Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Koetteko liikkumisen joskus hitaaksi / hankalaksi?

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija:

Lainaus:

Mutta tiedätkö, kun ei ole vaihtoehtoja. Autoa ei ole, eikä tule. Liikunta on hyväksi vain lapsille. Julkisilla kun mennään, niin pysäkille on reilu kilsa. Olemme usein marsseilla ja miekkareissa, siellä on jaksettava tarpoa. Lapsille on evästä mukana ja he jaksavat sitten ihan hyvin.

14

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Ei ole koskaan jalkojaan valittanut. Jos mennään Korkeasaareen, se on sitten retki ja mennään lasten tahtia. Mutta jos mennään tarhaan/töihin, on mentävä kohtalaista vauhtia, että ehtii.

Asumme Helsingissä. Ja kuten sanoin, pysäkille on matkaa reilu km. Sitten toki pääsee istumaan (jos on paikkoja) junaan.

Eivät vaikuta uuvahtaneilta. Tänäänkin kun päästiin kotiin, tarhasta ensin kilsa asemalle, junalla kotipysäkille ja reilu kilsa kotia, niin lapset jäivät kuitenkin 2 tunniksi pihalle juoksemaan ja leikkimään.

14

Ja täytyypä sanoa, että kävelyretket ovat huomattavasti lyhentyneet siitä, kun käytettiin rattaita. Itse olen himokävelijä, ja ikävöin sitä, että pääsisi taas kulkemaan joka paikkaan kävellen. 3-vuotiaan voimilla on kuitenkin rajansa.

4-vuotias tyttö jaksaa kävellä jo aika kovaa, kilsaan menee n. 12 minuuttia, 6-vuotias on vieläkin nopeampi. 5 km putkeen onnistuu ja päivän aikana yhteensä n. 10 km.

Ei haittaa, meillä arki on tehty kiireettömäksi. Nuorempana vannoin, että jos joskus saan lapsia, annan heille myös aikaa ihmetellä. Hyvin on tullut pidettyä siitä kiinni, mutta ei tietenkään liiallisuuksiin.

Yleensä joko juoksee, pomppii tai ajaa pyörällä.

Vilkas lapsi, jonka kanssa esim kaupunkireissut aikamoista menoa, kun saa vahtia ja komentaa kaiken aikaan pitämään rattaista kiinni. Innostuessaan unohtaa kaikki oppimansa liikennesäännöt ja tämä lapsi innostuu kovin usein :)

Eikä läheskään aina kyllä mitään aikuisten tahtia. Ja niillä koko päivän kävelyretkillä (esim. meillä se Korkeasaari) pysähdellään paljon. Niillä reissuilla ei missään nimessä ole kiire!

rattaat 2,5v mutta matkoilla rattaat on ollut mukana (tosin niissä on kuskattu reppua:D). Nyt 5v tekee jo kävellen yli 8 km lenkkejä meidän vanhempien mukana.

Välillä saattaa olla hidastakin liikkuminen, kun pitää jäädä katseleen esim autoja mutta mihkäs meillä kiire on=) Yleensä kyllä menee monta metriä mun ja vauvan edellä

Mutta tiedätkö, kun ei ole vaihtoehtoja. Autoa ei ole, eikä tule. Liikunta on hyväksi vain lapsille. Julkisilla kun mennään, niin pysäkille on reilu kilsa. Olemme usein marsseilla ja miekkareissa, siellä on jaksettava tarpoa. Lapsille on evästä mukana ja he jaksavat sitten ihan hyvin.

14

Ei ole koskaan jalkojaan valittanut. Jos mennään Korkeasaareen, se on sitten retki ja mennään lasten tahtia. Mutta jos mennään tarhaan/töihin, on mentävä kohtalaista vauhtia, että ehtii.

Asumme Helsingissä. Ja kuten sanoin, pysäkille on matkaa reilu km. Sitten toki pääsee istumaan (jos on paikkoja) junaan.

Eivät vaikuta uuvahtaneilta. Tänäänkin kun päästiin kotiin, tarhasta ensin kilsa asemalle, junalla kotipysäkille ja reilu kilsa kotia, niin lapset jäivät kuitenkin 2 tunniksi pihalle juoksemaan ja leikkimään.

14

Oletko oikeasti sitä mieltä, että noin pienen lapsen on jaksettava kävellä mielenosoituksissa ja marsseilla?? Jos välttämättä haluatte lapsenne sinne viedä, niin hankkikaa nyt hyvät ihmiset ne rattaat!! (ja niitä saa ihan käytettyinä, edullisesti, ei ole pakko osallistua sillä tavoin kulutushysteriaan) MInusta kuulostaa aika hurjalta vaatia lapselta täyttä osallistumista mielenosoituksiin, joiden syitä hän ei varmasti vielä ymmärrä. Kävelkää te, kun kerran haluatte mieltänne osoittaa, mutta päästäkää nyt sentään lapset, joilla ei ole valinnanmahdollisuutta, hiukan helpommalla!

Ajaa myös polkupyörällä, mutta liikenteessä kuljen mieluummin vaunujen ja kävelevän taaperon kanssa.

Hoitomatkat ja muut pitkät matkat kuljemme autolla.

Vierailija:

Lainaus:

Mutta tiedätkö, kun ei ole vaihtoehtoja.

14

Mun mielestä kuulostaa kyllä aika pahalta jos 2,5v ei käytä enää rattaita eikä edes autoa ole... Siis ollenkaan? Ehkä jotain jäi vaan mainitsematta, kyllä varmaan ne pitkät matkat jossain istui..?

Itse kun olin lapsi mentiin " pysy perässä tai jää tähän" -tyylillä. Muistan kesälomareissuja, tai en niistä mitään eläimiä, uimisia, eväiden syöntiä tms. vaan sen, kuinka kamalasti jalkoihin sattui :-(

Liikunta on hyväksi, mutta rajansa kaikella!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat