Vierailija

siskoni pukkaisi 7-vuotiaan tyttösä minulle mukaan matkalle isovanhempiensa luo. Minua ärsyttää kun viime vuonna oli sama juttu että minun piti olla lapsenvahtina lomani ajan. Vaikka tietysti muutkin, mummisa esim. kattoo sen perään. Minä nautin niemomaan kun saa istuu yksin junassa eikä tarvitse huolehtia mistään.

Mitä mieltä?

Sivut

Kommentit (32)

että haluaisit saada päättää siitä keitä siellä saa olla yhtä aikaa sinun kanssasi. oletko ehkä nuorin lapsi ja tottunut olemaan prinsessana?

Oletko koskaan pyytänyt keneltäkään apua? Toi on todella pieni palvelus pyytää ja vanhemmille iso apu ja helpotus - siis että katsot siskontytön perään kun kuljette samassa junassa samaa matkaa. Ihme perhe teillä, jos ei siskoa voi sen verran jeesata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin yksinkertaista se on. Sillehän et voi mitään, jos tyttö tulee joka tapauskessa isovanhempiensa luo, kai ne isovanhemmat itse saa päättää kuka heillä vierailee, mutta mikä pakko sinun on sitä tyttöä kuljettaa jos et halua.

Mun mielestä ei ole mitenkään itsekästä haluta viettää lomaa ihan rauhassa yksinään. Ap kertoi, että on hoitanut siskonsa lasta useasti, joten kyllä minä ihmettelen mikä ihmeen velvoite hoitamiseen tuo sukulaisuus on. Itse hoidan veljeni lapsia juuri silloin, kun minulle sopii ja hätätapauksissa toki muutoinkin eikä hänkään joudu minun lapsiani hoitamaan. Jokainen hoitakoon omat lapsensa, toivottavaa tietysti on apu silloin tällöin.

mutta sisko on aina tuppaamassa lapsiaan muitten hoitoon. Minä nimeomaan haluan istua yksin ja matkata yksin, se on osa sitä loma nautintoa minulle. Kevät on ollut aika rankkaa minulle ja tunnen olevani ansainnut irtautumisen kaikesta vähäksi aikaa.

AP.

Itselläni on kanssa siskoja joilta olen pyytänyt apua ja sitten jälkeenpäin saanut toista kautta kuulla kuinka lapseni eivät ole olleetkaan tervetulleita. Jos sinua ei kiinnosta hoitaa niin ole hoitamatta, mutta sano se suoraan!

sekä siskosi että sä, vastuun pakoilijoita. Ei vaan oikeesti, todellisessa maailmassa tuo on aika pieni juttu vahtia 7 vuotiasta junamatka ja autella mummolla sen kanssa.

mummolaan, niin sitten sun on vaan oltava sen tytön kanssa. Jos haluat olla rauhassa, mene jonnekin muualle. Miltä luulet vanhemmistasi tuntuvan, jos sinä menent sinne mököttämään, Kun siskontyttö on tiellä ja sitä pitää vahtia? Pilaat vielä heiltäkin ilon lapsenlapsen vierailusta.

Niin älä sitten myöskään myöhemmin kun itselläsi on koliikia huutava muksu tai vastaava ja olet ihan loppu, älä huuda siskoasi apuun. Silloin hänen lapsensa ovat jo isoja ja anna hänen olla rauhassa. Niin makaat kuin petaat.

ja tiedän kokemuksesta että tyttö jäis minun hoidettavaksi lomankin aikana. Äiti ei jaksa hoitaa eikö muita sukulaisia kiinnosta.

Mutta kaitpa sitä olen sitten itsekäs.

AP.

Minäkin haluaisin aina matkustaa yksin ja rauhassa. Yritä seuraavalla kerralla sanoa ei, vaikka se ikävää onkin. Ihmisen tulee olla välillä itsekäs!

isovanhempien luo? Ei tuo nyt minusta ole paljon pyydetty, jos teillä kerta on sama matka. ja kai sillä lapsenlapsella on yhtä suuri oikeus lomailla isovanhempien luona kuin sinullakin?

sinne myöhemmin kesällä. Siskoni on vielä sellanen että hän ei ikinä edes soita esimerkiksi kuin vaan silloin kun tarvii hoitoapua. Eikä koskaan pyydä edes kylään meitä.

ap.

Voit varmaan sen verran siskoasi avittaa että otat tytön mukaan kun kuitenkin sinne menet. Mitä ihmeen vaivaa 7-vuotiaasta on? Eri asia jos olisi joku 2v.

siskoni lapsia eräänkin kerran yli sovitun ajan. siskolla on ja oli tapana häippästä pitkille reissuille ja jättää lapsensa koko viikonlopuksi hoitoon minulle vaikka oli puhe muutamasta tunnista.

ap.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat