Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Voiko ne käydä työajalla toisin sanoen ei menetä käyntien aikana työtunteja. Väännetään vielä rautalangasta, eli jos menen neuvolaan klo 8 voinko laittaa työpäivänä alkamaan myös klo 8 vai vasta kun saavun työpaikalle?

Näissä varmaan on ehkä eroja työpaikkojen ja työnantajien sekä työehtosopimusten mukaan, mutta miten noin yleensä?

Olen töissä yksityisellä puolella sosiaalialalalla

Kommentit (2)

Yleisesti ottaen neuvolakäynnit ovat omaa aikaa. Lasten neuvolakäynnit ovat aina omaa aikaasi (siis ET voi laittaa työpäivää alkamaan klo 8 jos lapsellasi on silloin nla, jossa olet mukana). Raskauden aikaisesta neuvolasta on hieman tulkintaeroja TES:ssä. Laki on kirjoitettu siltä osin väljäksi, mutta yleinen tulkinta on, että vain välttämättömät neuvolakäynnit ovat työaikaa. Välttämättömiä käyntejä ei tosin ole kuin yksi, se jossa saa sen Kelaan toimitettavan lapun, jolla saa äitiysavustukset. Tiedän, että joillain työpaikoilla kaikki neuvolakäynnit katsotaan " välttämättömiksi" , mutta itsestään selvää se ei ole. Olen itse henkilöstöhallinnossa ja joutunut selvittämään tätä asiaa useammastakin lähteestä. Kysy asiaa palkanlaskennastasi, he tietävät varmaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat