Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kertokaa te kokeneemmat milloin voin alkaa syöttää muutakin kuin äidinmaitoa ja tuttelia vauvalle? Ikää sillä on nyt reilut 2kk ja tuttelia syö 2dl päivässä kun pelkkä äidinmaito ei riitä enään hänelle :)

Voisinko jo kokeilla jotain vellejä tai bataattia...perunaa...

Ja nehän sitten sekoitetaan maitoon aslkusi eikö?

Olen uusi näissä jutuissa ja apu kelpaa :)

KIITOS!!!

Kommentit (2)

6kk täysimetys on suositus, mutta jos maito ei 4kk iän jälkeen enää näytä riittävän, niin voi jo silloin aloitella.

Teillä ei ole mitään syytä aloittaa kiinteitä ruokia vielä kahteen kuukauteen, jos kerran pääosin äidinmaito riittää, ja korviketta sitten tarpeen vaatiessa lisänä.

Maltahan mielesi. Kyllä ehdit soseiden kanssa sotkea sitten kun niiden aika on :)

esikoinen sai ensimmäiset soselusikallisensa 3,5kk:n iässä, kun rintamaidon lisäksi meni jo 8-12 dl tuttelia päivässä. Näin jälkikäteen olen ajatellut stressin vähentäneen maidon määrää, kun kaksi seuraavaa saivat ensimmäiset lusikalliset vasta 4,5-5 kk:n ikäisenä, siihen asti mentiin rintamaidolla ilman lisäyksiä ja imetys on loppunut/lopetettu vasta 6 kk:n iässä.

Ja vauvan suolisto tuskin kovin varhain on valmis käsittelemään maitoa ' karkeampaa' ruokaa, jonkun syyn takia ne ikäsuosituksetkin niissä purkeissa ja tetroissa on olemassa. Tää nyt tietysti on vaan mun ajatus ja mielipide, tarkemmin tietävät korjatkoot.

Mutta mun mielestä kannattaa myös vielä odottaa. Tuo 2 dl korviketta päivässä ei kuulosta ollenkaan paljolta. Ja jos määrä suurenisikin, siirtyisin ensin korvikkeeseen ennen muuta lisäruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat