Vierailija

Ts. en siis ole VL, mutta saako sinne tulla silti? Mitä ohjelmaa siellä on, mitä siellä tehdään? :)

Kommentit (19)

Tosin ei oikein jaksais ajatella koko reissua. Sehän on selvä että kun sinne pääsee niin on ihanaa (ellei sada kaatamalla) mutta kun jotenkin se kenttä on niin outo, miten saa etukatoksen pystyyn eli rattaat suojaan sateelta ja kenties telttaa vaunun eteen ja kaikkea... Niin jotenkin tuntuu että äh.

Sieltä voi käydä kysymässä vuokraisivatko. Hinnat tosin on huipussaan kaikilla markkinoilla ko. viikonvaihteen aikana, koska kaikki menee mitä tarjolla on, hinnalla kuin hinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en tunne ketään lessuja.. joo ne on kyllä vanhoollislestadiolaisten joka kesäiset suviseurat. jos et ole käynyt niin ethän voi tietää minkälaista siellä on! kannattaa käydä ihmettelemässä;)

joo mukava huomata että täällä on muitakin lähtijöitä. paitsi minua kanssa arveluttaa nuo kenttä järjestelyt ihan kauheasti. eikä sitä paitsi ole vielä edes tietoa millä kalusteilla lähdetään. ei ole vaunua hommattu eikä niitä enää varmaan edes saa. telttakunnissa en oikeen näe mitään hohtoa, ainakaan lapsen kanssa! jos sataa tuskastun heti.. kai sinne pitää lähteä edes päiväseltään vaikka matkaa onkin parin sadan hujakoilla. rahaa menee kyllä ihan mukavasti siihen reissuun.

ap

no mä voin kertoa.

siellä on niin helppoa olla kun lähes jokainen muukin on samalla lailla uskova. ei tarvitse ajatella että mitä nuo ja nuo minusta ajattelevat.. siellä tuntee kuuluvansa joukkoon vaikkei kenenkään kanssan puhuisi.

sieltä saa aimo annoksen voimia arkeen, joilla jaksaa monta kuukautta. näin minä tunnen.

ei se ole sama kuin joka viikkoiset seurat!! niissä käydään kunnes mennään kiireellä kotiin. suvarit on yhdistetty loma ja seuramatka. ihanaa.

Meinaa jotenkin hirvittää, kun olen tottunut paljon pienempiin pippaloihin (= herättäjuhliin). Muutenkin harmittaa, kun meni suunnitelmat uusiksi ja joudutaankin kai tyystin telttailemaan. Tarkoitus oli lainata vanhempieni asuntoautoa, mutta tarvitsevatkin sitä itse. No, kai sitä teltassa selviää, olen vain oppinut niin hyvälle, että ajatuskin tuntuu kovin hankalalta. Meillä ei lapsia ole vielä kuin yksi, joten sinänsä ei hankaluutta ole. Joudutaan vain elellä teltassa yli viikko, koska jäämme ensin hetkeksi lomalle ja sitten vielä Lahteen herättäjäjuhlille, joille mies haluaa.

3

Jos vilkaset päivämäärää niin huomaat itekin.

Ja kyllä, me ollaan myös lähdössä Sieviin. Meillä tulee nyt vähän erilainen suvisreissu kun on eka kertaa lapsi mukana, puolivuotias vauva. Saa nähdä miten teltassa asuminen luonnistuu... vähän jänskättää kyllä. Mutta pääseehän sieltä sitten pois jos ei onnistu!

Ja jos tulee kesken pois, voi olla että se puheiden kuunteleminen pääseekin ihan etusijalle. On totta että se kaikki käytännön puuhailu vie suviksissa leijonaosan ajasta, siihen nähden että oikeasti saarnoja voisi kuunnella montakin päivässä.

paras reissu koko kesänä vaikka työtä riittää kun 12 pakkaa mukaan.lapset oottaa ihan hirveesti ja laskee öitä koska haetaan asuntovaunu. kyselevät onko lälliseurat.jäivät mieleen lapsillekkin..kun pakkaamisen tekee huolella niin helpompi selviytyä perillä.ja eihän unohdeta oikeaa asennetta..

Mutta olen täysin ulkona kuvioista, kun en ole koskaan ennen ollut. Mutta kai asiat selviää, kun paikanpäälle pääsee. Kai sinne jotenkin saa johonkin telttansa pystyyn ja voi käydä taloksi. :)

joukkopsykoosia.

Suurella joukolla hoetaan kuinka ihanaa on. Totuus on kuitenkin monella toinen. Vanhat piiat/pojat, jotka eivät ole löytäneet puolisoa kokevat seurat todella ahdistavina, kun ei ole löytynyt puolisoa. Siellä se oikein korostuu, kuinka kaikilla muilla on puoliso, mutta itsellä ei. Sitten epätoivoissaan kierretään isoa telttaa, josko se omakin sieltä vastaan kävelisi. Toinen on lapsettomat pariskunnat, niilläkin se oma lapsettomuus korostuu suvareissa. Kun puheissakin korostetaan sitä lasten määrää. Varmaan isojen perheiden äideläkin on omia huolia ja murheita.

Loppujen lopuksi, kuunteleeko kukaan niitä saarnoja, tuntuu että se aika siellä suvareissa menee kaikilla vaan siihen hokemiseen että kuinka siistiä siellä on, sitä fiilistelee. Kuinka moni loppujen lopuksi niitä puheita kuuntelee? Ja jos kuunteleekin, niin ne on aivan samaa toistoa kuin joka ikinen sunnuntai/lauantai seuroissa. Samat raamatunkohdat, samat vl-tulkinnat niistä. Eli ei mitään uutta auringon alla.

Siis loppujen lopuksi, mitä järkeä suvareissa on? Eikö ne joka sunnuntaiset seurat aja ihan saman asian?

ja metsikköön kun laitetaan teltat ja asuntoautot niin siinä on se hyvä puoli, ettei ole niin kuuma kun aurinko ei pääse suoraan porottamaan! Me mennään vaunun kanssa ja jännätään ettei vaan jouduttais kiitotien alueelle... Eikä toisaalta taas kovin kauas " keskus" kentästä (joka sekin on omituisesti sijoitettu alueen LAITAAN).

No jos totta puhutaan onko suviseuroissa järkeä sen maallisen työmäärän vuoksi. Kaikki valmisteluthan tehdään talkoilla ja ne työvuorot siellä. On se aikamoinen järjestely valmistaa iso kaupunki pellolle muutamaksi päiväksi... Mutta yhteiseksi hyväksi tekee mielellään osansa, kukin vuorollaan.

Suviseurojen tärkein asia on Jumalan sanan julistaminen, ei siellä olekaan mitään esityksiä tai vastaavaa, vaan sitä tärkeintä. Ja sanoit että aina samaa....Moni täällä maailmassa muuttuu, mutta yksi asia ei, ja se on Jumalan sana. Se pysyyy voimallisena ja saa Taivaan Isän tahdosta kuulua tänä kesänä Sievissä.

Älkööt pahastuko suviseuroista te jotka ette sinne tuu, tai usko tai muuta. Emme mekään ole kärkkäänä arvostelemassa muiden juhlia.

Suviseurat voivat sateiden ja muun retkeilyolosuhteiden takia mennä työtä vaatien, mutta sen kestää, kun pääsee kauan odotettuun tapahtumaan. On siellä vaan niin hyvä olla. "Juhlaa korvessa"

Leirielämä on toki eräänlainen haaste lapsiperheelle, mutta kyllä sieltä selviää! Ja pikkulapsia varten on pesupaikat, jonne tulee lämmin vesi, ja itse pääsee suihkuun jos tahtoo!

Muuten paikka näyttää ihan kivalta. Olen ajatellut itsekin käydä siellä vierailemassa kun kerta melkein vieressä asutaan. En kuulu VL väkeen vaan olen ihan "tavallinen" uskovainen joka käy kirkossa kerran pari vuodessa (jouluna ja esim. lasten koulun järjestäömissä tapahtumissa).

Kärkkäisellä mahtaa olla porukkaa tuona viikonloppuna.....

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat