Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (9)

Kävin viikolla 40 + 1 äitipolilla ja lääkäri sanoi, että vauva saisi jo syntyä. En kyllä tiedä, mikä kiire oli. Hän kopeloi aika kauan kohdunkaulaa oikein rajusti, suorastaan sattui. Jo aulassa papereita odotellessa alkoi supistella. Menin kotiin, jossa supistukset jatkuivat hiljakseen, parinkymmenen minuutin välein, ja seuraavana aamuyönä menin sairaalaan. Siellä vauvaa tökittiin hereille, kun sydänäänet oli kuulemma liian tasaiset. Vauva syntyi iltpäivällä. Lapsivesi oli vihreää, mutta vauva ihan hyväkuntoinen eikä edes iso, 4,2-kiloinen.

Tosin viikkoja oli vasta 37+5 eli ehkä oli liian aikaista. Lapsi syntyi sitten 39+4. Tuolloin 37+5 -päivänä mulle tehtiin ensin yksi sisätutkimus joka oli 3. raskaudenaikainen lääkärintarkastus. Ja siellä lääkäri oli havaitsevinaan jotain minkä takia minulle varattiin kiireen vilkkaa aika äitipolille. Siellä tehtiin uusi sisätutkimus parin tunnin kuluttua. Äitipolin lääkärin kanssa oikein vitsailtiin että jos ei tämmösellä tahdilla lähde synnytys käyntiin niin ei sitten millään. Mutta ei lähtenyt, ei aiheuttanut yhtäkään ylimääräistä supistusta edes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun lääkäri teki sisätutkimuksen (olin siis osastolla seurannassa) ja tutkimuksen jälkeen meni vedet. Pääsin siitä sitten suoraan saliin synnyttämään.

olin yöllä mennyt sairaalaan jossa supistukset lakkasivat saatuani unilääkettä ja nukuttuani muutaman tunnin (olin valvonut 5vrk supistelujen takia). Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi irrottelevansa kalvoja aika rajuilla otteilla. Seuraavaksi tarkastettiin lapsiveden väri ja sitten prenalle oottelemaan. Supistukset alkoivat taas ja kipeinä mutta kunnon vaikutusta niillä ei ollut,altaan kautta synnytyssaliin jossa kalvojen puhkaisu ja oksitosiinitippa suoneen. Kalvojen puhkaisusta 3,6 tuntia tytön syntymään.

Puolenpäivän aikaan kävin tutkimuksessa, iltapäivällä alkoi supparit, mutta en silloin vielä niitä niiksi tiennyt. Illalla ne voimistui ja voimistui ja yöllä mentiin sairaalaan. Aamulla oli poikavauva maailmassa. Tosin ei alakautta tullut, vaan synnytys päätyi sektioon.

miksiköhän lääkäri halusi mun synnyttävän, kun oli just kattonut vauva olevan melko pikkunen? vauva olikin sitten 3kg/48cm. Ja siis syntyi viikkoa ennen laskettua päivää...kumma

menin bussilla kotiin ja jo matkalla alkoi supparit- siitä 12 h ja tyttö oli maailmassa:)

lääkäri lupasi, että tavataan vuorokauden sisällä:) niimpä tehtiin:)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat