Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Nykyään olemme varmaankin kaikki yhtä mieltä siitä että jokainen saa itse päättää miten seksiä harrastaa vai harrastaako ollenkaan. Ovatko naiset nyt sitten alkaneet enemmän " pihtaamaan" , kun siihen oikein yleinen hyväksyntä kerran on? Eri keskustelupalstoja lukeneena ainakin tuntuu siltä. Jonkin verran myös omakohtaisia kokemuksia asiasta on.

Ymmärrän toki että haluttomuutta on enemmän tai vähemmän, ihan yksilöstä ja elämäntilanteesta riippuen. Kuitenkin se että ongelmaa ei yritä millään tavalla korjata, ajaa parisuhteen varsin todennäköisesti karille. Yleensä nimittäin se toinen osapuoli ei samasta haluttomuudesta kärsi. Ajan mittaan toiset sopeutuvat tilanteeseen ja toiset lähtevät hakemaan seksiä muualta.

Omalla kohdallani pahimmalta tuntui torjunta ja se että kumppanillani ei ollut halua minua kohtaan. Epäilin jo toista miestä tai kumppanini rakkauden hiipumista. Asiat pääsivät jo aika pahaan jamaan ennen kuin saimme ongelmat ratkaistua. Myös kumppanini haluttomuus katosi kun saimme suhteemme toimimaan paremmin.

Minkäänlaista painostusta tai vastaavaa en tietenkään hyväksy. Kuitenkin toimivassa parisuhteessa on kyse myös kumppanin tarpeiden huomioonottamisesta. Jos rakkautta löytyy, luultavasti myös halua tyydyttää toisen tarpeet käsin tai suulla luulisi löytyvän. Eli mielestäni turha antaa toisen osapuolen kärsiä turhaan, jos pienellä vaivalla voi ongelman ratkaista. Jos halua kumppanin huomioimiseen ei löydy, parisuhdeneuvonta tai ero voi olla parempi ratkaisu sillä jotain on taatusti silloin suhteessa pielessä ja " pihtaaminen" sitä varmasti pahentaa.

M33

Kommentit (13)

Vierailija:

[quote]

..... pitkäaikainen seksin, läheisyyden ja halutuksi tulemisen puute aiheuttaa mm. ahdistusta, aloitekyvyttömyyttä, masennusta, hermostuneisuutta, ärtyneisyyttä jne. Ja " käsityöt" eivät tosiaankaan toisen ihmisen läheisyyttä ja kosketusta korvaa.

Suurimmalle osalle ihmisistä seksuaalisuus ja siihen liittyvät intiimi läheisyys ja hyväksytyksi tuleminen ovat erittäin tärkeitä. "

Itse kärsin juuri näistä samoista oireista - mutta en ole parisuhteesssa, vaan olen yksinäinen sinkku. Ei ole helppoa tämäkään, kun todella kaipaa toista ihmistä lähelleen, hellyyttää ja hyväksytyksitulemisen tunnettu ja tottakai myös seksiä. Omin sormin ja dildolla saa orkun, muttei sitä tunnetta, kun on toinen iholla... Ja toki se oman puolison torjuminen tietysti lisää vielä pahan olon painolastia parisuhteessa, se minulta sentään " puuttuu" .

Suhteessa ollessani olen aina sanonut kumppanilleni, että tulee olemaan aikoja, jolloin koen itseni liian väsyneeksi tai on jotain muuta mielessä. Mutta että siitä ei pidä pahastua eikä loukkaantua eikä tavallaan " välittääkään" , jos en koko ajan halua ja tee aloitetta seksiin, koska jos mies kuitenkin alkaa lämmitellä mua, niin alkaa tehdä itsekin mieli. Joka kerta!! Eli kerron miehelle jo niin suhteen alkuvaiheessa, että tällaisesta ei ole vielä vaaraakaan, että miehen ei kannata jättää aloitettaa seksiin nk. keskustelutasolle, vaan tulla rohkeasti kiinni, iholle, tehdä aloite vaikka hieromalla hartioitani tai vastaavaa ja oikeasti alkaa esileikitellä, kosketella muualtakin, suudella ym. Koska kun sen " nyt en jaksais ajatellakaan seksiä" -vaiheen yli pääsee, niin seksihän on aina ihanaa!!

Enkä osaa selittää, miksei sitä osaa itse ajatella, että se seksi on aina ihanaa ja että hei, harrastetaas, vaan oikeasti välillä tuntuu, ettei millään jaksaisi, ja aamulla pitää herätä ja onhan niitä syitä. Mutta hyvä rakastelu antaa kyllä energiaa, enemmänkin kuin yöunet ;-)

Kyllä ainakin allekirjoittaneella parisuhteessa pitkäaikainen seksin, läheisyyden ja halutuksi tulemisen puute aiheuttaa mm. ahdistusta, aloitekyvyttömyyttä, masennusta, hermostuneisuutta, ärtyneisyyttä jne. Ja " käsityöt" eivät tosiaankaan toisen ihmisen läheisyyttä ja kosketusta korvaa.

Suurimmalle osalle ihmisistä seksuaalisuus ja siihen liittyvät intiimi läheisyys ja hyväksytyksi tuleminen ovat erittäin tärkeitä. Varsinkin jos kumppaniaan todella rakastaa, jatkuva torjutuksi tuleminen tuntuu todella pahalta ja saa pikkuhiljaa rakkauden hiipumaan. Uskon kyllä että monesti " pihtaava" osapuoli ei asiaa näe näin vakavana, ainakaan jos se " puuttessa" oleva osapuoli ei sitä esille ota.

Itselläni on menossa seksin suhteen jälleen hieman hiljaisempi vaihe, johtuen vaimoni lääkityksestä. Lupauksia on kyllä useaankin otteeseen tullut minun " huomioimisestani" tavalla tai toisella, mutta sille asteelle se on sitten jäänytkin. Aina on jotain estettä: väsymys, tv-ohjelma, töihin meno aamulla, jokin muu meno, päänsärky jne. Kummasti ne siivoukset ja pyykinpesut silti sujuvat. Täytyy varmaan ehdottaa että varataan kummankin kalenterista viikoittain aika " pyhää toimitusta" varten...

M33

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jopa se kehnoin seksinmuoto - sovittu seksi - on parempi kuin ei seksiä ollenkaan.

jos ei ole sairauksia (fyysisiä tai psyykkisiä) pitää mielestäni seksiä parisuhteessa antaa. Ei ne parisuhteen ongelmat ainakaan pihtaamisella parane, se on ihan takuuvarma juttu se.

Vierailija:

[quote]

Nykyään olemme varmaankin kaikki yhtä mieltä siitä että jokainen saa itse päättää miten seksiä harrastaa vai harrastaako ollenkaan. Ovatko naiset nyt sitten alkaneet enemmän " pihtaamaan" , kun siihen oikein yleinen hyväksyntä kerran on? Eri keskustelupalstoja lukeneena ainakin tuntuu siltä. Jonkin verran myös omakohtaisia kokemuksia asiasta on.

Eikös naisten pihtaamisesta ole puhuttu ja sen tiedetty olevan hyvin yleistä, ainakin jossain vaiheessa parisuhdetta, jo vuosikymmeniä? Mielestäni miesten pihtaaminen on sen sijaan uudempi ilmiö perusteena samat keskustelupalstat yhdistettynä omaan kokemukseen.. Vai onko niin että vasta nyt naiset uskaltavat asiasta puhua, anonyymisti, netissä? Miehen haluttumuus kun on jotenkin tabu, hävettävä ja nolottava asia, ainakin minulle. Tulee väkisinkin itsetuntoon kolhuja kun toinen ei halua juuri koskaan ja kaikki yritykset seksielämän pelastamiseksi kariutuvat tuloksettomina.

Minkäänlaista painostusta tai vastaavaa en tietenkään hyväksy. Kuitenkin toimivassa parisuhteessa on kyse myös kumppanin tarpeiden huomioonottamisesta. Jos rakkautta löytyy, luultavasti myös halua tyydyttää toisen tarpeet käsin tai suulla luulisi löytyvän. Eli mielestäni turha antaa toisen osapuolen kärsiä turhaan, jos pienellä vaivalla voi ongelman ratkaista. Jos halua kumppanin huomioimiseen ei löydy, parisuhdeneuvonta tai ero voi olla parempi ratkaisu sillä jotain on taatusti silloin suhteessa pielessä ja " pihtaaminen" sitä varmasti pahentaa.

Itse olen sitä mieltä että parisuhteeseen sitoutunut on ikäänkuin velvollinen tyydyttämään puolisonsa, keinolla millä hyvänsä. On tietysti elämäntilanteita joissa seksi on taka-alalla (esim. lasten syntymät) enkä tarkoita että orjallisesti toinen täytyisi tyydyttää aina tämän niin halutessa. Mutta periaatteessa kuitenkin niin että jos toinen osapuoli ei vaivaudu huomioonottamaan ja tyydyttämään toisen tarpeita, rikkoo tämä omalta osaltaan parisuhteen ja luottamuksen eikä voi vaatia toiselta uskollisuutta siis jos ei ole valmis selvittämään ongelmaa.

Miten miehen sitten saisi terapiaan? Tunnustamaan ventovieraalle ettei seksi huvita? Suihinotto ei vois vähempää kiinnostaa ja vaimo mankuu jatkuvasti seksiä? Minun miestäni ei ainakaan terapiaan saa, sitä olen lähes varma. Ei ainakaan ennen kuin eropaperit ovat sisällä. Ja niin pitkälle en ole itsekään valmis menemään.

N30*

Vierailija:

Lainaus:

Itse kärsin juuri näistä samoista oireista - mutta en ole parisuhteesssa, vaan olen yksinäinen sinkku. Ei ole helppoa tämäkään, kun todella kaipaa toista ihmistä lähelleen, hellyyttää ja hyväksytyksitulemisen tunnettu ja tottakai myös seksiä. Omin sormin ja dildolla saa orkun, muttei sitä tunnetta, kun on toinen iholla... Ja toki se oman puolison torjuminen tietysti lisää vielä pahan olon painolastia parisuhteessa, se minulta sentään " puuttuu" .

Parisuhteessa tilannetta tosiaan pahentaa juuri tuo henkinen puoli (rakastamani ihmisen torjunta), sinkkuna ollessani " puuttessa" oleminen oli enemmänkin fyysinen tunne vaikka kyllä sitä toisen ihmisen läheisyyttä myös kaipasi.

Tuntuu että nykyään kun korostetaan (kylläkin ihan oikein) jokaisen " itsemääräämisoikeutta" seksin suhteen, haluttomuudesta on tullut ihan hyväksytty asia. Ei yritetä asiaa korjata, vaan tyydytään tilanteeseen koska sehän on ihan yleistä ja normaalia. Haluttomuutta pitäisi käsitellä aina ongelmana joka koskettaa myös puolisoa ja parisuhdetta, eikä pitää sitä vain yksityisasiana.

Tiedän että vaimoni masennuslääkkeet todennäköisesti aiheuttavat tämän haluttomuuden. Kuitenkin toivoisin hänen enemmän tarpeitani huomioivan ja yrittävän myös esim. lääkkeitä vaihtamalla saada myös oman halunsa takaisin. Noita lääkkeitä kun saattaa joutua syömään vuosia tai jopa loppuelämän.

Itseasiassa en halua (ainakaan vielä) asiassa puolisoani liikaa painostaa. Sillä vaikka hän suostuisi pyynnöstäni tarpeeni esim. suuseksillä (jonka kyllä todella hyvin osaa) tyydyttämään, ei se tuntuisi samalta kuin jos hän itse siihen tekisi aloitteen. Nämä ovat niitä pienen pieniä yksityiskohtia ja eroja, jotka ainakin allekirjoittaneelle merkitsevät aika paljon. Eli halutuksi tulemisen tunne sekä tunne siitä että toinen oikeasti haluaa minut huomioida eikä vain velvollisuudesta ja saadakseen asian pois päiväjärjestyksestä. No ehkä kun viikot ja kuukaudet tästä vierivät, alkaa huonompi ja mekaanisempi " käsittely" kelpaamaan.

Eilen ei sitten onnistanut, oli kuulemma työstressiä, väsymystä ja tänään aikainen herätys. No ehkä kesän aikana vielä jossain vaiheessa...

M33

Ensimmäisessä liitossa seksistä tuli taisteluväline ja lopulta kumppani ajautui rinnakkaissuhteeseen jne. No, se liitto päättyi lopulta yhteisymmärryksessä.

Mutta tässä uudessa suhteessa (nyt kestänyt 10 v) sovimme jo alkumetreillä, että seksistä ei koskaan tarvitse kinastella. Jos halut eivät kohtaa, on toinen otettava huomioon siitä huolimatta ja seksiä saadaan/annetaan aina, kun toinen haluaa. Ja kas kummaa, vaikka oudolta voi kuulostaakin, on kaikki mennyt enemmän kuin hyvin. Se vaihtelee, kumpi millonkin on aktiivisempi. Sen olen itse huomannut, että kun vaan lähden hommaan mukaan vaikka ei kauheesti huvittaisikaan, niin aina mä olen lopulta tyytyväinen seksin jälkeen.

Näin siis meillä, tosin siinä tarvittiin se " harjoitusliitto" ennen tätä valaistumista.

Sellaisissa suhteissa missä mies ei suostu siivoamaan uhallansakaan ja nainen pihtaa seksiä, on jo jotain pahasti vialla. Sellainen suhde ei ole kunnossa.

Mielestäni ap kuvaili hyvän ja toimivan suhteen, missä molemmat haluavat toisilleen hyvää ja rakastavat toista. Ja kun niin puolisostaan ajattelee, ei seksi olekaan velvollisuus vaan tavallaan lahja.

Nautin että mieheni haluaa minua ja katselee minua. Juuri liika työtaakka kotona, jos toinen on paljon pois tai muuten vaan ei osallistu kotitöihin/lastenhoitoon, aiheuttaa enemmänkin ongelmaa kun miehet tajuavat. Nainen kaatuu yksin työtaakan alle ja sen lisäksi mies on vielä vaatimassa tyydytystä itselleen.

Ei voi antaa, jos ei ole mitään annettavaa eli mies voisi säännöllisesti antaa naiselle (tehdä kotitöitä ym).

Vierailija:

Lainaus:

Jos halut eivät kohtaa, on toinen otettava huomioon siitä huolimatta ja seksiä saadaan/annetaan aina, kun toinen haluaa. Ja kas kummaa, vaikka oudolta voi kuulostaakin, on kaikki mennyt enemmän kuin hyvin.

Tuo toimii silloin, jos halut ovat edes suunnilleen samalla tasolla. Mutta jos eivät, se toinen " joutuu" antamaan koko ajan. Ja entäs jos se aktiivisempi osapuoli on oieksti selvästi keskivertoa halukkaampi? Onko kerta päivässä kohtuullista? Kaksi?

Muuten olen aika samaa mieltä, tosin en ihan tuollaisena automaattina. mnusta kieltäytyä voi, jos kertakaikkiaan ei tee mieli tai väsyttää kamalasti tms. Mutta täyslakkoa ihan vaan halujen puutteen takia en ymmärrä, jos yhdyntä ei nappaa, voi tehdä jotain muuta toisen hyväksi.

Niin, nimenomaan. Vaikka kuinka suhteessa eläisikin, niin onko muka toisen velvollisuus tyydyttää kaikki toisen tarpeet ????? Jotenkin tuossa tulee vaan sellainen käsitys asiasta, että kun minä nyt haluan, niin sun on pakko tehdä jotain vaikka et haluaisikaan. Jos ei kertakaikkiaan tee mieli ja sitten pakosta joutuu jotain tekemään, niin varmasti siinä ne pienimmätkin halun rippeet häviää. Joskus kun vaan ei nappaa niin ei nappaa !!!

En todellakaan tarkoittanut että aina pitäisi olla valmis toinen tyydyttämään, vaan että myös toisen tarpeet tulisi ottaa huomioon. En pidä mitenkään liikaa vaadittuna sitä että muutaman kerran viikossa asian jollain keinoin hoitaa. Kyllähän itse " toimituksessa" on mukana myös tunnetta ja läheisyyttä joka muutoin saattaa seksin puuttuessa pikkuhiljaa alkaa vähentymään.

Tarkoitin myös sitä että jos ei kuukausien/vuosienkaan seksittömyyden aikana käy kertaakaan mielessä kumppaninsa ja samalla parisuhteensa hoitelu, niin kyllä jotain on suhteessa vialla.

Tiedän että on paljon hormonaalisia syitä, fyysisiä ja psyykkisiä sairauksia, parisuhdeongelmia sekä lääkityksiä jotka haluttomuutta aiheuttavat. Kuitenkaan tilanteeseen ei pitäisi vain tyytyä, varsinkaan jos suhteen toinen osapuoli siitä kärsii. Kyllä lääkkeitä voi aina vaihtaa, parisuhdeterapiaan mennä jne. Samalla kannattaa kuitenkin ottaa itseään niskasta kiinni (ja mielellään kumppaniaan jostain muualta...) ja koittaa estää lisävahinkojen syntyminen puolisonsa tarpeista huolehtimalla.

Kieltämättäni kirjoituksestani paistaa läpi miesnäkökulma aika rajusti. Kuitenkin olisin itse ollut päinvastaisessa tilanteessa valmis tekemään kaikkeni että kumppanini olisi seksuaalisesti tyydyttynyt. On tietenkin tavallaan itsekästä vaatia toista itsensä tyydyttämään, toisaalta sitä on myös jos toinen siitä kieltäytyy. Mielestäni ei nautinnon tuottaminen rakastamalleen ihmiselle pitäisi kenellekkään niin ikävä asia olla.

M33

velvollisuus tyydyttää vaimoni loputtomat kämpän siivoamistarpeet. Kun ei nappaa niin ei nappaa enkä perkele siivoa enkä auta muutenkaan jos ei siltä tunnu.

Vierailija:

Lainaus:

En pidä mitenkään liikaa vaadittuna sitä että muutaman kerran viikossa asian jollain keinoin hoitaa. Kyllähän itse " toimituksessa" on mukana myös tunnetta ja läheisyyttä joka muutoin saattaa seksin puuttuessa pikkuhiljaa alkaa vähentymään.

Täysin samaa mieltä. Ja tuollaiseen " toisen mieliksi" -seksiin lähtiessä innostuu usein itsekin, jolloin sen hyvän työn tekemisen ilon ja tyytyväisen partnerin lisäksi voi saada jotain muutakin ;).

Lainaus:

On tietenkin tavallaan itsekästä vaatia toista itsensä tyydyttämään, toisaalta sitä on myös jos toinen siitä kieltäytyy. Mielestäni ei nautinnon tuottaminen rakastamalleen ihmiselle pitäisi kenellekkään niin ikävä asia olla.

Minusta tuota ei voi vaatia (samoin kuin en voi vaatia miestäni hieromaan kipeitä hartioitani), mutta jos ko. tilanne esiintyy kohtuullisen harvoin, on ihan kohtuullista toivoa ja jopa odottaa tuollaista apua. Selvät syyt olla auttamatta on sitten eri juttu, en minäkään odottaisi hartiahierontaa esim. selvästi umpiväsyneeltä, kiireiseltä tai sairaalta mieheltä.

Lainaus:

Minusta tuota ei voi vaatia (samoin kuin en voi vaatia miestäni hieromaan kipeitä hartioitani), mutta jos ko. tilanne esiintyy kohtuullisen harvoin, on ihan kohtuullista toivoa ja jopa odottaa tuollaista apua. Selvät syyt olla auttamatta on sitten eri juttu, en minäkään odottaisi hartiahierontaa esim. selvästi umpiväsyneeltä, kiireiseltä tai sairaalta mieheltä.

Oli tosiaan hiukan huono sanavalinta tuo " vaatiminen" , tarkoitin juuri pikemminkin " toivoa" .

Lainaus:

onko mulla mukavelvollisuus tyydyttää vaimoni loputtomat kämpän siivoamistarpeet. Kun ei nappaa niin ei nappaa enkä perkele siivoa enkä auta muutenkaan jos ei siltä tunnu.

Ehkä hiukan kärjistetysti sanottu, mutta totuutta tuossakin. Tuntuu että naiset odottavat jotain kummallista inspiraatiota jotta suostuisivat edes joskus miehensä tarpeita huomioimaan. Paljon raskaampia ja tylsempiä kotitöitä tosin tehdään kyllä päivittäin ilman sen kummempia inspiraation odotteluja.

Itse juuri siivosin olohuoneen, keittiön ja wc:n, pesin lattian jne. Jos vaikka onnistaisi illalla kun ei puolison tarvitse muista " kotitöistä" huolehtia...

M33

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat