Vierailija

Kommentit (21)

Tosin ei tarvi pukea, koska neljävuotias osaa sen tehdä itsekin ;-)

Ja millainen olen?

30+ nainen, sosiaalialan opistotutkinto, naimisissa, kolme lasta ja vakituinen työpaikka. Olen elämänmyönteinen, minulla on paljon ystäviä ja tulen kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen. Harrastan joogaa ja juoksua. Asun omistusasunnossa paritalossa rauhallisella alueella.

Mitä vielä haluat tietää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miksi Spiderman ei kuulu lasten maailmaan? Mitä pahaa on siinä, että pikkupojalla (tai -tytöllä) on supersankari elämässään :) ?

Minkä ikäisiä lapsia sinulla on?

14

Olen pitkin hampain suostunut ostamaan muutamia Pokemon-hahmoja pojalle (kun tuntui olevan yksi harvoista, jolla niitä ei tarhassa ollut ja jäi ulkopuolelle leikeistä). Mutta Pokemon-ohjelmia ei silti saa tv:stä katsoa. Minusta ei ole lapsille sopivaa katsottavaa.

Sama juttu on Spidermanissa, vaatteita ostan ja Spiderman-leluja, mutta mitään liian hurjia ohjelmia tai lehtiä ei lasten silmien eteen anneta mennä.

Siispä leikit ja kuvitelmat muotoutuvat oman mielikuvituksen ja kavereiden juttujen perusteella, ei ohjelmista.

14

Eivät pääsisi spidermania katsomaan edes aikuisen seurassa. Siinä selitys. Supersankareita saa olla, ikätasolle sopivia. 4-vuotias ihailee Postimies Patea, nyt se innostus alkaa jo vähän laantua. Ehkä seuraavaksi vuorossa hurjempia hahmoja? Tähän saakka ei ole välittänyt niistä lainkaan.

ap

Isosisko melkein 4v vaatimalla vaati että ne ostetaan veljelle, kun ne on niin makeet kuulemma.

Millaisia ollaan? Korkeakoulututkinto löytyy, kotiäitinä olen ollut esikoisen syntymästä saakka. Mies on yrittäjä, hänellä koulutuksena ylioppilastutkinto sekä toisen asteen tutkinto.

Varmaan ovat päiväkoti kavereiltaan kuuleet juttuja, sillä tietävät kyllä esim. että spider-man liikkuu seitin avulla ja että sillä on mitä erikoisempia vihollisia.

Meidänkin pojilla on tämän hahmon kuvalla varustettuja paitoja, lippiksiä, sukkia, juomapullot, muutama koru ja reppu. Ovat itse " bonganneet" nämä h&m:ltä. Ne ovat mielestäni ihan ok, ja jopa ihan hyvän näköisiä, vaikka en yleensä printtivaatteista tykkää.

Minä itse: akateemisesti koulutettu, kasvatusalalla, n.30v kolmen pojan äiti. Mieheni samaa ikäluokkaa, johtotehtävissä. Eli ihan tavallisia ollaan. Tuskin tämän kysymyksen alle kerääntyy tietynlaisia perheitä, varmaan aika monenlaisista perheistä löytyy spider-man vaatteita ? :)

Mutta lähempänä 5-vuotissynttäreitä alkoi tuollaiset kiinnostaa. Tarhassa ne villitykset leviää hyvinkin nopeasti.

Supersankareiden kautta lapsi leikkii pelkojaan, ahdistuksiaan, unelmiaan jne. En näe Spidermanissa mitään lasta vahingoittavaa, kunhan homma pysyy kohtuudessa.

14

Kun katselen meidän tytön päiväkodissa ympärilleni, niin tosi monella pojalla on Spiderman-vaatteita. Osa on varmaan " white trash" - perheistä, mutta joukossa on ihan " ylimystönkin" lapsia. Jos poika tahtoo Spiderman-paidan, niin miksi ei sellaista saisi? Se on vain paita.

On täällä tosi kummaa porukkaa...

Jos minun poikani tahtoo ilmaista ja toteuttaa itseään pitämällä spiderman paitaa ja se tuo hänen huulilleen hymyn, suon sen hänelle.

En varsinaisesti osta tai hanki näit pojillemme koska minusta ne ovat ylipäätään melko rumia... Mutta jos poika saa lahjaksi tai itse saa tilaisuuden valita ja valinta osuu niihin niin silloin se vaan on minusta luonnollista ja täysin ok.

Juu joo ja " pelkkä" myyjä olen joka haaveilee psykologin ammatista...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat