Vierailija

Tyttöni on todella aurinkoinen, hyväntuulinen lapsi, joka viihtyy joka paikassa.

Tämä kaverin poika taas vierastaa todella pahasti ja itkee lähes taukoamatta niin kylässä kuin kotona, jos vieraita.

Viimeksi kun olimme heillä, niin kaveri koetti tyynnytellä huutavaa poikaansa: " Niin viekö se paha Anna sun lelut, onpa tuhma, vie sun lelut niin. Kiusaako se Anna sua" yms. Tyttöni ei edes ollut sen kummemmin kiinnostunut pojasta vaan tutki itksekseen leluja ja käyttäytyi todella hyvin. Ei missään nimessä ollut hänen vikansa, että poika itki kuin syötävä.

Eräässä vaiheessa poika tuijotti minua kun selitin jotain, alaleuka alkoi väpättää ja tuli huuto. Toisen kerran taas pelästyi kun toinen kaveri puhui ns. käsillään. Pelästyi tuota käsien liikettä.

Toisen kerran taas kun näimme, ja tyttöni vastusteli väsyneenä rattaisiin laittamista, niin kaveri tokaisi, että " tuleekohan tästäkin samanlainen känkkäränkkä kun tosta" . Jäin suu auki, että jaah.. meidän tyttökö se känkkäränkkä olikin.

Eräs vierailukerta meidän luonamme ei onnistunut lainkaan, kun poikansa huusi taukoamatta. Tästä tapauksesta hän selitti yhteiselle kaverillemme, että " Me ei ees pystytty puhumaan, kun TOI alko huutaa heti" , osoittaen tytärtäni.

Vastaavanlaisia tapauksia on vaikka kuinka. Käyttää harvoin tytöstäni nimeä, vaan puhuu " toi, tosta" .

Onko nyt niin, että häntä harmittaa kun poikansa on niin poikkeuksellisen itkeväinen ja yrittää saada olonsa paremmaksi haukkumalla minun lastani?

Mitä tehdä, kannaattako tällaista tyyppiä edes nähdä? En ole vielä edes saanut suuta auki puolustaakseni tytärtäni. Se olisi kyllä pakko opetella, ennen kuin tyttö alkaa itse ymmärtää, että äiti se vaan istuu hiljaa, kun toinen syyttä suotta haukkuu.

Sivut

Kommentit (36)

Ajattelin, että yksi syy mahdollisesti voisi olla se, etteivät paljoa nää ketään. Kyllä se mielestäni kuulostaa ihan käypältä syyltä, kun pojalla alkoi leukaperät väpättää kun katseli minua kun selitin jotain juttua ja sitten tuli hirmuinen huuto. Ja toisen kerran, kun kaveri selitti käsillään, niin pelästyi käsien liikettä. Eikös tuommoiseenkin olisi mahdollista tottua, jos niitä ihmisiä näkisi paljon?

Sulla mahtaa olla myös varsin kiljuvaiset kakarat eiks niin? Mutta sähän itse teet kaiken oikein, koska milläänhän lapsen olemukseen ja reippauteen ei voi vaikuttaa, eiks niin?

Vierailija:

[quote]

Viimeisen kommentin jälkeen mulle tuli olo, että sä olet kaikentietävä supermamma, joka leuhkit lapsesi luonteella ja lasket sen omaksi ansioksesi.

Kuule, se paljonko muita tapaa ei vaikuta lapsen luonteeseen onko arka tai itkuinen tai vierastaako. Vierastusta esiintyy enemmän tietyissä kehitysvaiheissa. Älä neuvo ja päde itse, anna kaverin rauhoittaa lastaan kuten parhaaksi näkee. Älä puutu niin paljoa muiden elämään, elä ja anna muidenkin elää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

On itse melko arka ja hiljainen. Tuli todella yllätyksenä tämä hänen käytöksensä. Ollaan myös jo yli 30, eli kaikkea muuta kuin teinejä.

Niin se varmaan on, että tyttäreni ymmärtää jo. En saa näitä asioita mielestäni juuri sen vuoksi, etten uskaltanut puolustaa tyttöäni.

Tulee melkein tippa linssiin, kun muistan tyttöni istuneen lattialla hämmästyneen näköisenä kun poika huusi täyttä kurkkua ja äitinsä syytteli minun tytärtäni.

Käsittämätöntä myös tuo, ettei puhu tytöstäni nimellä.

Mutta mikä mielestänne on tällaisen käytöksen taustalla? Kateus? Viha? Mikä ihme??

Siis jos olette jossain, missä on useampia ihmisiä, ja tyttösi esim. vastustaa rattaisiin menoa tms.

Olen 100% varma siitä, että kaverisi saa hirveät raivarit. Siinä voit sitten sanoa, että tuolla laillahan sinä aina puhut mun lapsestani, kumma ettet kestä samanlaista kommenttia omastasi.

Se mitä olemme puhuneet kaverin kanssa, niin ymmärtääkseni eivät käy esim. vauvakerhoissa, eivätkä näe paljoa ihmisiä. Tapaavat jonkun ehkä kerran viikossa, jos sitäkään.

Ulkona ollessa poika on aina vaunuissa nukkumassa, ei koskaan hereillä.

t. ap

Ja tuo neuvo, että sanoisit itse samoin hänen lapselleen on huono.

Jos tämä nainen on sulle ystävänä tärkeä niin konfrontoit hänen käytöstään välittömästi kun hän toimii väärin. Jos ei tokene anna hänen olla.

Jos eiole tärkeä ihminen sulle alunperinkään niin anna olla saman tein.

On ymmärtääkseni paljon pojan kanssa yksin, eivätkä paljon tapaa ketään. Senkin vuoksi varmaan poika on niin arka, vierastaa paljon ja itkee.

Koetin esim. meillä kerran rauhotella pojan itkua laittamalla klassista musiikkia hiljakseen, niin tämä kaveri pyysi, että sammuttaisin sen, jos poika vaikka pelkääkin sitä.. kieltämättä kuulostaa vähän mielenterveysongelmaiselta, jos oikein rupeaa miettimään. :-/

En tiedä kumpaa sukupuolta toivoi, mutta suhtautuminen tyttöihin yleensäkin tuntuu olevan vihamielistä. Kertoi, että poikansa oli ruvennut itkemään heti, kun hänen toisen kaverinsa tyttö oli kiljahtanut ja aivan tosissaan selitti, että josko se johtuu siitä, että poika pelkää nimenomaan tyttöjen ääntä... huh-huh.

t. ap

tällainen tapaus minulla on tiedossani mutta toisinpäin ystävätär halusi kuumeisesti poikaa sai tytön ja minä sain muutamaa viikkoa myöhemmin pojan ja vihamielisyys oli aistittavissa.

Muistele kumpaa sukupuolta hän toivoi vai toivoiko kumpaakaan. Tietty se voisi olla kateuden syynä koska lapsesi on aurinkoinen ja hänellä kitisevä vauva. Olisiko synnytyksen jälkeinen masennus mahdollista ?

Viimeisen kommentin jälkeen mulle tuli olo, että sä olet kaikentietävä supermamma, joka leuhkit lapsesi luonteella ja lasket sen omaksi ansioksesi.

Kuule, se paljonko muita tapaa ei vaikuta lapsen luonteeseen onko arka tai itkuinen tai vierastaako. Vierastusta esiintyy enemmän tietyissä kehitysvaiheissa. Älä neuvo ja päde itse, anna kaverin rauhoittaa lastaan kuten parhaaksi näkee. Älä puutu niin paljoa muiden elämään, elä ja anna muidenkin elää!

Vierailija:

Lainaus:

On ymmärtääkseni paljon pojan kanssa yksin, eivätkä paljon tapaa ketään. Senkin vuoksi varmaan poika on niin arka, vierastaa paljon ja itkee.

Koetin esim. meillä kerran rauhotella pojan itkua laittamalla klassista musiikkia hiljakseen, niin tämä kaveri pyysi, että sammuttaisin sen, jos poika vaikka pelkääkin sitä.. kieltämättä kuulostaa vähän mielenterveysongelmaiselta, jos oikein rupeaa miettimään. :-/

En tiedä kumpaa sukupuolta toivoi, mutta suhtautuminen tyttöihin yleensäkin tuntuu olevan vihamielistä. Kertoi, että poikansa oli ruvennut itkemään heti, kun hänen toisen kaverinsa tyttö oli kiljahtanut ja aivan tosissaan selitti, että josko se johtuu siitä, että poika pelkää nimenomaan tyttöjen ääntä... huh-huh.

t. ap

vaikka lapsesi on itkuinen ja sinä väsynyt, niin älä purkaa sitä minun lapseeni. tiedät itsekkin, että tyttöni on tyytyväinen.

ei kannata laittaa välejä poikki, vaan selvittää asia. ystäväsi on ilkeä varmasti siksi, että on väsynyt yöheräilyihin ja lapsensa itkuun.

Tuollainen ihminen jota kuvailit täytyy kiertää kaukaa jo lapsesi sekä itsesi vuoksi.

Talloo kaikki alleen ja hänessä ja lapsessaan ei tule koskaan vikaa olemaan - siis hänen mielestään.

Etsi fiksumpaa seuraa.

No joo, mutta mulle riittää nyt nämä kommentit. Asiaa tässä pohtiessani tulin kyllä siihen tulokseen, että enpä taida tätä " ystävyyttä" kovin aktiivisesti jatkaa. Jos nähdään ja vastaavanlainen haukkuminen jatkuu, niin ei auta kuin kerätä voimat ja sanoa takaisin. Jos en minä puolusta lastani, niin kukas sitten.

Kiitos vastanneille ja hyvää yötä!

Kysymys on siitä kun kaveri mollaa ap:n muksua ja silti ap on ystävällinen eikä mollaa takaisin ja on yrittänyt auttaa. Joku on taas vaan pahalla päällä kun yrittää kääntää asian toisinpäin. Kattele vaikka nelosen dokumenttia :)

mulla oli yksi äiti tuttu, jonka lapsi oli samanlainen. Äiti yh. Siis eivät ilmeisesti nähneet paljoa muita ihmisiä, sillä tyttö vierasti juuri samalla tavalla ja oli ihan uskomatonta..!! Kai se kuuluu kehitysvaiheeseen jne, mutta mietin että kuuluisiko siihen myös turvattomuus äidin käytöksestä.. Eli jos äiti on todella äkkipikainen ja kovaääninen niin lapsi alkaa vierastaa?? En tiedä, mutta meillä tuo kakkonen on vierastanut enemmän ja myönnän, olen enemmän joutunut komentamaan esikoista.. esim. pois vauvan päältä jne..

No joo, varmaan nyt saa haukut, mutta mietin olisiko tuo mahdollista.. ?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat