Vierailija

.

Sivut

Kommentit (25)

Eikö se voisi vaikka opiskella/tehdä töitä välissä ja sitten muutaman vuoden päästä tehdä niitä lisää?

Juu, en minäkään ymmärrä sitä, että valitetaan ja valitetaan kuinka on niin kamalan tiukkaa ja tiukkaa, mutta annas olla niin jo on taas kohta maha pystyssä hyvä jos ensimmäinen on vuottakaan.

Muutenkin kahden/useamman pienellä ikäerolla syntyneiden hoitaminen on rankkaa niin miksi vapaaehtoisesti tehdä siitä omasta arjesta niin kamalan rankkaa? "Köyhyys" ei ainakaan helpota asiaa.

Ihan samalla lailla meilläkin vilttimajoja rakennellaan ja sylitellään. Ja se että meillä on rahaa, ei todellakaan tarkoita sitä, että lapset saa mitä haluavat ja leluja ostetaan harva se päivä. Höpöhöpö. Ihan aidosti täälläkin rakastetaan. Ja lapsiakin on kolme. En kuitenkaan tehnyt niitä peräperään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jos siltä tuntuu. Lainat ja muut menee miehen palkasta. Varsinaista "uraa" minulla ei ole, vaikka akateeminen koulutus onkin ja tarkoitus työelämään onkin palata piakkoin. Lapseni on nyt 1,5-vuotias ja useilla tuntemillani "huonompituloisilla" on jo toinen pulla uunissa, mikä kummastuttaa. Mikä kiire heillä on? Meillä ei ole sellaisia suunnitelmia vielä pariin vuoteen. Rakastan lapsia ja tuloista huolimatta uskoisin arvostavani ja rakastavani lastani ihan yhtä paljon kuin huonompituloisempi tuttavani.

eli normaalissa palkkatyössä käyvillä akateemisilla on usein se ongelma, että 28 vuotiaana on pariskunnalla 30 eur opintolainaa, ei ensimmäistäkään huonekalua, kun on asunut kalustetussa opiskeluboxissa.

työpaikkaa ei välttämättä ole, mutta lapsia pitäisi tehdä. Siihen kun ottaa asuntolainaa lisäksi 150 000 ja autolainaa 20 000 ja kalustaa asunnon 20 000, niin lapsista aiheutuvat kustannukset ovat aika isoja, suhteessa laskujen jälkeen elämiseen jäävään rahaan.

Akateemiset kun aloittavat usein työskentelyn 2400 eur palkalla ja yhteenlaskettua lainaa on 220 000 ja ikävä kyllä ammateissa kuten lukion oettaja, työpäivät venyvät ainakin aloittelevalla opettajalla yli 10 tuntisiksi + viikoloppujan työtunnit 5-10 päälle.

Akateemisilla ei vain yksikertaisesti ole varaa lapsiin tai jäädä pois töistä, sillä tulotaso romahtaa, kotiinjäätäessä.

Duunarilla on tuossa 3-kympin korvilla opintolainat maksettu, jos niitä on edes tarvinnut ottaa. 10 vuoden työskentelyn seurauksena on tilille jo kertynyt rahaakin säästäväisesti elettynä pariskunnalta noin 80 000 eur (esimerkiksi).

Siinä on hurja ero lähtökohdille siinä vaiheessa, kun lapsia pitäisi pukata maailmaan.

Duunareilla kun on 10 vuoden työkokemus, niin äitiyskin kiinnostaa toisella tavalla, kuin akateemista, joka olisi juuri pääsemässä työelämään. Sitä vartenhan on opiskeltu, niin olisi kiva käydä työelämässä, ennekuin täyttää 40 oltuaan kolmen lapsen kanssa kotona.

Kaikkien ei tarvitse otta opintolainaa, varsinkaan 60-70 luvuilla opiskelleet olivat 90 %:sesti varakkaista lähtökohdista, mutta itsekin olen työttömien alkohoolistien pentu, niin lainaa vain on ollut pakko ottaa. Tietty olis kiva jos isä olisi ollut paperitehtaan johtaja, niin olisi päässyt tehtaalle siivoamaan 2500 eur kuukausipalkalle kesälomiksi, mutta kun oman alan, eli opetusalan koulut ovat pääsääntlöisesti kesät kiinni ; ).

Lainaus:

Kaikkien ei tarvitse otta opintolainaa, varsinkaan 60-70 luvuilla opiskelleet olivat 90 %:sesti varakkaista lähtökohdista, mutta itsekin olen työttömien alkohoolistien pentu, niin lainaa vain on ollut pakko ottaa. Tietty olis kiva jos isä olisi ollut paperitehtaan johtaja, niin olisi päässyt tehtaalle siivoamaan 2500 eur kuukausipalkalle kesälomiksi, mutta kun oman alan, eli opetusalan koulut ovat pääsääntlöisesti kesät kiinni ; ).

En ole opetusalalla, mutta tienasin opintovuosina juuri open sijaisuuksilla. Niitä saattoi mukavasti tehdä opintojen ohessa. Lainaa en tarvinnut, vaikka vanhemmat ei tukeneet, ja kesät käytin (halpaan) matkusteluun.

Eikö kellään tule mieleen, että oli sitä rahaa tai ei niin eiköhän se ole kuitenkin ihmisistä eikä rahasta kiinni se perheen koko. HUI, tiedän perheen joka on todella köyhä...EIKÄ NIILLÄ OLE YHTÄÄN LASTA...apua!!! Voin kai kertoa tämänkin, tiedän myös todella rikkaan perheen johon odotetaan KUUDETTA LASTA....ei voi olla totta!!!

Ette te voi olla tuollaisia älykääpiöitä, että yleistätte kaiken. Tylsä elämä teillä!!

Me olemme keskiluokkaa ja neljä lasta. Mies tienaa hyvin, joten on vara olla minun kotona. Kaikki menee mitä kuussa tuleekin mutta entä sitten, tämä kotona olo aika on NIIN lyhyt aika, että nautin tästä viimeisestä kotiäiti vuodesta kun kuopus täyttää 2, olenkin ollut sitten 7 vuotta kotona ja nauttinut siitä täysin rinnoin. Tämä on meidän henk.koht. päätös, eikä siihen rahat vaikuttaneet pätkääkään. Kerkeen vielä tekemään monia kymmeniä vuosia töitä.

Empä ole tuota ajatellutkaan että jotku voi ottaa asiat noin. Kyllä meillä on monta lasta mutta ei sen vuoksi etten haluaisi mennä töihin kun kynnys on niin korkea, vaan yksinkertasesti siksi että haluan tehdä lapset nyt ja alottaa sitten sen työvaiheen. Koska nuorena lasten kanssa jaksaa. On ihanaa kun monta lasta. Koska sen suuren perheen perustaa muulloin kuin sillon ku on vielä hedelmällisessä iässä ja jaksava?? Itselläni ei ole mitään sitä minimiäiskäriä vastaan. Ja näin "köyhänä" tunnen olevani paljon rikkaampi kuin yksikään öky-auton tai talon omistava äiti!

Minulla jotain mitä monella ei ole! Minulla on monta hymyilevää ja aidosti rakastavaa lasta! Moniko "rikas" äiti voi sanoa näin? Taitaa moni lapsi rakastaa äitiä vain kun se on niin kiva ku se osti mulle taas uuden lelun tms...?

Meillä "köyhillä" se on ihan jotain muuta se tykkääminen. Kun äii tulee keinuttamaan tai tekeen vilttimajaa tms... ;)

t: TOSI RIKAS ÄITI

jostain kumman syystä meillä "duunariväellä",white trashillä tai miksi ikinä tahdottekaan kutsua,ei yleensä ole ongelmia saada lapsia..kun taas ns.paremmissa perheissä ravataan lapsettomuushoidoissa yms useammin.

En tahdo yleistää mitenkään,mutta olen huomannut tämän oikeasti olevan totta.

olen eri mieltä. Minäkin olen opettaja koulutukseltani ja kesät tein töitä ihan kaupan kassalla vaan. Lainoja en tarvinut ja kesätinestien turvin sitten opiskelin.

"Kaikkien ei tarvitse otta opintolainaa, varsinkaan 60-70 luvuilla opiskelleet olivat 90 %:sesti varakkaista lähtökohdista, mutta itsekin olen työttömien alkohoolistien pentu, niin lainaa vain on ollut pakko ottaa. Tietty olis kiva jos isä olisi ollut paperitehtaan johtaja, niin olisi päässyt tehtaalle siivoamaan 2500 eur kuukausipalkalle kesälomiksi, mutta kun oman alan, eli opetusalan koulut ovat pääsääntlöisesti kesät kiinni ; )."

"köyhällä" ei ole koulutusta ja mielenkiintoista työtä odottamassa vaan voi yhtä hyvin olla kotona lasten kanssa useammankin vuoden peräkkäin.

eniten kuinka vaikeaa on tulla toimeen minimiäitiyspäivärahalla/hoitorahalla ovat yleensä niitä, joilla on pian toinen/kolmas lapsi jo tulossa. Mistä tämä johtuu? Miten he uskaltavat? Eivätkö he halua ensin parantaa taloudellista tilannettaan jos he oikeasti elävät niin tiukilla kuin antavat ymmärtää?

Ei lapsia rahalla kasvateta ja toki lapset ovat rikkaus, mutta ihmetyttää tosiaan kuinka melkein järjestäin juuri nämä huonompituloisemmat kituuttajat ovat tiuhempaan tekemässä lapsia.

Köyhät ja todella hyvätuloiset lisääntyvät, keskiluokalla ei ole varaa kuin maksimissaan kolmeen lapseen, sekin tekee jo tiukkaa. Koska kaikki palvelut, verot ym. nyhdetään työssäkäyvän keskiluokan selkänahasta.

että "rikkaat" pelkäävät elintason laskevan tai kun laittavat uran etusijalle, niin hups lapset on unohtunut tehdä, kun niitä suunnittelee ovat jo liian vanhoja. "köyhä" eli tavallinen duunari perhe. Arvostaa elämää enemmän kuin materiaalia/rahaa ja musta parempikin, että "köyhät" saavat enemmän lapsia että heistä tulee yhteiskunta kelpoisia, perusteluna siis että lapset oppivat arvostamaan muutakin kuin materiaalia. Eipä rikkailla muutakaan annettavaa ole kun on ura perheen edellä, onhan se huomattu että lellityt kakarat on ihan avuttomia maailmalla.

miettiä "uraansa" vaan voi olla kotona tekemässä lapsia. Yleensä näin ei kuitenkaan ole vaan hyvätuloisilla on vähemmän lapsia. En siis pitäisi tuota huonotuloisten "urasuuntautumattomuutta" varsinaisena syynä.

kyllä töitä yleensä jostain löytää, mutta aina ei lykästä.

Lainaus:

Lainaus:

En ole opetusalalla, mutta tienasin opintovuosina juuri open sijaisuuksilla. Niitä saattoi mukavasti tehdä opintojen ohessa. Lainaa en tarvinnut, vaikka vanhemmat ei tukeneet, ja kesät käytin (halpaan) matkusteluun.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat