Vierailija

Olen 30 juuri täyttänyt. Aina säännölliset kuukautiset, muutama heilahtelu elämäni varrella. Ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä vuosiin. Oma äitini helposti aina raskautunut. Terve, en tupakoi, en ylipainoinen, liikun jonkin verran. Ei aiempia raskauksia, eikä keskenmenoja.

Miehellä ei lapsia, ikää 31.

Kommentit (14)

Eli kyllä ekalla kierrolla on jo suurempi mahdollisuus kuin muutaman prosentin luokkaa. Valtaosahan tulee muutamassa kuukaudessa raskaaksi, pidempään kestää niillä, joilla pitkä kierto tai muita häiriöitä.

sinulle todennäköisyys voitaisiin laskea.

Tässä esimerkki: suurinpiirtein samat ' faktat' terveydestä ja iästä minulla ja miehelläni. Yritys aloitettiin v. 2002, tulin raskaaksi 2005 (luomusti, hoitojakin oli kyllä tehty). Eli kolme vuotta meni, ja juu, tutkittiin; mitään vikaa ei löytynyt.

Eli voit raskautua ensaimmäisetä kierrosta tai sitten et...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla myöskin kaikki edellytykset nopealle raskautumiselle, mutta miehestä johtuvista syistä tärppi kestää meillä.

Jos kummassakaan ei mitään vikaa, plussa tulee todennäköisesti kolmanteen yrityskertaan mennessä.

" Tilastojen mukaan raskaus alkaa vuoden sisällä noi 90 %:lla pariskunnista, jotka yrittävät raskautta. Yhtä kuukautiskiertoa (munasolun irtoamista) kohden onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin ihanteellisissakin olosuhteissa vain 20-25 %."

PeSu

Toki on hyvin mahdollista tulla raskaksi jo heti ekakierrosta, sillä ainakin minulta se on onnistunut jo 10 kertaa peräjälkeen:)

Kaikki lapset ovat siis saaneet alkunsa ihan yhtä helposti vaikka itselleni onkin tullut ikää lisää ensimmäisen ja viimeisen raskauden välissä n. 20 vuotta!

samat faktat paitsi en tiedä tarkalleen miten äidilläni tärppi käynyt ja olin esikoisen syntyessä juuri täyttänyt 26v niin lapsi sai alkunsa heti kun ehkäisy jätettiin pois. Ja niin myös kuopuskin ja olin silloin hieman alle 27v.

Ps Melba, joko olet synnyttänyt :) ?

En osaa ihan varmaksi sanoa, mutta tuolla logiikalla et 80% raskautuu ekan vuoden aikana, niin jos sen jakaisi tasan 12 kk:lle, niin sehän tarkoittaisi, että noin 6% raskautuisi ekasta kierrosta.

Itse tein viime syksynä 33-vuotiaana suht samoilla tiedoilla kuin sinä kuukausi häistä positiivisen raskaustestin. Täytyy myöntää, että ihan yllätyin, että se niin helppoa oli näinkin vanhalle.

Sitten se on tässä vielä mainittava, että joidenkin tutkimusten mukaan 25-vuotiailla menee 10% raskauksista kesken ja 35-vuotiailla 50% siinä ihan raskauden alussa, joten siihenkin nähden olen kyllä yllättynyt enemmän kuin positiivisesti, että vuosi häistä meillä on parikuinen poika ;-)

Vielä on poika tuolla massussa, heinäkuun alussa pitäisi syntyä.

Niin ja unohtu tuosta mainita, että mulla siis toinen lapsi kyseessä nyt, eka tuli tehtyä 3kk:ssa 26-vuotiaana. Mies tosin silloin eri ja nuorempi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat