Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (18)

Kyllä se odotus palkitaan!!!

Itsellä odotus loppui toissapv:nä kun ihana söpöläisemme viimein syntyi useammankin väärän hälyytyksen jälkeen rv:lla 40+2!!!

Synnytys sujui samaa kaavaa kuin esikoisen kanssa, kestokin oli likimain sama, ainoana poikkeamana että esikoisen kanssa kaikki meni luomuna, nyt otin kalvojen puhkaisun jälkeen spinaalin, joka oli todella hyvä juttu. Positiivinen kokemus kaikenkaikkiaan ja palkintona rauhallinen ja herttainen poika, 4040g 52.5cm.

onnellinen Päivikk11 + pikkumies 2pv

ei siellä tosin viimeaikoina ole enää paljon viisastunut;) Odottelua, odottelua.. Aivan surkea yö takana. Heräsin tunnnin välein ja mahaa ja selkää ja kaikkea särki. Olin jo jossain vaiheessa hieman toiveikas, muttei sittenkänn....

Kaikki on vauvalle valmista kun saatiin eilen vihdoin se tasan hakuamamme turvakaukalo. Nyt sitten toimii meidän Easywalker-vaunutkin kaukalon kanssa kimppaan. Ajatelin hakea vaunut alakerran varastosta vasta kun ollaan vauvan kanssa kotiuduttu, vaikka kaikkea vauvakamaa haluaisi niin kovasti hiplata:)

Oma napa on nyt vallan rauhallinen, millä yuon asukin saisi ulos häädettyä??

Kärsimätön rouvaii

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hyvänkokoinen poika! Pääsitte jo kotiin? Ihanaa!

Täällä vaan odotellaan ja pinna on kireällä kuin viulunkieli. Yritän kovasti olla hermostumatta uhmaikäiselle esikoiselle mutta se ei ole kovin helppoa!

Menkkakivut vaivaa jälleen sekä mahan että selän puolella mutta eipä sitten muuta. Kai tää viimeistään heinäkuun alussa tulee...

Kalamami 39+1

Nyt särkee joka paikkaa ihan simona..... Päikkäritkin nukuin päivällä että tulis levättyä. Iltasella olen sitten silitellyt pidemmän tovin ja nyt särkee alapäätä, ihmeellistä pehmytkudossärkyä?????

tytöillä on molemmilla mahat löysällä, täytyy toivoa ettei ole vatsatauti tulossa ; )

Ponnistusajasta joku kyseli: kyllä mulla ainakin lyheni, eka 22min, toinen 7min, riippuu tietty vauvan koosta, tarjonnasta yms. Meikäläisellä kun loppuu tuo yhteistyö samalla kun alkaa ponnistuttaan.....

Kait se on haettava kaurapussi tuonne selälle ja nukkumaan.....palataan aamusella.

Tiina 39 tasan

memmu-mamma :) Kumpihan sitä ehtisi ensin?

Neuvolassa tuli juu sitten päivällä käytyä eikä mitään ihmeempiä. Arvot kohillaan. Ainoa, että oli sitten viikossa pamahtanut noin 900g lisää painoa. ;( No, perjantaiksi jo sovittiin uusi aika. Kuunnellaan vaiks edes sydänääniä. Ja sovittiin vielä yksi käynti maanantaille. Kiva, jos kaiffari ei halua syntyä tässä ennen jussia niin sitten jussiksi pitäisi varata aika kontrolliin sairaalaan eli siirtyy se seuranta sitten sinne. Jotenkin tuskastuttavaa ajatella, että vielä joutuisi odottamaan.. No on tämä masuasukki kuitenkin jo lähtövalmiina pää alhaalla ja ilmeisesti kiinnittyneenä, kun jokin vain vielä antaisi vauhtia lähtöön.

rv40+0

Täällähän sitä ollaan! Koiruuden kanssa tultiin juuri ulkoa. Eipä siis vielä ainakaan ole lähtenyt syntymään tämä masuasukki. Neuvolaan tänään pitäisi mennä, jospa sitä sen jälkeen olisi taas jotenkin viisaampi.

Rv 40+0

ON: Kävin tänä aamuna neuvolassa. Katya:n kanssa ollaan samoilla viivoilla elikkäs laskettu päivämäärä tänään. Tasan viikko sitten lapsi ei ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt. Nyt oli. Ja ensi kertaa neuvolatäti tutki kohdunki (ennen lääkäri tutkinut, viimeksi toukokuun puolessa välissä) ja oli 2,5cm pituisesta kohdunkaulasta kadonnut lähes kaikki sekä auennut oli yhden sormen verran. Olin menettää hermot edellisellä reissulla kun tuntui kaiken tallaavan paikallaan. Kivoja päivämääriä synnytystä ajatellen meni viime viikolla kuten 05.06.07 jne. Ja kokonaisen viikon olen kytännyt limatulppaa tuloksetta. Se on sitten lähtenyt huomaamattani, koskapa olen jo sentin auki. Sisätutkimuksen takia vuosin hivenen vertakin + limaista vuotoa ilmesty. Nyt sitten olen toiveita täynnä ensi kertaa pitkästä aikaa - luulen saavani lapsen vuorokauden sisään perustuen tarinoihin, joissa käynnistävänä tekijänä on ollut kohdun kaula-aukon tai kaulan ronklaus. Näihin tarinoihin tahtoo tarrautua epätoivoisena näinä päivinä jolloin LA on poksahtanut tahi on likellä ellei jopa ylittynyt. Tänään olen sitten neuvolakäynnin (klo 8) jälestä kokenut mahakovetusta ja kuukautisjomotusta. Viikonlopun aikana on satunaisesti, harvoin tuntenut vihlasua ja yhtä harvoin kuukautisjomotusta. Tavallista on ollut vain _jatkuva_ kovottelu iltapäivästä nukkumaan menoon saakka. Niin se vaan salakavalasti on paikatkin auennut. Kaikille nyytin saaneille paljon onnea ja nyyttiä odottaville toivotan mielenrauhaa ja paljon positiivista henkeä. :)

Juuliar74: Minä toivoin samaa, eli että tämä toinen synnytys alkaisi päivällä juuri tuon väsymysfaktorin takia. Vaan toisin taisi käydä. Viime yönä olin nukkunut 1,5 tuntia kun jo jouduin nousemaan vessaan ja samalla alkoi supistelut. Aika mietoja olivat ja vielä epäsäännöllisiä (pääasiassa alle 10 välein), mutta unta en tietenkään saanut. Jossain vaiheessa sitten luovutin ja nousin touhuamaan. Onneksi aamuyöstä sain nukuttua kaksi tuntia!

Puoli seitsemästä asti on taas supistellut, suurimman osan ajasta 6 minuutin välein. Nyt tuntuu että väli on hieman pidentynyt, mutta supistukset onneksi napakoituneet. Esikoinen syntyi 40 + 1 noin vuorokauden kuluttua ensisupistuksista. Tämän tuntuu etenevän samaan tahtiin, enkä haluaisi taas joutua valvomaan kahta yötä putkeen. Sanoinkin miehelle että taidan mennä iltapäivällä näytille ihan sillä jos suostuisivat puhkaisemaan kalvot, se vauhdittaisi tätä juttua ihanasti!

Taidan lähteä nyt suihkuun. Kovasti olen aamupäivän aikana miettinyt mitä kannattaisi syödä, nälkä kun kovasti tuppaa olemaan. En muista söinkö viimeksi normaalisti vai miten? Muistatteko suosituksia, normaalia ruokaa vai jotain kevyempää?

Taru 39 + 4

paitsi että yritä muistaa laskettu aiika on +- 2 viikkoa tura vielä hermostua:) Jepajee...

Sain yhden ajan vielä ensi keskiviikoksi ja sitten siellä varataan naikkarille yliaikaisuuskontrolliin juhannuksen jälkeiseksi tiistaiksi. VOI TULE VAUVA ENNEN KESKIVIIKKOA!!!

Kaikki kunnossa, sehän on pääasia. Olen pessyt saunan ja kylpyhuoneen, kontannut lattialla ja leiponut raparperipiirakan. (Ei yhtään tylsistytä ei). Lisäksi tuijottelen tuota ihanaa autoistuinta ja kuvittelen että siinä ois vauva...

Joskos sitten ensi yönä?

En ole pitkiin aikoihin jaksanut kirjoitella, olo on vaan ollut niin väsynyt ja kiukkuinen.

Mutta nyt on olo ollut muutamana yönä ihan siedettävä. Olen nukkunut illasta aamuun asti:)

Supistellut on ihan kauheasti, mutta sehän kuuluukin asiaan. Tiedän että mitään ei kuitenkaan tapahdu ennen maanantaita. Silloin kun on se sectio.

Joten minulla nyt ainakin sitten viimeistään maanantaina on nyytti kainalossa.

Kaikki tarvittava on valmiina, tosin pientä apteekki tarviketta pitää vielä käydä hakemassa...

Eikun tsemppiä loppuodotukseen kaikille kesäkuisille..

T: kiisseli ja masuasukki 38+3

Taasko kaikki on synnyttämässä, heh !!!!

Yö ohi ja vointi sama. Kuitenkin roikun täällä kun ei muutakaan tekemistä ole, tai olis.....

Tänään poksuu 39 rikki ja nyt voi sitten orientoitua että 2,5viikon päästä ollaan kahdessa osassa, jos ei niin sitten alkaa vituttaan tosissaan. Joka päivä saa kyllä psyykata itseään että jaksais tän loppuajan. Mua vaan väsyttää hullun lailla koko ajan.....

Kait se on lähettävä hommiin, palaillaan...

Tiina 39 POKS

Eipä siellä viisaammaksi tule.. Sanoo täti kuitenkin vain, että nyt alkaa olla jännät päivät, kun voi tulla milloin tahansa... Hmmmmm... Niinpä, kunhan nyt tulisi kuitenkin pian. Ei tätä odottelua jaksa!

Itsesäälivää ja masentavaa tekstiä luvassa. Viime yönä heräsin klo 2:30 ja olin ihan varma että tää vauva on kuollu kohtuun. Hysteerisenä aloin ravaamaa huoneesta toiseen, kunnes vauva heräsi mehupullollisen ja jumppaamisen jälkeen. Siitä asti olen ollut aivan vakuuttunut että kaikki ei ole hyvin, vauva liikkuu vähemmin ja tuntuu liian selvästi läpi. Plaaplaaplaaplaa. Vitsi että ärsyttää tää panikointi. On vaa sellainen olo että en enää uskalla pitää tätä vauva täällä kohdussa. =( Ja tiedän että tää hysteria on ihan tuulesta temmattua, mutta silti mua pelottaa käydä yöunille...

Onneksi on ollu muuten kiva päivä. Tuhlasin tilin ja nyt on kotona uudet rattaat, verhot, puutarhahuonekalut, kankaita tyynynpäällisiin, kummipojalle vaatteita, omalle pojalle kengät, tapetit makuuhuoneeseen (ihanat Laura Ashleyt<3) jnejne. Oli ihana päästä shoppailemaa!!! Ilta olla revitty tapetteja ja ommeltu tyynynpäällisiä.

Onko muilla vauva " rauhoittunu" ennen synnytystä? En yhtään muista esikoisesta...

Niin ja toinen asia jota kyselin jo aikaisemmin. Eli onko oletettavaa että ponnistusvaihe kestää lyhyemmän ajan toisessa synnytyksessä? Kokemuksia?

Tätä rataa tällä kertaa...

-E Huomenna rv*40*

Huomenta kaikille!

nelekku07: No eipä kaikki vielä ole synnyttämässä. Mä ainakin olen vielä kotona ja voin erinomaisesti. Ei vielä ole paljon ollut merkkejä synnytyksen lähenemisestä. Esikoinen syntyi rv 40+5, joten jos siihen samaan mennään niin sunnuntaihin asti roikun täällä...

Rouvaii: Mulla on ihan sama juttu, että viime yö oli aika kaamea, tai oikeastaan ilta. Mahaan ja lonkkiin sattui ja olo alkoi jo olla sellainen, että " No, nyt se alkaa" , mutta toisin kävi. Sain loppuyön nukkua ihan rauhassa ja heräsin melko levänneenä seitsemän maissa. Se siitä sitten. Jotenkin sitä toivoo, että tämä toinen synnytys käynnistyisi päivällä, kun silloin olisi levännyt ja jaksaisi ehkä paremmin.

ON: Perjantaina on taas neuvola, jonne näillä näkymin joudun raahautumaan. Ei mitenkään kiinnostaisi.

Juuliar rv 40+2

Täälläkään ei mitään ole tapahtunut. Ei kunnon supistuksia tai muita vaivoja (onneksi ei niitä). Sais kyllä alkaa tapahtua, kun meidän lapsenvahti on valmiina asustamassa meillä siihen asti kunnes saadaan vaavi maailmaan. Mutta ilmeisesti tuo lämmin kylpyvesi houkuttaa pientä enemmän kuin kylmä ulkoilma...no, eipä tässä enää kauaa odotella, max. 1,5 viikkoa. Pääsee sitten taas hankkimaan kunnon univajetta ;) Kliffaa.

Suffis rv 40+5

voi ziisus! Siis yhä vaan täällä yhtenä. ARGH!!!!!

Ei merkkiäkään, et tulis itse ulos... Siis suppareita tietysti ja menkkajomotusta mut siinä kaikki.

Viime yö nukuttiin molemmat, Milli ja minä, tosi hyvin... en ollut kuulemma edes herännyt, kun mies kävi yöllä vessassa. Uskomatonta. Ja aamusta väsytti lisää... nukuin jo tunnin päikkäritkin tuossa.

Ilma on tylsä, mutta ainakin raikas. Jotenkin kuitenkin olen hikoillut taas, liekö sitten kosteutta ilmassa.

Huomiselle on se äippäpoliaika... jännittää jo, että mikähän siellä on tilanne... Viikolla 36 olin viimeksi lekurilla ja silloin paikat niin pehmeät joka puolelta, ettei tuntenut kaulaakaan enää lainkaan... sanoi, että jonkun verran sitä saattoi siellä kuitenkin olla, tai sitten ei... oli niin vaikea arvioida. No, senttiinhän se lyhenty silloin jo viikolla 25+

Mutta auki paikat ei silloin vielä olleet. Jotenkin toivon, et huomenna olis niin hyvä tilanne, et kalvorakkula sieltä jo pullottais, et päästäsi puhkaisemaan ne ja siitä tositoimiin... Varaudun kuitenkin siihen, että kotiin vielä passittavat.

Odotus siis jatkuu täälläkin päässä!

Ode ja Miltsi 41+4

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat