Vierailija

Vittu juuri tämän takia mä haluan ja vaadin, että te jotka rakkeja kotiinne haluatte, pidätte ne aina kiinni!! On törkeää ja kohtuutonta ylipäätään pitää koiria vapaana muiden lähellä. 6-vuotiaan vammat ulottuivat kalloluuhun saakka.

Sivut

Kommentit (30)

Ja tarkoituksena ei tosiaankaan ollut puolustella sitä hullua karjalankarhukoiraa, vaan luoda vähän suhteellisuudentajua asiaan noin yleisesti. Jos se karhukoira olisi hyökännyt omien lasteni kimppuun, olisin varmasti henkilökohtaisesti vääntänyt siltä niskat nurin. Pidän silti täällä kaupunkialueella autoja ja toisia ihmisiä isompana uhkana lapsillemme kuin koiria tai muita eläimiä...

Mutta jotainhan on koiran kanssa jossain vialla, jos koira suoraan juossut lapsen päälle! eikä todellakaan ole oikein ja hyväksyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Lisäksi 2 sä oot ääliö, tuo lapsi ei koskenut koiraan vaan se hyökkäsi pihastaan ohikulkevan lapsen kimppuun lisäksi lapsi oli äitinsä seurassa.

Kaikki irtokoirat pitäisi ampua.

Taidat itse olla ääliö. Kaikki sellaiset ovat ääliöitä, jotka toisia sellaisiksi haukkuvat.

-2-

Ihmettelen tuota vamma uloittuvat kalloluuhun asti hokemaa tässä tapauksessa. Jos koira puree päähän , niin tietenkin vammat ulottuvat luuhun asti. Päässä kun on nahka ja sen alla kallo, eikä juurikaan rasvakerrosta. Ihmettelen myös mitä tältä tytöltä leikattiin. Ymmärrän kyllä että on nukutettu ja ommeltu ne isot haavat, mutta mikä leikkaus hänelle on tehty? Kamala tapaus joka tapauksessa, toivottavasti pienelle ei jää pahoja traumoja.

Ja koiranomistajat ovat muuten fanaattisinta sakkia melkein mitä löytyy (etenkin naiset:)). Käykääpä joskus lukemassa Suomi24:n koiramaiset pulinat -keskustelupalstan tappeluita, hyvää viihdettä:D

Meillä on koiria (lapinkoiria) ja muitakin eläimiä, olen erittäin eläinrakas. Lapinkoira on tosi kiltti luonteeltaan ja helppo koulutettava, siltikään en pidä niitä koskaan irti edes tuossa kylätiellä, ainoastaan kaukana pelloilla ja metsäteillä. Tämmöiset pienemmät koirat ei onneksi saa edes aikaan kovin pahaa jälkeä.

Itse siis asumme maalla, enkä todellakaan voi ymmärtää miksi ihmiset ottavat kaupunkikoteihin, varsinkaan kerrostaloihin suuria koiria, mielenvikaisiahan niistä siellä tulee. En kyllä ottais mitään rotikkaa tms. tänne maallekaan, en yhtään pidä niistä.

Jos mun lapsen kimppuun hyökkäisi koira, mä nylkisin sen koiran omin käsin siinä paikan päällä.. Äiti on varmaan kiljunut kurkku suorana ja lapsi saanut kunnon vammat kun koira on kerennyt hääräämään ihan kunnolla..

Suurimmalla osalla tuttavista, jotka näin tekevät tosiaan joku iso rotu kaupunkikämpässä, kaupunkimiljöössä. Sitten on rantatiellä kiva patsastella rakkinsa kanssa. Ja odotella sitä päivää, kun raatelee viattoman ohikulkijan.

ei pysty puolustelemaan tuollaista kukaan. siltikään, kaikilta koirilta ei voi evätä oikeutta olla joskus vapaana juoksentelemassa. koiran luonteelle kuuluu juosta lujaa ja vapaana, joten olisi suorastaan eläinrääkkäystä kieltää moinen kokonaan. täytyy vain kuuluttaa sitä koulutuksen tärkeyttä. ja samoin, te ihmiset, jotka pelkäätte koiria, käykäähän tutustumassa koiriin ja koittakaa päästä peloistanne eroon niin ei tarvitse noin tulisesti täällä ja muuallakin kantaansa pauhata. eikös se juuri niin ole että ne jotka eivät tykkää koirista, pelkäävät koiria.

niin minä ja moni muukin koiranomistaja vaadimme, että opetatte lapsianne, että vieraita koiria ei saa mennä paijaamaan kysymättä ensin omistajalta lupaa. En voi taata lapsenne turvallisuutta, jos kytkettyä koiraa tullaan yhtäkkiä hirveällä metakalla " paijaamaan" .

joten tapahtumahetkellä koira oli vapaana eikä kytkettynä.

Eläimet olvat alempiarvoisia kuin ihmiset joten jos joku ammutaan se on koira ei ihminen.

Vierailija:

Lainaus:

Ihmettelen tuota vamma uloittuvat kalloluuhun asti hokemaa tässä tapauksessa. Jos koira puree päähän , niin tietenkin vammat ulottuvat luuhun asti. Päässä kun on nahka ja sen alla kallo, eikä juurikaan rasvakerrosta. Ihmettelen myös mitä tältä tytöltä leikattiin. Ymmärrän kyllä että on nukutettu ja ommeltu ne isot haavat, mutta mikä leikkaus hänelle on tehty? Kamala tapaus joka tapauksessa, toivottavasti pienelle ei jää pahoja traumoja.

millä sä sen koiran nylkisit, olis kyllä mukava nähdä kun av-mamma nylkee paljain käsin koiran :))) Käveletkö joku puukko kourassa tien päällä. Olis varmaan sultakin purrut kädet ja jalat tohjoksi.

Mistä tiedät mitä lapsen äiti on tehnyt? Luultavasti potkinut koiraa ja kiljunut. Jos kätes siihen tunget, niin luultavasti koira olis ottanut sua käsivarresta kiinni niin, että valtimo repeää.

Vierailija:

Lainaus:

Jos mun lapsen kimppuun hyökkäisi koira, mä nylkisin sen koiran omin käsin siinä paikan päällä.. Äiti on varmaan kiljunut kurkku suorana ja lapsi saanut kunnon vammat kun koira on kerennyt hääräämään ihan kunnolla..

Kertoo jotakin koiraihmisistä, että hurtat nostetaan erityisasemaan. Ei muiden eläinten omistajat tuolla tavoin inhimillistä eläimiään. Jos jonkun on pakko paapoa tuollaista elukkaa, niin pitäkööt huolen ettei siitä koidu harmia muille. Häiriintyneiden elukoiden käytös ei todellakaan ole satunnaisten ohikulkijoiden vastuulla.

mutta mielestäni koiraa on turha syyttää vaan omistajaa, jotka eivät osaa hallita ja kouluttaa koiriaan. Ja koirat jotka viettävät päivänsä pihalla narun jatkeena, tuskin osaavat " käyttäytyä" kun omistaja ei viitsi nähdä vaivaa...

ohikulkijan kimppuun. Eikä omistaja mahtanut näköjään piskilleen yhtään mitään. Että näin nää koiranomistajat mahtavasti " ottavat vastuun" irrallaan olevien koiriensa tekosista.

Ítse pelkään pieniä koiria.. Sellainen äidin pikku kullanmuru puri nimittäin sormeeni reiän. ja usein ovat hyvinkin äkäisiä. Koiraihminen olen kyllä ja itsellä ollut aiemmin iso koira ja nyt keskikokoinen. Ja aina olen koirani kiinni pitänyt.. Koira on aina koira ja vahtimatta en jättäisi. Ja voisin olla sitä mieltä, jos jonkun mielestä aina koira joka käynyt ihmisen päälle tulisi lopettaa niin tulisi myös toisen päälle käynyt ihminen lopettaa!!! Mutta lähtökohtahan aina tulisi olla, että koiraa kohdellaan hyvin ja ihmisten tulisi todellakin puntaroida mikä mahdoll. rotu olisi omalle kohdalle hyvä. Harmittaa vaan, kun monesti esim. rotikka/sakemanni yms. saa huonon maineen hirveänä koirana, kun kaikki lähtee kuitenkin useimmiten narun toisesta päästä eli siitä ihmisestä.

Ja toinen on se, että aikuiset että lapset tulisi todellakin opettaa ettei koirien luokse suoraan juosta vaan jos mahdoll. halutaan koiraa rapsuttaa sitä ensin kysytään. Näyttelyissäkin koirat ovat syystä häkeissä, jotta niillä olisi oma rauha eikä sinne kaikki ole sormiaan tunkemassa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat