Vierailija

Muutitko yksin asumaan vai yhdessä jonkun toisen kanssa? Mitä kaikkea sait mukaasi kotoasi, esim. huonekaluja, astioita, liinavaatteita tms.? Oletko pois muuton jälkeen ollut asumassa vielä kotona? :-)

Kommentit (19)

Mukaan sain oman huoneeni tavarat, liinavaatteita ja perusastiat. Vuotta myöhemmin muutin yksiöön jonne vuotta myöhemmin muutti myös mieheni.

Olemme mieheni kanssa sen jälkeen asuneet kaksi kertaa vanhempieni luona, ensimmäisen kerran vajaan kuukauden kun emme ehtineet löytää asuntoa kun vuokra-asuntoni myytiin, toisen kerran asuimme noin 8kk kun rakensimme omaa. Vanhemmillani on iso omakotitalo joten sinne mahtui mukavasti. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muutin isäni vanhaan, täysin sisutettuun asuntoon. Puuttuvat tavarat (pesukoneen yms.) isä sitten osti. Joo,helpoks tehtiin tän neidin itsenäistyminen :) Ja en ole enää sen jälkeen äidin tai isän luona asunut.

olin opiskelija ja muutin poikaystäväni, aviomies nykyään, kanssa yhteen. Olimme seurustelleet siinä vaiheessa 2,5 vuotta. Omat vaatteet ja " koriste-esineet" tietenkin otin mukaan ja kirjoituspöydän sekä polkupyörän. Puuttuvat tavarat, kuten astiat, ostimme pikkuhiljaa poikaystäväni kanssa. Äitini ei olisi halunnut että muutin pois, olisin siis saanut asua kotona vielä pitkään.

nykyisen mieheni kanssa yhteen. Olin itse kerännyt 15-vuotiaasta astiastoa itselleni, lakanoita sain muutaman, omia petivaatteita oli saatu jo aiemmin joululahjoiksi. Muuttopäivänä äiti osti wc-roskiksen ja anoppi suihkuverhon. Anopilta saatiin verhoja, ja sisareltani sain kahdet verhot myös.

Sohvana olisi sisaren vanha sohva, ja sohvapöytä kirppikseltä.

Miehellä oli myös omia petivaatteita ja kahviastiasto, perinnöksi saatu kirjahylly. Sänkykin oli omasta takaa.

Sain lakanoita, maton ja omia vaatteitani mukaani. Palasin kotiin yhdeksi kesäksi ja sain siitä huutoa osakseni. Paniikissa etsin paikkaa missä asuisin tulevan talven ja onneksi löysinkin. Pikkusiskoni sai asua kotona 18 v vanhaksi.

16-vuotiaana muutin siis pariksi vuodeksi poikakaverini luokse, mutta en juurikaan siirtänyt tavaroitani sinne ja vietin paljon aikaa vanhempieni kotona.

20-vuotiaana muutin yksin opiskelijasoluun. Tuossa ekassa paikassa oli niin vähän tilaa, että en vienyt kuin tarpeelliset kamat. Olen saanut vanhemmilta kamaa pikkuhiljaa, sitä mukaa kun olen halunnut ja on ollut tilaa. Edelleenkin usein siellä käydessä tarttuu jotain mukaan. Reissut on tehtävä lentokoneella, niin että huonekalut ja kasvit sun muut olisi vähän hankalia, mutta olen saanut aika paljon astioita, hopeita, liinavaatteita sun muuta kamaa.

Mukaani sain yhden hengen sängyn ja omasta huoneesta verhot.

Tämän jälkeen olen asunut neljässä eri opiskelija-asunnossa ja siinä välissä pari vuotta yksin sukulaisen asunnossa. Näin meni 13 vuotta ja sitten löysin miehen, jonka kanssa muutin yhteen puolen vuoden päästä tutustumisesta. Nyt olemme asuneet 12 vuotta yhdessä.

sieltä palauttuani asuin vajaa puoli vuotta kotona ja sitten muutin ihan virallisesti pois kotoa. Opiskelukämppään ja siitä puolen vuoden kuluttua poikakaverin kanssa yhteen.

Kotoa sain mukaan huonekaluja (sänky, lipasto, kirjoituspöytä) ja äiti sponsoroi Ikea-sisustusta. Kun muutettiin yhteen niin saatiin vanhempieni vanha keittiönpöytä. Liinavaatteet toin ekaksi kotoa, sitten toivoin omia synttäri-/joululahjoiksi, samoin astioita. Myös kummitätini ja miehen (silloin poikaystäväni) vanhemmat osallistuivat.

Tuon jälkeen en ole vanhempieni luona asunut.

Vierailija:

Lainaus:

Muutitko yksin asumaan vai yhdessä jonkun toisen kanssa? Mitä kaikkea sait mukaasi kotoasi, esim. huonekaluja, astioita, liinavaatteita tms.? Oletko pois muuton jälkeen ollut asumassa vielä kotona? :-)

Muutin solukämppään puoleksi vuodeksi, sitten miehen kanssa yhteen. Vanhemmillani on iso kellari (okt:ssa), johon ovat säilöneet melkein kaikki vanhat huonekalut ja sieltä sitten niitä on vuosien mittaan saatu, miehen vanhemmilta myös. Meillä on vain 4 ostettua huonekalua :) Samoin saatu muille tarpeettomiksi käyneitä lakanoita ja astioita (etenkin jälkimmäisiä miehen vanhemmilta). Vanhimmat pyyhkeemme ovat yli 25 vuotta vanhoja, astioitastin osa sellaisia että omat vanhemmat saaneet ne vanhemmiltaan kotoa lähtiessään :D

Vaikka käytännössä olin kotona vain joka toinen viikonloppu + lomat. Silloin sain mukaani omat henk. kohta tavarani + jotian astioita.

virallisesti muutin pois kotoa 18v, silloisen poikakaverini ( nykyisin mieheni ) kanssa yhteen. Ruokapöytä taidettiin saada ja vanha, vanha sohva yms vanhaa ja kierrätettyä.

En saanut mukaani kuin muovikassillisen vaatteita. Omilla vähillä rahoilla piti ensimmäiseksi ostaa kattila ja muutama välttämätön astia. Kotona ei ollut mitään puutetta mutta äiti olisi halunnut hallita minua vielä ja loukkaantui että muutan, siitä tämä kylmä lähtö.

Vuosia myöhemmin sitten kyllä sain mattoa ja tuolia, mutta en silloin kun sitä olisi eniten tarvittu.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat