tuoremehuja; apelsiini, karpalo (ananasmehua suositeltiin ja Hollannissa sen uskotaan jopa nostavan maidon tuotantoa kuulemma::))) eikä hiilihapollisia juomia ja kofeiniit ihan minimiin, tarkoittaen myös suklaata. Itse huomasin Suomen lomalla piimää päivittäen imiessäni maidon sijaan, alkoi vauvankin ilmavaivat helpottaa. Onkohan niissä eri laktoosikoostumukset ?

lämmintä kylpyä, vauva-hierontaa ja iho-iholla hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en tiedä, auttaako varsinaiseen koliikkiin mikään äidin syömättömyys, mutta ainakin olen kuullut, että ruisleipä, suklaa, kahvi, vahvat mausteet, kaaliruuat, maito, kananmuna ja sipuli on aineita, jotka saattavat pikkuiselle aiheuttaa masunkipristyksiä. Ja maidotonta ja munatonta dieettiä tiedän monen noudattaneen.

-Amy-

Tämä ei nyt syömiseen liity, mutta suosittelen koliikkiin ehdottomasti vyöhyketerapiaa. Se on auttanut tosi monia, myös meidän vauvaa. On ainakin kokeilemisen arvoista. Meidän vyöhyketerapeutti kertoi, että se auttaa yhdeksään kymmenestä tapauksesta.

Omaa kokemusta ei asiasta ole, mutta olen kuullut niin monen saaneen apua vyöhyketerapeutilta, että suosittelen kokeilemaan! Ymmärtääkseni yksi tai kaksi käyntiä ei vielä riitä, usein kai tarvitaan 3-4 käyntiä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat