Seuraa 

Haluaisin kokeilla tulevalle vauvalle kantoliinaa, mutta näin kokemattomana liinailijana kyselisinkin muiden vinkkejä ja suosituksia? Esikon kanssa en kokenut tarvitsevani liinaa, mutta nyt haluaisin sellaista ainakin kokeilla. Tuntuu että tulevaa heinävauvaa olisi sellaisessa mukava kannella ja se helpottaisi päivittäistä touhua 1 v 5 kk esikon kanssa.

Onko mielipiteitä kumpi on parempi, trikoinen vai kudottu? Ja onko liinan pituudella väliä? Huuto.netistä olen liinoja katsellut, mutta ei niistä näin tietämätön mitään ymmärrä.

Otan ilolla mielipiteitä ja neuvoja vastaan!

Unelma

Kommentit (4)

Kannattaa vaan reippaasti googlata aihetta niin löytää kymmeniä ja taas kymmeniä sivuja täynnä ohjeita, malleja ja neuvoja. Babyidea.fi-sivun kirpputorilla on myös kantoliinoja myynnissä, palsta toimii hitaammin kuin huuto.net mutta hinnat ovat alhaisemmat. Kannattaa tsekata onko jossain lähistöllä jotain kantoliinaliikettä. Niiden myyjät kyllä opastavat perusteellisesti liinojen käyttöön. Uusina perusliinat (4,6m) tuntuvat olevan aika tarkkaan 80-100e joten jos löytää halvemmalla niin hieno homma! Joidenkin tutkimusten mukaan Hug-a-bub-liina olisi ergonomisesti kaikkein paras, varsinkin pienelle vauvalle, mutta eiköhän noista kaikista saa kehiteltyä riittäviä sidontoja.

Itse kärsin ainakin jo runsaudenpulasta. Vaihtoehtoja on niin paljon ja toisaalta moni liina houkuttaisi. Varsinkin Girasol! Aaah niitä värejä!

Minulla on kaksi lasta ja neljä erilaista liinaa. Kuopuksella käytin kuitenkin melkein pelkästää Hug-a-bubia, koska se on tosi mukava pienelle vauvalle ja menee ainakin kävelyikään asti. Sen mukana tuli video, jossa näytettiin sidonnat. Hug-a-bub on trikoinen, joustava, ohut pitkä liina. Se on tosi miellyttävä päällä, kuin t-paita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kanniskelin esikoista trikoisessa kantoliinassa, jonka pituus on vähän yli 4m. Olin ainakin tosi tyytyväinen, materiaali joustaa ja sidonta on helppo tehdä. Tilasin liinan KenguRuusta. Aion myös tätä tulevaa vauvaa kanniskella liinassa, sen verran kätevä se on. Esikoinen oli ainakin sellainen sylivauva, että kädet siinä väsyivät ;)

Se riippuu täysin sinusta itsestäsi mikä tuntuu parhaalta. Itselläni kaksi ehdotonta liinaa ovat olleet rengasliina ja trikooliina. Rengasliina on helppo ja nopea laittaa, pidin siitä erityisesti vastasyntyneen kanssa. Sitten kun on tarpeen kantaa pitempiä matkoja, on trikooliina ehdoton! Kietaisuristi sidonta (eli se perus) oli koliikki vauvalla toimivin. Vauva viihtyi äidin liikkeessä, sai olla pystyasennossa ja samalla masukin sai vähän hierontaa. Suosittelen tosiaan etsimään lähimmän myyjän tai kantoliinatukihenkilön joka voi opastaa sinua liinojen sitomisessa ja käytössä. Tuolla babyidean sivuilla muuten on myös lainataan osasto josta voi kysellä liinaa lainaksikin! Käypä kurkkaamassa!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat