Seuraa 

Mulla on nyt huomenna yliaikaisuuskontrolli kättärillä. Silloin siis viikkoja 41+5. Haluaisinkin nyt kokemuksia kättärin toiminnasta, että miten herkästi siellä lähdetään käynnistelemään ja miten pitkään olette joutuneet pisimmillään odottamaan?

Kun jostain olin lukevinani, että pk-seudulla ei mielellään päästettäisi 42-viikon yli, mutta epäilen tuota tietoa kovasti.

Ja vielä sitä haluaisin tietää, että käynnistelläänkö suunnitellusti myös viikonloppuisin?

Muutenkin suhtaudun noihin käynnistyksiin vähän epäilevästi... parempihan se tietysti olisi jos käynnistyisi itsellään, mutta tämä odotus repii hermoja... :)

Kommentit (5)

Kätilöopistosta en tiedä, mutta Naistenklinikalta lupasivat, että käynnistävät viimeistään 42+2 ja olen antanut itseni ymmärtää, että tämä pätee koko HUS:in alueella.

Tämä vuonna 2004. Vaikka kuinka vakuuttelivat että juhlapyhinäkin sairaala on normaalisti auki.. niin taatusti vaikutti joulu tuohon käynnistyspäivään, se nimittäin oli 27.12. Eli mitä ilmeisimmin eivät halunneet käynnistää joulun aikana. Tavallisten viikonloppujen en kyllä usko vaikuttavan mihinkään suuntaan. Sitä en tiedä olisivatko käynnistäneet jo aiemmin, jos olisin oikein valitellut oloani.

Sinänsä edellisen kokemuksen perusteella odottaisin kyllä ennemmin että vauva lähtee tulemaan itse, kuin toivoisin pikaista käynnistystä. Minulla jouduttiin laittamaan aika paljon lääkkeitä ennen kuin synnytys lähti etenemään - ja sitten mentiinkin toiseen äärilaitaan, supistuksia tuli ihan ylitiheään.

Hommassa oli kuitenkin loppu hyvin eli kaikki hyvin ts en halua erityisemmin pelotella, kyllä se varmaan hyvin menee joka tapauksessa :)

t Joululahja

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...kättärillä tasan 42 viikolla.

Ehdottivat maanantain yliaikaistarkastuksessa, että mitäs jos varataan aika keskiviikko aamuksi kun tulee tasan 42 täyteen. Jos en olisi halunnut, ei olisi tarvinnut vielä, mutta halusin ja niin ne poltot alkoivat noin 2 h tabletin laittamisesta.

Siinä puolilta päivin minut siirrettiin osastolta synnärille ja kello 18 oli vauva sylissä.

Koko yli menneen ajan minulle kyllä annettiin ymmärtää, että voidaan käynnistää aiemminkin tai myöhemmin, miten vaan tuntuu hyvältä. Tämä siis vuonna 2004.

lauantaina, rv 42+1. Kätilöopistolla juuri. Jotain lääkemuruja kohdunsuulle alettiin antamaan siinä puolen pvän aikaan, synnytyssupistukset alkoi 22 aikaan illalla, murusia oli laitettu jo kolmesti. Synnytys päättyi sunnuntaina aamuyöllä 5.30 hätäsektioon.

Kuopusta odottaessani sanoivat että käynnistävät viimeistään 42+2. Tosin samaisessa sairaalassa vuonna 1990 esikoistani odottaessani käynnistys tapahtui lopulta rv 43+5...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat