Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

5- ja 3-v lapset oppivat kyseisen sivistyssanan päiväkodissa. Kotona he kysyivät, mitä se tarkoittaa. Vastasin asiallisesti, että se tarkoittaa kakkaa, mutta se on aika ruma sana eikä me viitsitä sillä lailla sanoa.

No eipä ole viesti mennyt perille. Paska vilahtelee tyttöjen puheessa päivittäin. Miten saan perille sen, etten halua heidän puhuvan rumia? En kuitenkaan tahdo tehdä asiaista numeroa tai kauhistella heidän puheitaan. Mutta jos en saa edes paskaa kitkettyä lasten puheista, miten käy myöhemmin ärräpäiden kanssa?

Aikuiset eivät kiroile meillä kotona.

Kommentit (12)

tuo " paska" on ruma sana. kuulin kerran kun yksi pikkupoika sanoi äidilleen että " mulla on paskahätä" !

En halua että omat lapseni puhuvat tuolla tavalla.

Minä sipaisin kielenkärkeen fairya rumien sanojen perään. Ei tarvinnut useasti toistaa. Nimellinen tapa pestä suu. Itse en kiroa ja muksunkaan ei tarvi niin tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ruma sana lipsahtaa, menet tilanteseen, otat vaikka haritoista kiinni ja sanot painokkaasti:" Muistatko kun sanoin että se on ruma sana. En enää koskaan halua kuulla tuota suustasi. Jos vielä käytät tuota sanaa, karkkipäivä peruuntuu(tai joku muu teillä toimiva uhkaus). Äidile tulee paha mieli kun puhut noin....yms.

rumimmasta päästä ole. Toki siitä voidaan siirtyä " kovempiin" sanoihin, mikä on huono asia. Meillä täällä landella 3-vuotias sanoo menevänsä joskus kuselle =). Toki varsinaiset kirosanat karsitaan pois heti.

Viimeksi eilen selitin heille, mitä tarkoittaa " aivoton apina" . Tytöt menivät aika vakaviksi, kun sanoin, että oikeastaan se tarkoittaa " olet ihan tyhmä etkä edes ymmärrä mitään" .

Paskan merkitys taas naurattaa heitä. Mikäpäs sen naurettavampaa kuin alapäähuumori.

ap

eli sitä käytetään vain vessassa. Meillä syksyllä viisi täyttävä poika ja hyvin on kyllä jättänyt rumat sanat pois, kun olen sanonut (ja joskus vienyt pojan oikeasti vessaan), että noita sanoja sanotaan vessassa.

Poika voi siis halutessaan mennä yksin vessaan niitä sanomaan. Eipä ole enää tarvetta ilmennyt niitä sanoja käyttää ja käydä vessassa puhumassa. Näin hän ei ainakaan saa suuremmin huomiota sanoilla eikä niitä ainakaan huomion vuoksi käytä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat