Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Joutuvatko koululaisenne olemaan päiviä yksin kesälomalla? Omani kolmannelta ja ekaluokalta päässeet veljekset joutuvat olemaan muutamana päivänä kahdestaan klo8-16 ja minulla on tästä huono omatunto. Pojat kyllä itse ovat mielellään yksin. Minkähänlaisia sääntöjä heille pitäisi päivien ajaksi laittaa? Pitäisikö kavereiden tuleminen tai ulkoilu kieltää? He saavat tarvittaessa soitettua minulle töihin ja ovat ennenkin olleet max 3 tuntia yksin, mutta nyt on siis pidempi aika kyseessä. Olen palannut kotiäitivuosieni jälkeen vastikään töihin ja poikien pikkusisarus on päiväkotihoidossa.

Kommentit (1)

Ainakin alkukesän hoito on kutakuinkin järjestyksessä, leirillä ekan viikon, mummilla tokan, sitten ehkä toisilla isovanhemmilla.

Viime kesänä en vielä olisi jättänyt yksin, mutta viime syksystä asti on halunnut kulkea koulumatkat ilman äitiä (pikkusisarusten päiväkoti koulun vieressä, joten kuljen joka tapauksessa sitä kautta) kaverin kanssa ja tulla iltapäiväpuistosta kotiin silloin kun itse haluaa. Halu lähti tosiaan tytöstä itsestään ja nyt ilmoitti kesälläkin haluavansa olla ainakin yhden päivän ihan itsekseen kotona.

Kun halu olla yksin lähtee itsestä niin en näe siinä ongelmaa. Montaa päivää en tosin vielä antaisi olla. Meillä on kiva kerrostalopiha ja siihen kyllä uskallan antaa luvan, saa myös mennä puistoon reilun kilometrin päähän tuttua reittiä syömään lounaan ja leikkimään. Puiston vieressä on vielä kirjastokin. Kaverit on leireillä, mutta tutut lapset saisivat kyllä meille tulla. Teillähän pojilla on seuraa toisistaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat