Vierailija

tarkoitan nyt näitä alueita, joihin on myyty jotain 100 tonttia ja siihen kaikki vieri viereen rakentavat toisistaan poikkeamattoman talon... ma en käsitä, miten joku haluaa sellaiselle paikalle talon. Pienet tontit, naapurit miltei seinän takana jne. Vai onko sellaisilla alueilla oikeesti kiva asua?

Sivut

Kommentit (33)

Tontteja etsiessämme löysimme kaksi unelmatonttia noin 10 kilsan päässä keskustasta. Toisen tontin läheltä ei kulkenut lainkaan julkista liikennettä, eikä palveluita ollut lainkaan. Toisen tontin suunnalta olisin töihin lähtiessäni joutunut menemään kolmella bussilla. Kouluvuoden ulkopuolella julkista liikennettä ei kulkisi lainkaan.

Siitä syystä asun mieluummin 1000 neliön tontilla. Matkaa keskustaan viisi kilsaa. Bussi kulkee vierestä ja kauppa/posti/neuvola/koulu/päiväkoti ei ole kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Moni muuttaa lapsuuden tutuille aluille, minäkin haluaisin Vartiokylään, mutta siellä ei ole pahemmin niitä isoja tontteja enää, ja pienetkin maksaa maltaita. Siellä on paljon tuttuja ja tutut alueet. Ei mua naapurit haittaa, ja ainahan voi jonkun rypeikön kasvattaa rajalle, niin saa sitä näkösuojaa.

Nytkin meillä on naapureita tossa lähellä (onneksi), mutta ei kuitenkaan ikkunat ole kiinni meidän ikkunoisssa. Omaa tonttia on n. 2000 neliötä, ihan kiva, mutta mulle riittäsi pienempikin.

Mekin olemme tuota miettineet muutama vuosi sitten kun omakotitalo houkutti. Totesimme kuitenkin, että meille oli olemassa tasan kaksi vaihtoehtoa.

Haluatko asua siellä missä viihdyt ja kaikki palvelut on lähellä ja tyydyt pienempään tontiin?

Vai haluatko muuttaa korpeen, ostaa toisen auton, kuskata lapsia kouluun/harrastuksiin, menettää oman sosiaalisen elämän pitkän välimatkan takia, istua 2 tuntia päivässä autossa työmatkaa viettäen jne?

Ei ollut lopulta vaikea valinta. Pieni tontti kotikaupungissamme voitti kirkkaasti.

Siellä " omassa rauhassa" saisi käytännössä toimia autokuskina kokajan (lasten harrastukset ja kaverit).

Nyt lapsilla on kavereita naapureissa, ketään ei tarvi viedä eikä tuoda kenenkään luo leikkimään. Harrastuksiin pystyvät lkulkemaan itse (koululaiset).

Ja kun noita pieniä lapsia on joiden kanssa tarttee ulkoilla niin tykkään että halutessani aikuisseuraakin löytyy helposti. Ja jos itsekseen haluaa olla niin sekin onnistuu omalla pihalla jossa on lapsillekin kaikenlaista tekemistä.

Päinvastoin. Täällä pk-seudulla pienetkin tontit maksavat sen verran, että kehyskunnista olisi saanut vaikka mitä siihen hintaan. Halvemmaksi olisi tullut lähteä täältä pois.

Meillä on kyllä kaks naapuria suht lähellä, mut kumpaankin on hieman mettää välissä. Ei näy mitään toisten pihoihin.

Eipä tartte naapureiden laskea, et kui mones saunakalja meillä on menossa.

Ja kehtaa hipsiä puoli alasti omalla pihalla.

Mutta eiköhän se ole niin, että näillä alueilla tontteja on helpommin ja huokeammalla saatavilla. Ja toisaalta monet muuttavat näihin omakotitaloihin rivarista tai kerrostalosta, jolloin jokin pieni ero on kuitenkin olemassa.

Itse kuitenkin kokisin jotenkin ahdistavana, jos omaa tonttia on vain muutama metri talon seinästä ja joka ikkunasta näkyy naapuripiha.

Ehkä olen erakkoluonne.

nimim. 5000 neliötä tonttia, naapureita ei näköpiirissä

Takana on metsää, toisella puolella ei ole naapureita ja etupihalla sekä toisella puolella on riittävän korkea pensasaita.

Palvelut lähellä (pari kilometriä) ja koko matkalla asvaltoidut pyörätiet.

omakotitaloale kuin hikinen rivarinpätkä tai visvainen kerrostaloläävä. asukoon kukin niinkun tykkää, mutta mä en asu muiden kanssa rivissä enkä pinossa.

ainakin se, että lapsilla on kavereita. Lisäksi uudemmissa rivitaloissa ei ole kyllä lainkaan pihaa. Vanhemmissa rivareissa on vielä jonkunlainen piha. Pienelläkin okt-pihalla voi kuitenkin esim. grillata, lapset leikkiä ja laittaa jotain istutuksia. Lisäksi omakotitalossa ei kuitenkaan ole yhteisiä seiniä naapureiden kanssa, joten ei ole niin paljon meteliä.

Ihana rauha on toisin kuin niissä omakotitaloissa joiden pihoille ja sisälle näkee viereisistä taloista ja kadulta.

Vierailija:

Lainaus:

omakotitaloale kuin hikinen rivarinpätkä tai visvainen kerrostaloläävä. asukoon kukin niinkun tykkää, mutta mä en asu muiden kanssa rivissä enkä pinossa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat