Seuraa 

Hei,

Minulle joskus stressin yhteudessä puhkeaa huuliherppes. Nyt taitaa olla, tosin pieni vielä ja hieman vaan kuumottaa. Onko kellään ollut alkuraskaudessa , nyt rv 8+5. Voiko zoviraksia käyttää? Parempi varmaan, jos pystysi olemaan ilman.

Onko kellään vielä sitä numeroa ( tetraloginen tietopalvelu tms. josta voi kysyä lääkkeistä)

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (6)

Minulle puhkesi raskaudessa heti alkuviikoilla herpes. Herpeshän voi aktivoitua herkästi juuri raskaudessa. Itse en käyttänyt Zoviraxia tai muutakaan. Olen niin hypervarovainen, etten halua millään vaarantaa mitään raskaudessa. Tuokin aine sikiövaikutuksineen kuitenkin lienee sarjassamme ei ole tutkittu eikä oikein tietysti voidakaan... Minä ainakin mieluummin kärsin ne muutamat päivät, vaikka kiusallinenhan herpes on, kun rupi aina repeää ja uusi kasvaa. MUUTES, ne uudet herpeslaastarit on ihan huippuja. Sillä parantui nopeasti ja herpes jäikin pieneksi. Nyt en muista mitä niistä sanottiin, että saiko käyttää raskausaikana....Kannattaa selvittää.

Zoviraxista ja muistahan todetaan vaan että neuvoteltava lääkärin kanssa jne.

Sinilintu:

Lainaus:

Olen kuitenkin hoitanut Zoviraxia muilla konsteilla.

Tarkoitin, että olen kuitenkin hoitanut _huuliherpestä_

muilla konsteilla. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun olin viimeksi raskaana niin kysyin, miten menetellä jos herpes tulee. Mulla kun oli herpes tuohon aikaan ihan hirmu usein. Lääkäri oli sitä mieltä, että voi huoletta käyttää, koska lääke vaikuttaa paikallisesti. Näki lääkkeen käytön parempana vaihtoehtona kuin että jos antaa herpeksen päästä kunnolla kukkimaan. Jostain syystää herpes ei tullutkaan raskauden aikana muistaakseni kuin yhesti, tais auttaa kun söin monivitamiineja.

Mukava oli lukea muiden kokemuksia, ehdin jo oikein huolestua. Näppy on tosi pieni ja hieman vaan kuumottaa. Neuvolan kanta oli, että ilman lääkettä jos vain pärjää. Itsekin olen tosi varovaine näin alussa.

Mukavaa kesää!

touko-helmi

Itselläni on ollut raskauden aikana kahteenkin otteeseen huuliherpes ja toisella kerralla niin paha, että piti ottaa suun kautta otettavat lääkkeet käyttöön (en nyt muista lääkkeen nimeä, mutta neuvolalääkäri antoi luvan niiden syömiseen) ja myös Zoviraxia saa käyttää raskaana ollessa.

muuten se on yleensä rauhassa poissa.

En ole kuitenkaan käyttänyt Zoviraxia, sillä paketin mukana

olevissa ohjeissa lukee, ettei sen vaikutuksia sikiöön

tiedetä. En ole siksi halunnut ottaa mitään turhia riskejä.

Olen kuitenkin hoitanut Zoviraxia muilla konsteilla.

Ensinnäkin rakkulan päälle voi laittaa kuivattavaksi aineeksi

tavallista hammastahnaa. Kirvelee aluksi, mutta toimii.

Toiseksi ihon parantumista nopeuttaa merkittävästi

Bepanthen -salva (punainen koodi)! Jotkus käyttävät

myös hunajaa, mutta itse en ole tätä kokeillut.

Yleensä näillä konsteillakin huuliherpes on talttunut

noin viikossa.

Bepanthenia kannattaa muutenkin ostaa varastoon, sillä

sitä on hyvä laittaa halkeilleisiin tai rohtuneisiin huulipieleen,

imetyksen vaurioittamiin rinnanpäihin, vauvan punoittavaan

peppuun...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat