Vierailija

" Jos haluatte muistaa minua, toivon rahalahjaa"

Mielestäni melko härskiä, RIPPIkutsussa! Hääkutsut vielä jotenkin ymmärtäisin.

Kommentit (13)

antakoot muut sitten sitä rahaa.

Luulenpa että niitä Mariskooleja vievät tädit, jotka ovat hoitovapaalla tai kotiäitejä, että rahaa ei ole muille tunkea.

Olis pitänyt itekin tajuta, sain jopa yhden pronssihirvityksen suoraan kaulasta! :O No, se olikin serkkuni vaimolta, rikas ja pihi ämmä!

Musta on kiva antaa rippilahjaksi, kun tietää, ettei nuorilla vielä ole rahaa paljoa. Häälahjaksi tyhmempää, kun pitäis antaa kauheita summia ja vielä aikuisille ihmisille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

JOS haluat muistaa. Varmaan nuori kerää rahaa jotain tiettyä tarkoitusta varten (esim. matka, mopo tms) ja yleensä sukulaisten keksimät pussilakanapakkaukset ja korut eivät ole niin kivoja lahjoja sillä hetkellä.

Musta on ihan ok, että ilmaistaan noin selkeästi lahjatoive. Voi tosiaan olla, että nuori tarvitsee rahaa jotain isompaa hankintaa varten. Ja mun mielestä on muutenkin paras viedä nykyään rippilahjaksi rahaa, koska mä ainakin olen niin vieraantunut teinien maailmasta, etten tiedä mikä lahja olisi hyvä tai mitä heillä jo on. Enpä usko, että kalevalakorut tai mariskoolit on kovin kovaa valuuttaa.

Ylipäänsä pidän lahjatoiveita kutsuissa aika kökköinä. Ne voi kertoa kysyttäessä, mutta kutsussa se on minusta hiukan mautonta.

Mutta ap:n tapauskessa se on muotoiltu kivasti: JOS haluat muistaa...

Ja teini nyt aika harvoin osaa arvostaa suvun keksimiä lahjoja ;=)

Minulle ei tulisi mieleenikään mikään muu. ilmeisesti ne isotädit ja mummit ajattelevat toisin ja haluavat antaa jotain kestävää (ja tarpeetonta & epäkäytännöllistä).

Joka on OIVA rippilahja! Voi jatkossa sitten miettiä noita kutsuja eri näkökulmasta.

Tai toki voit viedä kortin, että noudatit toivetta ja annoit rahaa hyväntekeväisyyteen afrikan lapsille ja saarnaat mitä 100e:llä siellä saa!

Mä olen ehlä tiukkapirkko mutta näin mä tekisin, tai vaan sitten mulla olisi löysä kakka aamulla ja pitäisi perua : )

Olettaisin, että olet kuitenkin viemässä jonkun lahjan, miksi ei siis viedä sitä rahana, jotta nuori voi tuhlata sen haluamallaan tavalla. summa voi olla vaikka ruusun hinta.

T: ei enempää kalevala koruja minulle (uudet kalliit mallit kelpaisi, mutta sain pronssisia)

koruja, ni ei niitä ois juuri ollenkaan. Harvalla tulee itselleen niitä ostettua. Eli se raha häviää johonkin pussikaljaan tai mopoon, mutta hopeat ja korut säilyy ja niitä arvostaa sitten myöhemmällä iällä.

omaa rahaa olisi kiva käyttää sellaiseen tavaraan, josta itse tykkää. Karkilla täytettyjä Mari-skoolia tulee kuitenkin, toiveista huolimatta ;-)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat