Vierailija

Mulla alkaa usko loppua jatkuvan hoputuksen ja muistuttamisen ja "auttamisen" kanssa. Yksin ei lukeminen onnistu, eli vaatii minut tai mieheni istumaan viereen!

Kommentit (12)

meidän neljäsluokkalaista en ole vielä koskaan saanut lukemaan kokeisiin. Kertoo nykyään aina jälkikäteen ai niin oli kokeet(koulusta ei tule lappua tai päiviä ei ole netissäkään)

Ihan kivasti mennyt kokeet. (tänäkin syksynä kaikki 10) Kaippa tuo tuo sitte itekseen lukee.

Ekaluokkalaisen kanssa tuo koulu onkin sitte täyttä tuskaa. Lukuläksyssä menee helposti toistatuntia=(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

4 luokkalainen tyttö aloittaa itse kokeisiin luvun 3-4 päivää ennen kokeita. Kuulustelen koealueen vikana päivänä. Hyvin ovat kokeet sujuneet.

ja luetaan yhdessä aina kokeisiin. Poika on neljännellä ja jos muistaa ajoissa kokeista ilmoittaa niin ei kyllä ilman patistelua lue. Niinpä yhdessä kerrataan ja sit kyselen. Toinen samalainen poika, nyt tokalla, kasvamassa. Molempia pitää myös läsyjä patistaa tekemään. Onneksi molemmilla hyvä muisti.

koskaan kuulustelleet kokeisiin. Yksin luin ja pärjäsin omillani. Oudoksi on muuttunut jos lapsen vieressä pitää vielä tuon ikäisenä istua vahtimassa. No, meillä vasta ekaluokkalainen niin saas nähdä miten meillä sitten muutaman vuoden päästä ;)

Vierailija

Meidän kuudes luokkalainen lukee hyvin itse. Tekee muistiinpanoja ja jos on joku epäselvä asia tulee kysymään. Viimeisenä iltana sitten lyselen tärkeitä sanoja yms. Mielestäni lapsia pitää pikkuhiljaa ohjata yksin lukemiseen. Mielestäni 3-5 luokkalaisen kanssa voi lukea yhdessä ainakin osan kappaleista, mutta sitten kutosluokkalaisen kanssa vain kysellä. Tietenkin kaikki riippuu lapsesta...

Arto

Itse luin ekasta luokasta lähtien kaikkiin kokeisiin itse, ja tein läksyt omatoimisesti. En halunnut vanhempiani häritä heidän työpäivien jälkeen. Kyllähän nyt lapsen oma koulunsa pitää hoitaa, eihän se mikään lastentarha ole.

Vierailija

Nelosluokkalainen lukee kokeisiin kahtena ilta tunnin-kaksi. Meillä on pari sääntöä ja yksi motivaattori. 

1.Kotiin tullaan ulkoa kaksi tuntia ennen kotiintuloaikaa ja aletaan lukea. Silloin EI PELATA tai tuoda kavereita. Luku omassa huoneessa, ei tv:n ääressä esimerkiksi.

2.Joka lukutuokion jälkeen vanhemmat kyselee vähän aikaa koealuetta. 

3.Jokaisesta kympistä saa 10euroa rahaa. Jokaisesta ysistä saa 2euroa. Kaseista saa kehuja ja sen alle jutellaan miksi ei onnistunut?

Paras tapa valmistautua kokeisiin on tekemällä läksyt ja MYÖS LUKULÄKSYT! Ja seuraamalla tunnilla. Jos lapsi saa kokeista seiskan, olen pyytänyt heti tukiopetusta (esim.matikassa) ettei jää jälkeen ja ymmärtää asian kunnolla, jolloin seuraava uusi asia ei ole taas heti vaikeampi! 

Lapsi on saanut tänä syksynä kokeista kahdesti kympin, kerran seiskan ja muuten ysejä ja joskus kahdeksikkoja. Joskus lapsi lukee ylimääräsitä joihinkin kokeisiin että sais kympin. Ei saa siis rahaa muuten kuin kotitöistä ja kokeista. Se motivoi kyllä touhuamaan kotona ja lukemaan. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat