Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mies 37v on jättämässä 4 lasta ja talon ja kaiken 24v tyttösen takia. Elämä on kuulemma niin tylsää arjen aherruksessa ja kaipaa hauskuutta ja naurua enemmän elämäänsä.

Olen aivan rikki, sain sairaslomaa viikon ja olen yrittänyt miettiä mihin suuntaan lähden. Omakotitalomme on aivan liian tyyris minulle. Pari päivää on mennyt totaalisessa paniikissa ja olen juuri ja juuri saanut kodin hoidettua ja lapset.

Parisuhdeneuvontaa ehdotin, mutta ajatus ahdistaa miestä. Onko tämä nyt menoa, kestääkö psyykeeni kilpailun tyttösen kanssa jolla kaikki on tietenkin tarjolla iloisena ja vapaana arjen kahleista?

Onko kellään tietoa turunseudulla jostain kriisiryhmästä tai vastaavasta? Onko kohtalotovereita, miten ikinä selviän tästä?

pienin tyttömme on 2v...

Sivut

Kommentit (25)

Epäilen, että mies tulee vielä kypsymään aika lailla, kun otatte uuden isännän sinne. Muista, että se tulet olemaan sinä, joka tässä viimeksi naurat. Nyt täysillä vaan eteenpäin, ota vaikka viha käyttöön.

Käyköön kokeilemassa vaikka 4 kk ajan mitä se elämä nuoren kanssa. Sitten on tiedettävä jatketaanko yhteiseloa. Ja sulla on lupa myös käydä katsomassa tarjontaa (jos niin haluat).

Mies kuitenkin hoitaa omat velvollisuutensa perhettä kohtaan. 4 lapsen isästä ei nyt enää sinkuksi ilman velvoitteita ryhdytä.

Meillä oli ystäväpiirissä vastaava juttu... vaimo päästi juoksemaan, lasten takia. 5 kk päästä mies oli tulossa takaisin kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hyviä neuvoja tullut. Älä tosiaan tee itsestäsi " nalkuttavaa ämmää" , musta ainakin tuntuu, että mies nimenomaan hakee sitä " oikeutta" lähteä tytön luo. Vaikeaa tämä kyllä on. Miten voin koskaan enää luottaa? Entä jos tulee jatkossakin houkutuksia...? Huoh. Enpä ois uskonut vielä pari viikkoa sitten. Ja tosiaan meillä nuorin 9kk, että semmoist auvoista vauvaperheen arkea tännekin. Hitto.

Mimmi

Miehesi tuntuu aika keskenkasvuiselta henkisesti, jos noin meinaa elämänsä heittää menemään. Mitä sitten kun se hehkeä 24-vuotias saa tarpeekseen äitipuoliroolistaan, neljän lapsen vierailuista, miehen menneisyydestä, ex-vaimon olemassaolosta...?? Mies tulee kotiin häntä koipien välissä ja anelee takaisin pääsyä?

Yritä ihmeessä saada miehesi menemään vaikka yksin jonnekin, sillä voin sanoa aivan varmuudella omaamatta mitään näkijänkykyjä, että tuo lysti tulee loppumaan lyhyeen. Ja sillä välin on kuitenkin ehditty tuhota yksi avioliitto ja perhe...

Ajattelisi mies edes lapsiaan.

Tai sitten voi olla niin että tästä kotoa on helpompi lähteä töihin yms. Eli siis ei tunnukaan olevaan halukas tällä hetkellä lähtemään yhtikäs mihinkään.

mutta kuvittele nyt 24-vuotias sinkku viettämässä kotielämää 4 lapsen kanssa. Vaikka kiva mökkiloma koko porukan kanssa tekisi hyvää. Isä siis hoitaa lapset. 24 -vuotiaalle on aika kova paikka huomata miten vähän hän saa huomiota

Ei se mun mielestä ole lasten aseena käyttöä että myös isä hoitaa lapsia erotilanteessa. Ja nimenomaan tässä kriisitilanteessa kuten äiti sen kokee. Perheen isä tuntee ilmeisesti olevansa ' elämänsä kunnossa' joten voi hyvin hoitaa lapsia. Vaikka sitten yhdessä tämän nuoren naikkosen kanssa.

siis minä haluan jättää mieheni

kummallakaan ei ole toista. Olen vain lopen kyllästynyt.

mies on liian määräilevä. Suuttuu liian monesta asiasta. En jaksa olla täydellinen.

Aamuisin pitäisi jaksaa voidellä hänellä sämpylä. Talon pitää aina olla todella siisti. Hän ei siedä sotkua ollenkaan.

Illalliseksi pitää olla hieno ateria. Siis lihaa ja perunaa ja kastiketta ja vihanneksia.

En vain jaksa tähän kaikkeen enään.

Haluan vähän enemmän oikeutta käyttää rahaa ja iltaisin rauhaa. Suuttuu jos lapset eivät kylve päivittäin ja minä en aina pitkän tyopäivän jälkeen jaksa.

Nyt me eletään mykkäkoulua ja toivottavasti hän tajuaa että nyt on aika lopettaa kiduttaminen ja voimme sopia erosta.

Hän vain sanoo että jos niin teen niin hän vihaa minua koko ikänsä eikä koskaan anna mulle anteeksi jne.

Hän on sitä mieltä että ei ole tehnyt mitään väärää ja hänen luokseen voi aina mies tulla jos on kotona paha olla!

Olen aika vaativassa työssä ja nyt tuntuu pahalta myös se että olen jättänyt työkaverit kiireen keskelle pulaan. Kerroin heille avoimesti ja tuki toimaria myöten on ollut liikuttavan ihanaa.

Miten ihmeessä voisin antaa tuon pienen kaksivuotiaani jonkun pikkutyttösen hoitoon? kaikki perhetuttumme ovat kuin puulla päähän lyötyjä.

AP

viileen asiallisesti, laittaisi hoitamaan täsmälleen oman osuutensa kaikesta. hoitaisin itseäni: puhuisin ystävien kanssa, kävisin terapiassa, kävisin vapaalla. Sitten kun akuutein vaihe ohi ja tyttönenkin ehkä kaikonnut, siirtyisin oikeasti käsittelemään avioliiton tulevaisuutta.

Älä käytä lapsia " aseena" niinkun kutonen(?) ehdotti. Pysy lastesi kanssa, ei heitä voi sen naikkosen luo työntää noin äkkiseltään. Jos miehen ja uuden naisen suhde tulee toimimaan (mitä epäilen vahvasti) niin joskus tulevaisuudessa vierailut uudessa kodissa aloitetaan. Saat sympatiat täältä, olen tosiaan itse käynyt samat asiat läpi. Voimia sinulle ja ota aikaa myös itsellesi jos sukulaiset hoitavat lapsia.

Erotilanteiden ollessa akuutisti päällä ja päällimäisenä ajatuksissa, neuvon pitämään keskustelun vain ja ainoastaan asialinjalla. Tunteet voi sitten purkaa esim. terapeutille ja ystäville.

Minäkin uskon, että suhde ei kestä. Miehesi ei välttämättä ole tälle neidolle edes ainoa ja useat sinkut haluavat nimenomaan seksisuhteen avio/avoliitossa olevien kanssa, jolloin katsovat voivansa harrastaa suojaamatonta seksiä, mikä on typerää.

Elin edellisen mieheni kanssa harkinta-ajan yhdessä, emme riidelleet kertaakaan, keskustelimme kyllä kiivaasti. Tulimme ja menimme eriaikoihin, vastuusuhteet jaettiin tarkalleen tasan. Lopulta erosimme. Eikä kolmansia osapuolia silloin enää maisemissa edes ollut. Ulkopuoliset suhteet ovat merkki jostain kriisistä aina, vähintäänkin silloin on syytä vakaviin keskusteluihin. Se miten kriisistä selvitään, riippuu sitten ennen kaikkea pariskunnasta itsestään.

Voimia Ap!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat