Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen saanut elämäni taloudellisen tilanteen aivan solmuun. Avomieheni vähäisten töiden takia olemme olleet todella tiukoilla alkuvuodesta lähtien ja kun sitten alkoi helpottaa, oli jo liian myöhäistä. Alkoi postiluukusta kolahdella perintäkirjeitä, joista on selvitty paitsi minun nimissäni otettu laina meni ulosottoon asti. Mietin tätä yöt ja päivät, kuinka selviän sen maksusta. Laina ei alkuun ole ollut kauhean suuri, mutta kaikki korot, oikeudenkäyntikulut jne. ovat nostaneet summan pilviin. Tietysti luottotietoni ovat menneet ja nyt kysynkin onko jollain tietoa, että pysyykö luottotiedoissani niin kauan merkintä kun velka on hoidettu? Vai voiko saada ns. puhtaat paperit aiemmin, jos vaikka alkaa itse sopimaan takaisin maksusta? Olenko nyt vuosia eteenpäin häiriömerkinnän alla?

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis mun miehelle pamahti uusia velkoja (vanha opintolaina) juuri keväällä ulosottoon mutta tämänkin asian pystyi neuvottelemaan ulosottomiehen kanssa, eli luottotiedot eivät mene uudestaan.

Mies on siis vakkarihommissa ja on lyhentänyt velkaansa säännöllisesti.

mikäli olet kokoajan kuitenkin lyhentänyt velkaasi.

Mun mies saa luottotietonsa takaisin syksyllä vaikka velkaa on vielä 15 000 euroa jäljellä. Ottaa lainan ja maksaa sillä kaiken pois. Halvemmaksi tulee näin.

merkintä pysyy 2-4v.

ulosoton kanssa voit sopia maksusuunnitelman, lyhennät velkaa tietyn määrän kuussa pois. Muuten ulosmitataan palkasta.

kannattaa todellakin lyhentää sitä velkaa pois, jos todetaan varattomaksi tulee 4v merkintä luottotietoihin. lisäksi velkoja voi milloin vain laittaa maksut uudelleen ulosottoon, jolloin tulee taas ulosottomaksut, korot

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat