Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (33)

vaan Ceciliahille: Äitiyspäiväraha pysyy samana, mikäli toisen lapsen LASKETTU AIKA on ennen kuin eka täyttää 3 vuotta. Siitä sitten vaan laskeskelemaan;)

Mie olen ainakin syksyyn-08 kotona. Ihan varmasti! Asuntolaina kohta nostetaan, mutta jospa nuo roposet riittäisi välttämättömään.. Lapset ovat pieniä vain kerran ja jälkikäteen on kurja harmitella miksi ei käyttänyt ainutkertaista tilaisuutta olla kotona lasten kanssa.

Niin ja Beijaflor: Mie ainakin kyselin Ergosta. Tarkoitin sitä uutta Ergoreppua, jossa voi kantaa myös edessä vauvaa/lasta. En todellakaan miekään voisi kuvitella laittavani vauvaa selkään pitkään aikaan! Mutta ei me varmaan siihen raaskita investoida. Mie vähän epäilen miten isompi lapsi viihtyy siinä selkä menosuuntaan päin, kun siinä ei kait voi lasta pitää kasvot menosuuntaan muuten kuin selässä? Täytyy kantoliinaa käyttää ja nyt pienempänä mies voi kantaa rintarepussa

tikru

Täällä sitä taas kökitään sisällä, mihin ne helteet oikein katosi??? jos joku on nähny niin puhaltakaa tännekin päin niitä :)

Saas nähdä saadaanko vesirokko juhannukseksi kun siskoni oli poikansa kanssa käymässä viikko sitten ja seuraavana päivänä pojalla oli vesirokkko ja sehän tuppaa tarttumaan juuri päivää ennen rakkuloita...

Elinalle laitoinkin jo sähkistä :)

Mansenmammalle onnea muutosta ja muistahan kantaa varoen että masuasukki pysyy menossa mukana :) Minkäslaiseen taloon muutatte? ettekös nyt asunu kerrostalossa?ja vielä hissittömässä?

Onkos muuten MYRTTIÄ näkynyt?? mitähän kuuluu? kirjoitteleppa jos luet?

Zatu: mitä mainoksia sinulla näkyy nyt latauksen jälkeen? mulla kyllä näkyy nuo kaikki oikotien,meidän perhe,kiinteistömaailma ym??? Entäs SInda???

pitäis pyykkejäkin ruveta silittelemään mutta voih kun ei millään huvittaisi minä en niin kovin paljon rakasta tuota silittämistä....

ai muuten te jotka pohditte sitä ergo repun ostoa niin ostelkaa ihmeessä HUUTO.netistä sieltä niitä saa edullisesti ja monikaan ei ole edes paljon ollut käytössä.

ai muuten eilisessä neuvolassa tilliäinen painoi jo melkein 6kiloa joten painoa oli tullut reilusti kahdessa viikossa melkein 700g!!!!

mutta kait ne kotityöt kutsuu...

äityli ja tilliäinen 4kk3vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sain poitsun simahtamaan toisille päikkäreilleen äsken ja tässä nautiskelen lounasta samalla kun kirjoittelen!

(tosi gourmet-lunchi: kuppikuuma tomaattikeittoa ja sämpylää....)

Sinne vaan uppos bataatti-perunamössö + päärynäsose puoliltapäivin vaikka syötiin aamupuurokin suht myöhään, ysin jälkeen!

Niin se vaan on että kun on isokokoinen poika niin kaipa tuo sitten tarvii hieman maitoa " väkevämpää" sapuskaa... Ainakin suu aukee joka kerta ku lusikkaa näyttää!

Meillä oli tosi iso siili pihalla aamulla, melkein jalkapallon kokoinen!

En oo ennen nähnyt kun ihan pieniä, mutta tää oli iso!!

Koira haukkui tosi kimeästi, samalla tavalla kun haukkuu jos on ollut käärme pihalla, ja menin ulos kun luulin että pääsen taas nirhaamaan kyyn....;/

Raahasin koiruuden sisälle ja menin takas ku ajattelin siirtää sen siilin aidan toiselle puolelle pellolle, mutta se melkein murisi!!

Siis piti hirveetä ääntä ja hengitti sillee raskaasti! Ei ihme että koirakin pelästyi....

En uskaltanut sitten koskea siihen ja parin tunnin kuluttua oli onneksi jo lähtenyt muualle. Arvatkaas vaan kuinka tohkeissaan meidän koira etsi sitä kun päästin sen vihdoin ulos....?

Eli näin meillä, livet ute på landet...:)

Ei ois eilen sit pitänyt hehkuttaa meidän hyvin nukuttuja öitä, poitsu simahti kyllä tosi helposti ysin maissa, mutta heräs sitten puolenyön jälkeen ja sit taas 4 maissa syömään....

Ja tais taas 6 jälkeen tisutella, en muista tarkalleen!

Seiskan jälkeen noustiin ja jäi aamutorkut väliin ku ei halunnut mennä.

Parempi niin ku huomenna on neuvola klo:9, ei sit mee sekaisin unet vaan laitan suoraan päikkäreille ku tullaan kotiin!

Mielenkiintoista nähdä miten poitsu on kasvanut!

Tuntuu et nää neuvolat on niin harvoin ku alussa oli niin usein ja loppuraskaudessakin juoksi siellä harva se päivä...!

IHON KUKKIMISESTA- mulla on kaulassa ja otsassa usein hormoninäppyjä ja ovat tosi inhottavia! Näyttää ihan finneiltä ja kutisee kauheesti, varsinkin jos niitä räplää....

Ja tää hiustenlähtö on jotain uskomatonta! Joka pesun jälkeen ku harjaan märkiä hiuksia tai vedän sormet läpi niin jää tukko hiuksia käteen, samoin lattiakaivo ihan tukossa suihkun jälkeen....

Yritin saada kampaajan lauantaiks et sais tän hirveen kuivuneen petolinnun pers....n johonki muotoon ku meil on ne juhlat, mutta oon jonotuslistalla, eli pääsen kampaajalle jos tulee peruutus!

Se on uus kampaamo täällä meidän kylällä, ja netistä huomasin että niillä on kasvohoitoja ja hierontaakin siellä!

Joten taitavat saada musta vakkari-asiakkaan....

Nyt painun tekemään jotain fiksua, meen taas töihin tänään sekä huomenna että perjantaina muutamaks tunniks kuhan mies tulee töistä (imetysvälin!), joten pitää laittaa kämppä kuntoon ennen sitä!

Voikaahan hyvin kaikki & nautitaan hieman viileämmistä säistä!

Pupina & poitsu s.15.1

Me saatiin tänää tietää että me päästään muuttamaan noin 1kk päästä Turkuun,ihanaa päästä tästä talosta pois:)nyt vaan pitäs päästä kaikesta turhasta roinasta eroon,ja sitähän riittää..mitäs suunnitelmia teillä on juhannukseksi??mut nyt täytyy mennä taas hyvää yötä kaikille terhoille ja terhojen mammoille!!

mansemamma ja Jasmin 10.01.07

Joo, Ergo on varmasti tosi hyvä ja taatusti ergonomisempi kuin rintareppu! Se käy miulla tosi nopsaan selkään enkä pysty kauaa sitä pitämään. Miehellä onnistuu paremmin.

Mutta kun meiltä löytyy jo rintareppu, kantoliina ja matkarattaat niin sen takia vaan mietin onko järkee investoida.. Lähinnä käyttöä olisi varmaan tänä kesänä. Ensi kesänä kun poika voi istua rattaissa ja esikko on jo 4v niin ei ehkä niin paljon enää olisi käyttöä..

Ainakin toi kantoliina on kyllä jäänyt tosi vähälle käytölle.. Melkein uuden veroinen. Tietty jos sen laittaisi myyntiin, se on Hug a Bub liina, joka varmasti menisikin hyvin kaupaksi.

Olisko täällä ketään, jota kiinnostaisi tosi hyväkuntoinen liina?? Värinä nätti oliivi-beige (muistaakseni).

Tänään onkin kiva päivä, mumma tulee ja iltapäivällä mennään kaverille kylään:)

tikru

Oikeesti ei hymylytä tänään yhtään! Mie olen ihan silmäpuoli =( Yritin pinoja vähän lukea, mut hankalaa.

Eilen oli pakko lähteä lääkäriin, kun vasen silmä veresti jo kolmatta päivää ja oli tosi kipeä, niin passittivat tk:sta keskussairaalaan tutkimuksiin ja siellä tekivät diagnoosin värikalvon tulehduksesta. Nyt on tunnin välein laitettava tippoja, toisia tippoja 2 x päivässä ja vielä rasvaa yöksi...

Ja tippakuuri jatkuu ainakin kolme viikkoa kuulemma. Viikon päästä kontrolli. Jos oisin työelämässä, niin sairaslomaa ois tullut, mut nyt täytyy pärjäillä tääällä lasten kanssa puolisokeena, vaikuttaa toisenkin silmän näköön ja ihan sameena näen kaiken... Heh, mitähän kirjaimia tulee paineltua... ;D

Lisäks pärähti jo neljännet menkat tässä synnytyksen jälkeen... Tuli ihan yllätyksenä, kun ei ollut mitään ennakoivia oireita, vaikka yleensä vihloo, koskee ja hikoiluttaa ja näppylöitä puskee!

Juu, ihan omaa napaa tulee vuodatettua...

Tyttö jumppaa nyt jo vuoron perään takapäätä ylös ja vuoroin punnertaa käsillä, mutta ihan ei vielä pääse konttausasentoon. Taaksepäin itseään työntelee.

Juu, mutta nyt on lähdettävä vähäks aikaa lepuuttamaan silmiä.

Mukavaa viikonloppua terhoille ja terhojen mameille!! =)

Ainii, missäs Lydi@ luuraa? Vai onkohan mennyt multa viesti ohi...

-tau- & rinsessa 27.1.

Voi vitsit, että mä oon poikki. Kateellisena luen teidän muiden vauvojen hyviä yöunia. Meidän ukkeli tuntuu heräävän sitä enemmän mitä vanhemmaksi tulee. Viime yönä heräsi kahden aikoihin ja rupesi ihan urakalla melskaamaan. Ei ollut hyvä pinniksessä, ei ollut hyvä äidin kainalossa, ei ollut hyvä vissiin missään. Muutenkin heräili/ähisi varmaan tunnin kahden välein.

No, esikoinenkin oli aika huono nukkumaan, nukkui 7 kk ensimmäisen kerran koko yön, joten eiköhän tämä pienempikin ukkeli sitten joskus opi.

Naaman kukkimisesta: aivan hirveesti tullut ihme näppyjä ja finnejä. Nyt on parempi hetki, mutta viikko sitten oli tosi kipeitä paukamia. Ajattelin niiden johtuvan hormonikierukasta, mutta vissiin ovatkin tähän aikaa kuuluvia. Ärsyttäviä mokomat molluskat.

Tänään käytiin viimeisessä rokotuksessa liittyen siihen hepatiittirokotustutkimukseen. Kuukauden päästä on sitten viimeinen tapaaminen ja silloin otetaan verikoe pojalta. Saatiin puudutelaastarit, jotka laitetaan kumpaankin käsivarteen, jotta verikokeen otto onnistuisi ainakin toisesta käsivarresta.

Tapaamisista tuli mieleen: tuolla elokuisissa on yksi mun kaveri ja hän kertoi heidän jättitapaamisesta Tampereella. Osallistujia oli kuulemma tulossa yli 30 ja heille oli vuokrattu päiväkoti tapaamiseen.

Eikö oliskin hauskaa joskus syksyn synkeinä hetkinä järjestää johonkin päin Suomea tapaaminen. Lähtis koko perheen voimin kyseiseen kaupunkiin ja ottais vaikka hotellihuoneen, jolloin saisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Tapaamisen muiden tammisten kanssa ja samalla lomailua perheen kesken :)

Jaaha, iltapalaa esikoiselle ja poika pehkuihin. Pikkupoitsu on nukkunut jo puoli tuntia yöuniaan.

Taneli ja poitsu 8.1

Me oltii sunnuntaina muumimaailmassa,ja ihan kiva reissu oli,ollaa menos enskuus käymää ähtärin eläinpuistossa ja sitte kun tää meijän taloyhtiö järjestää ilmasen retken Viikin saareen ni ajateltii mennä myös sinne..

TAMPEREEN TAPAAMINEN:kertokaas nyt että pidetäänkö se vai ei?mulle käy kaikki muut päivät paitsi ensviikon ma,ja sitte ei käy ke,koska sillon on aina muuta..

Jasmin syö aamusin 140ml maitoa ja puuroa menee myös jonkun verran,11 taas syödään ja sillon syödään jotai perunaa yms,ja maitoa menee taas toi 140ml,ja sitte syödään 15.00 maitoa ja 18.00 maitoa ja puuroa,ja 22 on iltamaidon aika,ja hän nukkuu nykyään tonne 8-9 heräämättä..ja hän on saanut vedettyä itteään vähän eteenpäin lattialla leikkiessään,on se niin ihana seurata kun toinen oppii kaikkea uutta!!ja Jennakin sai tänää auttaa Jasminin pesussa,ja syöttämisessä,koska hän niin kovasti tykkää hoivata Jasminia..

mansemamma ja Jasmin 10.01.07

Meillä porukat lähti mökille. Miun piti huomen mennä perässä mut oonkin vkolopun töissä ku yökkö sairastu. Teen 5 yötä putkeen, ensimmäinen on takana - 4 eessä päin. No, saapahan nukkua ku kukaan ei oo häirittemässä. Voihan tuo olla et enne su tulee kova ikävä muksuja, ehkä vähän miestäki... Sain puhuttua et lähtivät vast tänään, piti mennä jo eilen. Ollaan yks päivä vähemmän erossa.

Jenna on ruvennu nukkumaan 10-12h yöunia, mut sit on vastaavasti päikkärit vähentyneet. Enää ei oteta ku 2-4 n. 45min mittaiset unet.

Nyt on niin autuas olo et pitää vissii mennä tuohon pitkälleen et jaksaa sit taas auttaa mummoja ja pappoja pissille ens yönä...

Birgit ja Jenna s.24,1

En tiedä tuosta kakan vihreydestä enempiä, mutta kakan pungertamisen vaikeudesta kylläkin. Meillä on molemmat olleet kovia ähräämään ja niinpä on varhain aloitettu pöntölle tai alustalle kakatus. Esikoisen kanssa aloitettiin nelikuisena eikä sen jälkeen kakkoja enää vaippaan tehnytkään. Nyt toisen kanssa aloitettiin alustalle kakattaminen ihan alussa ja pöntöllä jalkojen välissä istuttaminen nelikuisena. Ekat puskakakat automatkallakin on jo tehty. ;D Vaippaan ei kakka ole päätynyt kuin muutaman kerran, mikä on kestovaippoja käyttävälle kyllä ilo.

Mutta pointtini on siis se, että useimpien on helpompi kakata pöntöllä istuvassa asennossa kuin maaten. Jos kakan tulon selvästi näkee ja kuulee, mitään ei ainakaan menetä pari kertaa kokeilemalla. Sopiva asento löytyy kokeilemalla ja jos homma toimii, on se aivan huippua. Ei tarvitse juuri kakkapyllyä pestä, kun vessapaperilla kevyt pyyhkäisy riittää. Ei tarvitse myöhemmin yrittää opettaa lasta kakkaamaan vaipan sijaan pottaan tmv. ja luultavasti pissatuskin lähtee sujumaan nopeammin, mikä säästää luontoa, rahaa, hermoja... Luontoa säästyy siinäkin, kun kakat menevät kaatopaikkakääreen sijaan puhdistamolle. Hmm... kaiken kaikkiaan tuo vessalla käyminen tulee harjoittelun myötä yhtä luontevaksi kuin lapsen pukeminen, syöttäminen, nukuttaminen ymv. perustoiminta.

Tuntuu vähän hassulta, että neuvolassakin taidetaan vain harvoin vinkata pönttöilyn puolesta pikkuisilla, vaikka kakkaamisongelmat eri muodoissaan ovat käsittääkseni hyvinkin tavallisia.

Terveisin Tituliini, jolla siis kaksi tammikuista; typykkä (1/04) ja poika (1/07)

Olipa ihana päästä ostoksille vaan itseään ajatellen. Ja käytiin syömässä lehtipihvit =P Likka viihty ku unelma koko päivän, kun mun täti vaan välillä jaksoi kantaa sylissäkin. Oltiin reissussa kaikkiaan 8,5 tuntia ja kerran vähän kitisi! Teinkin ihan roppakaupalla löytöjä kun sai rauhassa etsiä: uikkarit, farkut, juhlamekko, caprit, sortsit ja pari toppia ja rahaa meni noihin yhteensä 80¿!! Aika hyvin vai mitä =) Ja tykkään tosi hyvin siitä mekosta ja ku näytin sitä miehelle kotona niin kommentti oli: " aika kukikas... mikäs kumma nauharusetti tossa tissin päällä on?" eikä muuta. Meinasin käydä viskaamassa synttärilahjan roskiin (siitä jäljempänä) =( höh!

Äityli! Mulle kelpais ne pillerit. Mun sähköpostiosoite on siellä blogin huhtikuun listassa, laita viestiä jos et oo vielä päässy niistä eroon.

Leivoin tossa illalla pikaisesti kakkupohjan ku miehellä on huomenna synttärit. Sain täytteetkin jo siihen mehustumaan ja aamulla pitää vaan kuorruttaa. Likan vaatekaapissa odottaa Apulannan uusin ja aattelin pyytää anopin huomenna kakkukahville ku appiukko on riennoissa koko päivän =).

Mansemammalle kovasti onnea ja voimia muuttotohinaan! Minkälaiseen asuntoon ootte muuttamassa?

JuhannusG: mun siskolla on ne rippijuhlat sunnuntaina joten lauantai menee leipoessa ja siivotessa äidin apuna. Perjantaista ei vielä tietoa, mies äsken sanoi että meidät olis kutsuttu Kuortaneelle yksien kavereiden luo, mutta en kehtaa jättää esikkoa kellekään sillon hoitoon niin että tuskin mennään. Tiedän kyllä että mies tahtois. Mutta se menis niin että se istuis saunassa ukkojen kans koko illan ku minä yritän saada likkaa nukahtamaan vaunuihin ja vahtia samalla poikaa ja sitte pitäis jo lähteä kotiin ku se viimein tulee saunasta ku poitsu väsähtää... ai miksei mua niin huvita lähteä??

No, jospa sitä menis peiton alle enneku saan itteni suuttumaan nukkuvalle miehelle ;)

Elina ja likka (11.1)

Ergosta. Siis mä suorastaan rakastan sitä:) Kannattaa ehdottomasti investoida jos vaan millään voitte. En oo sen koomin kantoliinaa tarvinnu. Onni ainakin viihtyy ja kääntelee päätä puolelta toiselle innokkaasti kun on hereillä tai sitten nukkuu. Mun mielestä siinä ergossa on se hyvä puoli kantoliinaan verrattuna että siinä lapsen jalat on tosi auki sammakkoasennossa ja se helpottaa omaa kävelyä ja istumista. Kumpikin onnistuu paremmin kun kantoliinan kanssa.

Ja rattaita ei perheeseen tarvitse hommata ollenkaan, kun taapero kulkee ergossa mukana.

Ah mä voisin hehkuttaa sitä loputtomiin, mutta ehkä meen nyt iltapalalle:)

T.Beijaflor ja Onni

Sataa sataa ropisee pili pili pom...

täällä sataa ja neuvolaan pitäis kohta lähteä kävellen... mutta jännittää kyllä oikein saada tilliäisen uudet mitat, koska mielestäni se on kasvanut hurjasti :)

Syökö joku tammimammoista Cerazette minipillereitä????? Minunulta saisi 2kk annoksen ilman kuluja, sillä minulle ne eivät sopineet. Osoitteen voi antaa vaikka blogissa jos joku haluaa.

Sinda: miten tuon saa ladattua, kun laitoin tuon osoitteen niin ei se toiminut? meillä on mozilla käytössä. voitkos auttaa kädetöntä ;)

leivottiin esikon kanssa mokkapaloja aamulla ja ette usko että oli hyviä!! tekee hirmu hyvää mun laihdutuskuurille....

Zatulla samat fiilikset kun täälläkin (mulla myös nuo pirun ärsyttävät menkat...) ja ei TODELLAKAAN huvita mikään... vois vaan mennä jonnekin hiljaiseen huoneeseen yksinään ettei tartteis tehdä, nähdä tai kuulla mitään mitä ei huvittais...

nyt täytyy lähteä herättelemääm esikkoa joka kerrankin nukkuu... jotta ehditään neuvolaan..

palaillaan neuvolan jälkeen..

Väsynyt poitsu simahti ulos, jäi aamutorkut lyhyeen (automatkan verran) ku oli se neuvola aamu ysiltä!

Tuoreet 5 kk mitat ovat paino 8895 ja pituus 69,7, lisään ne tuonne pinoon kohta.

Eli tosi hyvin on kasvanut ja muutenkin kaikki oli hyvin.

Se meidän neuvolatäti on niin positiivinen ihminen ettei varmaan löydä kenestäkään muuta ku hyvää sanottavaa!

Meillä on toinenkin hammas tulossa ekan viereen, huomattiin tänään neuvolassa!

Olin eilen illalla pari tuntia töissä ja kun tulin kotiin niin miehellä ja poitsulla oli " pyrryttely" -konsertti meneillään: eli taas uusi ääni valikoimiin! Mutta kaikkein ihaninta oli kun poitsu kerran oli oppinut uuden taidon niin sitä harjoiteltiin siiten aamulla unissakin ;)

Ja tänään automatkalla, ku on niin kiva ku tutti lentää kaaressa, ja samoin syödessä, ku on niin kivaa ku kukkakaalit on äidin naamalla....;)

Mä ainakin nautin täysin rinnoin näistä eri kehitysvaiheista, kaikki on meille molemmille niin uutta!

Ja tuntuu että kaikki tapahtuu niin äkkiä ja peräjälkeen, hyvä ku pysyy menossa mukana....

Mä sain itelleni nyt ens maanantaiks hieronnan tilattua!

Mun äidillä on joku tuttu jonka ystävä tekee kotikeikkoja ja tulee nyt sit mun työpaikalle hieromaan (siellä on asunto yläkerrassa missä on rauhallista!)

Eikä maksa ku 23 ¿ / 45 min. eli ei paha.

Ruvetaan nyt ottamaan se kerran kuussa niin pysyy paikat kondiksessa, se raha menis jokatapauksessa johonki turhaan....

Kampaajan ku vielä saisin aikaseks että sais leikattua itelleen kesätukan! Rupee kyllästyttämään tää kuiva, ylipitkä ja muodoton letti....:/

ZATU et oo ainoo ketä ei siivoaminen todellakaan kiinnostais!

Nää sadepäivät varsinkin, (vaikka olis just hyvä silloin ettei mee aurinkoinen päivä " hukkaan" , kuten äitini asian ilmaisee...) mutta just silloin on niin löysä olo ettei oo tosikaan!

Nytkin astiat odottaa kaappiin pääsyä ja tässä vaan istun...

Ehkä ens viikolla ehtii enempi ku mies jää lomille, I wish....

Sainpa ainakin ne porkkanat & salaatit istutettua! Ja pavut & pinaatit jotka oli samassa pussissa ja jotka oli tyystin unohtanut...

Kukakohan hoivais mun kasvimaata koko kesän ja repis rikkaruohoja ku tuntuu että vuorokauden tunnit ei riitä...?

Mitä mä tässä valitan, vapaaehtoistahan tuo kasvattelu on ja yksi lapsi vaan hoidettavana! Nostan edelleen hattua teille kaikille " suurperheellisille" joilla energiaa riittää koko rumban pyörittämiseen, kaipa se rutinoituu enempi ja enempi jokaisen lapsen myötä!

Nyt painun vuodattelemasta & jaarittelemasta sinne pesukoneiden kimppuun!

Meen taas duuniin illalla joten ei ne astiat ja pyykit itekseen hypi ulos koneesta, todettu on...;)

Mukavaa päivää kaikille & voikaahan hyvin!

Pupina & poitsu, päivää vaille 5 kk!

Ps. Niin, minne se minunkin pikkuvauva on kadonnut...?

[color=darkviolet]Tuntuu ettei mua huvita tällä viikolla mikkää. Mökki rösöttää laakereillaan. Mattoja pitäs pestä - arvatkaa huvittaako. Tosin ukko saa mun puolesta hoitaa sen, jos ehtii. Toisaalta se ois itelle " omaa-aikaa" . .

Siivota pitäs - kiinnostaa ihan sikana. Akkunoita vois kuurata - tasan tarkkaan ei tänään. Pyykkejä limpata - kuka viihtis. Ja lista jatkuu. .

Kai nää iki-ihanat punaset päivät saa mut tympiintyyn entisestään. Mikä lie. Onko mun hyvää tuulta näkyny missään?

[b]Sinda[/b] mulla tulikettu on ollu muutaman vuoden, mut tää lisäohjelma on jääny jotenki huomiotta. Muuten ku olit ladannu tuon niin miten sitten valihit ettei näitä p**un mainoksia tuu? Opastakko käjestä pitäen, kitos :)

Akalla heiluu alhaalla kaks etuhammasta. Yllätyin, ett voiko tosiaan. Katto joku päivä Pikku Kakkosta ja siinä oli hampaitten vaihtumisesta juttua, tuumasi sitten, ett mullaki heiluu. Eka olin, ett niin niin heiluupa tietenki. Nyt innossaan oottaa millon ne tippuu ja mitä hammaskeiju tuo. Huh, mua puistattaa koskee noihin heiluviin hampaisiin :/

Viikonloppuna aattelin sisäänajaa uuet korkkarit. Kossista en haluis eroon, mut ukosta pitää saaha tuulettua.

Niin muuten eilen tuli Glamourmomin toppi. Otin kanervan värisenä. Oli pari vaihtoehtoo tätä väriä ennen. Kaikki kai niin suosittuja, ku aina myivät ei oota. Emma-Janen topissa on mun mielestä näppärämpi kliksautus systeemi, helpompaa yhellä kädellä. Mut sen kummemmin en osaa ainakkaa vielä erotella hyviä-huonoja puolia. Hyvältä tääkin tuntuu päällä :)

Pitää kai tehä jotain tolle räjähteneelle tiskipöydälle. .

[color=blue]Hirmu kiirus on, mutta tulin vaan kertomaan että mulla ei näy enää nuo ikävät mainokset ja sivut toimivat ajatusta nopeammin!

Zatulle kiitos kun avasit sen linkin noista mainoksista, nyt näkyy enää muutama pikkumainos tuolla sivussa. Mutta ne ei häiritse tätä nopeaa sivujen käyttöä, jippijaijee!

Kaikki joilla on selaimena Mozilla, käykäähän lataamassa mainostenestäjä:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865

Sinda & Nipsu

mitäs minä oikein viimeksi kirjoittelin, että täällä nukutaan jo öitä mukavasti.. ja pah! viimeyönä tuli ihan alkuajat mieleen, kun tyttö herätteli 1h välein ja väsymys oli niin kaamea aamulla, että räyhäsin isännällekin oikein kunnolla.. toivottavasti jäi siihen kertaan vaan ja tyttö jatkaa samallaisesti kun aiemmin :) (eli kahdella syönnillä vaan ja pisin pätkä 5-8h)

kaikki on alkanu kyselee milloin lähden takaisin töihin.. masentavaa jo ajatellakin :( mitenkäs muut? milloin palaatte työnsarkaanne? minä ajattelin kyllä pysytellä visusti kotona ensi kesään asti. eipähän se talous siihen kaadu, vaikka talolainat sun muut on olemassa..

eikös äitiyspvraha säily samana, jos tekee putkeen toisen jossain tietyssä ajassa? näin olen kuullut. vielä en ole sen paremmin tutkinut asiaa..

täytyynkin käydä katsomassa kuvia, kun maria on emännöinyt ja ilm. hyvin kestinnyt teitä kotonaan :)

piti kommentoida toisten kirjoituksia, mutta pää on niin hattaraa! siinäkin yksi syy miksen voi palata ihan heti töihin, ties miten lääkkeetkin jakaisin potilaille tai muistaisin tehdä asioita :D

cec ja pirpanella 1.2

ps. onpas teillä muuten isoja vauvoja, kun lukee kasvulistaa! meidän tirpsutin on niin hentoluinen kaunokki.. 4kk neuvolassa siis 6100g ja 60cm pitkä. rontteillaan koolla sitten myöhemmin.. :)

Tässä ykskätisenä raapustelen ku pumppaan samalla iltapuuromaitoja....;)

CECILIAH Töihinpaluusta kyselit, mä teen sillointällöin iltasin/viikonloppusin töitä eli silloin ku mies hoitaa poitsua.

Muuten ei oo todellakaan kiirettä takas töihin, onhan tässä niitä jo tehty ja ehtii tehdä, mutta ku oon perheyrityksessä töissä niin käyn jeesaamassa silloin ku mun käsiä tarvitaan!

Äitiyspäiväraha mun tietääkseni säilyy samana mikäli lapsi on alle 3 v. kun seuraava vauva syntyy, korjatkaa kokeneemmat mikäli oon väärässä!

Mä oon ainakin sen " varaan" laskenut, eli et saatais seuraava lapsi ennenku se aika menee umpeen....Toisaalta, meidän perheessä ei oo ennenkään pysytty suunnitelmissa mitä vauvan saamiseen tulee ;)

Nyt painun poitsun seuraks, mukavaa iltaa!

Pupina

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat