Seuraa 

eli kyselisin sellaista että ovatko nuo kokoarvioultrat yleensä pitäneet ihmisillä paikkaansa?onko joillain painoarviot heitellyt?

ja sellaisesta että nyt minulla kahdella neuvolakerralla näkynyt kuulemma virtsassa verta eli voiko tämä tarkoittaa synnyttämisen lähestymistä vai mitä? olen nyt rv 38+2..

Kommentit (7)

Hei!

Oliko sulla sitä verta siis selkeästi pissassa vai siinä näytteessä jolloin se on voinut tulla siis emättimestä? Oletan tätä jälkimmäistä. Mulla tuli ennen esikoisen syntymän käynnistymistä verta, se oli sitä limatulppaa. Mulla oli menny lapsivesi jo aiemmin ja kun se veri sekottu siihen lapsiveteen (oli siis sellainen korkea vedenmeno, reikä ylhäällä pussissa jolloin vettä tiputtelee tasasen hitaasti koko ajan) niin näytti että sitä on tosi paljon, mutta kaikki oli kuitenkin ihan normaalisti. Minä olin jo osastolla muutenkin niin että ultrasivat kyllä siellä ettei kysymys ole istukan repeämisestä mutta ei siis ollut. Samana iltana synnytys sitten käynnistyi.

Mullakin oli muuten tuon lapsiveden kanssa niin, että sitä tuli ensin muutamia lorauksia. Menin äitipolille ja tikkutestissä lapsivettä ei näkynyt kun juuri sillon sitä ei vuotanut. Sitten sitä tulikin ihan holahtamalla eikä tietenkään ollut enää epäselvyyttä siitä mitä nestettä se oli. Siitä synnytykseen saakka sitä kuitenkin tuli tosiaan koko ajan jonkin verran, olin osastolla tarkkailtavana tulehdusriskin yms. takia synnytykseen saakka.

Sullahan on jo vauvakin ihan täysiaikainen niin ettei mitään huolta ole sen suhteen etteikö se olisi jo valmis syntymään. Toivottavasti kaikki menee sulla hyvin,

Tuisku

kävin antamassa labrassa pissanäytteen että voivat katsoa ettei ole ainakaan virtsatientulehdusta..oli pakko soittaa polille ja kysästä sieltäkin mitä se voi olla niin kannattivat että käy antamassa näytteen..oma terkkarini sanoi että olisi normaalia näin loppuvaiheella tuo veren näkyminen ja voisi viitata synnyttämisen lähenemiseen.mutta en sitten tiedä..joku kyseli että näkyykö veri pissassa niin ei..eli testeissä näkyy mutta ei päällepäin verta näy..eli sunnuntaina minulla oli jotain nesteen tiputtelua, eikä sen jälkeen ole tullut mitään..eivätkä ottaneet minua polilla käymään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sanonut mitään siitä verestä pissassa.

Luin ilmeisesti aikaisemmasta pinosta että sulla oli tullut sitä " nestettä" ,mun mielestä se vaikutti sun kirjoituksen perusteella lapsivedeltä.En ole mikään lääkäri enkä kätilö mutta ajattelin vain.

Sinuna menisin synnärille näyttämään jos vielä jotain tippasee.

Elä soita ensin vaan mene paikan päälle.

Niin mä tein ,ei ne kotiin sieltä laita kun kertoo että haluaa tarkistaa tilanteen että kaikki on kunnossa,sitä varten ne on töissä siellä.Kivoja naisia!

Mullakin se tiputtelu osottautui lapsivedeksi.

Lettis

Olet ehkä jo synnyttämässä/synnyttänyt, mutta tässä vielä kokemuksestani kokoarviosta. Kolmannessa raskaudessani kävin sokeriseurannan takia vauvan kokoa arvioittamassa (ettei ole liian iso) ja ultrassa havaittiin, että vauva on pieni. No, melkein nelikiloinen poika syntyi... Aina on vauvani arvioitu, jopa kätilön sylissä, pienemmiksi kuin vaaka onkin sitten näyttänyt. Ultrista tiedän sen verran, että paljon on erehdykselle tilaa. Suuntaa vain antaa ja joskus senkin minne sattuu...

terkkari vain sen verran että jotain tuolla alkaa tapahtumaan..ajattelin et jos jollain ois ollu raskauden loppuvaiheella samoja juttuja,mut ei taida löytyä kohtalokaveria=)ihnohottavaa vain mennä tuonne sairaalaan käymään kun eivät yleensä kuulma kerkeä tämmöisiä kattomaan kun heidän mielestä se tiputtelekaan ei ollut varmasti lapsivettä..mutta jospa sitä kävis ni sais itsellekkin rauhan että mitä tuolla sisällä oikein tapahtuu..

en osaa vastata itse kysymykseesi, mutta huomasin, että sinulta on tiputellut. Itselläni oli näin 3 raskauden kanssa. Kävin asian takia monta kertaa kätilöopistolla, kunnes viides kätilö ei katsonut tikkuihin, van paineli hieman mahaa ja lorahti, jolloin totesi, että käynnistetään. Aikaisemmat katsoivat vain tikkuihin, kun vettä oli tiputellut jokunen tunti aikaisemmin (mutta ei testin aikaan), jolloin tulos ei kuulemma ollut varma. Lääkäri totesikin, että lapsivettä vuotaa jostain ylhäällä olevasta reijästä.

Nansku 4lasta ja rv 6

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat