Sivut

Kommentit (39)

Musta ei oo nyt vähään aikaan taas kuulunu..meil tietsikka ei mee vauva-lehen sivuille..puolen tunnin odottamisen jälkeen päsin nytkin kirjottelemaan.. Mitn uutta ei tänne kuulu..ti ois neuvola. Vauva liikkuu masus ihna normaalisti ja olo mulla on tosi hyvä. Ei väsytä eikä turvota ollenkaa. Masukaa ei viel tiellä oo ja helteitä vaan odottelen et pääsee nauttii auringon lämmöstä!:) Mut näin ne raskaudet on erilaisia. Kelalta tuli eilen päätökaset äitiyspäivärahasta ja vanhempainrahasta. Pakkausta ei viel kuulunu mut parin viikon sisään sen luvattiin tulla.. Ei millää malttas enää odottaa :) Selkäkipuja ei oo nyt ollu kun en oo mitn raskasta tehny mut tiiän nyt kun alan viikkosiivouksen tekeen nii illal alaselkä kipeenä. Imuripussit loppunu niin täytyy lastal vedellä lattia.. pahoinvointia ei ole ollut pariin viikkoon et se taitaa olla nyt loppunu sit kokonaan..se mulla oli kamalaa ja viel seiska kuul oksentaa.. Mut unohtunu jo se tuska mikä sillo alus sen kans oli...mul jääny kaikki perhevalmennukset väliin. Mut paljo oon ihan pieniä vauvoja hoitanu et eiköhän se luonnistu ihan:) Viel reilu pari kuukautta synnytykseen..musta tuntuu et takul menee pari viikkoo lasketun ajan yli..kun omal äitil nii käyny jokaisen lapsen kohal. Et varmaan syyskuu vauva tästä tulee. Ne ylimenevät päivät on vaan niin pitkiä..sit kun jo nyt odottaa et pikkuinen syntys kun ei malta enää odottaa...Mieheni akns mennää Edeniin pe-la yöksi..se ollu pari viikkoo Kajaanis työreissul ja välil käyny tääl.. mennää yhes sinne rentoutuu ja nautiskeleen..:) Kestovaippalua en aijo kokeilla..:) Ei musta ois pesemään niitä kakkavaippoja :) Mut nostan hattua ja korkeelle jos joku viittii sen työn tehä. Kyllähän se luontoa säästää yms... Kantoliinaa en ole myöskää hankkinu..katotaan millanen baby sielt tulee..jos kovin itkunen nii sit tietenki kaikki konstit käyttöön :)

Verenpaineet mulla aika alhaal ollu aina..eikä ole noussu nyt raskausaikanakaan..enkä tiedä mitn nuista sokerirasituskokeista yms..ei oo ollu mitn häikkää niis..mut ei sitä tiiä mitä kaikkee joutuu viel kokemaan..Zemppiä kaikille viel tähän loppu aikaan..nautiskelkaa loppuraskaudesta niitä pikkuisen potkuja tulee vielä kaipailemaan joskus!:) Aurinkoista ja lämminta kesää!

Mandi ja vauveli rv 29+1

Kantoliinaa on moni hommaamassa, itse en jotenkin ole päässyt ajatuksen makuun. Ehkä jos sellaista olisi kokeillut niin sitten mutta nyt ei oikein osaa tuollaista edes ajatella. Toisaalta voisihan se ollakin kätevä kun saa kädet vapaaksi ja vaikka ulkona pyörähdettyä ilman vaunujakin. Nyt kun tässä kirjoittelen niin taidan myös käydä vilkaisemassa sitä HobbyHallin tuotetta ;) Mutta vaippapuolella kyllä pysytään kertiksissä, kestoilijaksi ei tästä äidistä ole...

Töitä olisi minullakin kaksi viikkoa ja risat jäljellä ja kun työkaveri jäi vielä lomalle niin tässä joutuu vielä ihan oikeastikin töitä tekemään ennenkuin itse jään, plääh. Ja kun ei yhtään nappaisi enää.

Kelan paperit on nyt vihdoin ja viimein (eilen toivottavasti) lähteneet palkanlaskijoilta eteenpäin, eihän tuossa mennytkään kuin yli kuukausi. Toivottavasti saavat Kelassa käsiteltyä nopsaan (toiveajattelua) ja minäkin saan sen paketin joskus hiplattavaksi. No, ainakin on vielä hyvää aikaa raivata tilaa uusille tavaroille ;)

Suppareita on itselläkin ollut nyt parina päivänä normaalia enemmän, ei tosin kipeitä mutta kuitenkina " pysäyttäviä" . Kovasta pissihädästä en tälläkertaa, ainakaan vielä ole kärsinyt kun viimeksi muistaakseni sain ravata veskissä jatkuvasti ja öisinkin. No, ehtiihän tässä vielä. Niin ja jalkoja turvottaa työpäivien jälkeen ihan mahottomasti. Muuten olo on ihan hyvä eikä mitään suurempia väsymyksiäkään ole ollut (kunhan muistaa mennä illalla kohtuu ajoissa nukkumaan)

Eipä siis muuta, ja eikun HobbyHalliin shoppailemaan ;)

Jav@ 29+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos nani76 ja sinilintu liinavinkeistä, tuo nanin ilmoittama linkki on todella hyvä ja varteen otettava. Minäkin huomasin tuon Hobby Hallin mainoksen kantoliinasta, pitää pistää korvan taa.

Neuvola kuulumisia rv32+4:

paino: sama kuin viimeksi

RR:111/66

U-Prot:-

U-Gluk:+

HB:124 (ed.121 Multitabs special 2+ käytössä koko raskauden ajan)

SF:29½

Lapsivesi:N

Tarjonta:rt

Sydämen syke:+ n.156-158

Liikkeet:++

Uudestaan joudun verensokeri näytteen antamaan, siis 1½ tuntia ruokailusta ja pissakontrolli tulehduksen jälkitarkastusken vuoksi maanantaina 4 tuntia pissaamatta. Nuo verensokerin seurannat alkaa vähän kyllästyttää, mutta kai se on hyvä kun seuraavat, mutta nyt tuntuu että menee jo liian neuroottisen tarkaksi.

vauva2006 rv32+4

Minulla on kaksi kantoliinaa. Toinen pitkä ja trikoinen, toinen kankainen rangasliina. Se pitkä trikoinen on kyllä mukava pienen vauvan kanssa. Paino jakautuu paremmin ympäri kehoa kuin rintarepusta (jota en voinut käyttää, kun hartiat jumahtivat). Trikoinen oli meillä pelastus, kun tyttö ei viihtynyt vaunuissa yhtään hereillä. Talvellakin tyttö siis oli paljon ulkona liinassa. Rengasliina oli sitten myöhemmin hyvä ihan lyhyillä matkoilla tai kotihommissa, mutta siinä paino jakautui huonommin, joten oli raskas pitää isompaa lasta. Toki silloin tyttö ei enää niin paljon liinassa viihtynytkään. Täytyy itsekin vielä miettiä sitä pussi vaihtoehtoa.

Muuten taas pää tyhjeni, jos olikin jotain kommentoitavaa..

Huomenna neuvola, onkohan painoa tullut taas räjähdysmäisesti..

Västis ja Taimi 30+5

Käytiinkin tänään yksityisellä vielä ultrassa, kun halusin kurkata vauvaa vielä kerran ennen syntymää. Samalla sitten sain jonkinmoisen painoarvionkin. Vaavi oli nyt 1600-1800 g ja syntymäpainoksi veikkaili hädin tuskin 3kg. Muuten vauva vastasi kyllä viikkoja ja muutenkin näytti kovin aktiiviselta, mm hengitteli kovasti ja liikkui sinne tänne.

Lääkäri teki sisätutkimuksenkin ja sanoi, että kohdunkaulaa jäljellä n. 1cm !! Mä olin jotenkin ihan kauhuissani, että joko sen pää sieltä kohta kurkkaa =) Mutta ei ole kuulemma vielä kuitenkaan laskeutunut, eikä kiinnittynyt. Alkoi jotenkin pelottaa, että joko tästä kohta pitää synnyttämään lähteä.. Onko teillä muilla aiemmin synnyttäneillä ollut näillä viikoilla kohdunkaula jo noinkin lyhyt ? Esikoisella kohdunkaula pysyi loppuun saakka kolmessa sentissä.. Onneksi kuitenin kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä.

Hiivakin sitten löytyi (taaaas !!!) ja läääri sanoi, että voi olla, että hiivatulehduskin lyhentää kaulaa...No, ei muuta kun canesten kuuri taas kehiin.. huoh.

Mutta ei täällä tämän kummempaa sitten. Sukupuoltakin tiirailtiin ja aikasta varmaa on, että meille tulee......En kerrokaan ! Pidetään vielä tämä loppuaika salassa =)

Kivaa loppuviikkoa kaikille ja hyviä vointeja.

Lion+lionbaby 32+2

onpas todellakin porukka hyvällä kirjoitus tuulella ;-) Taitaa olla aika yleistä, että juttua alkaa eritavalla riittämään, kun loppu alkaa lähestymään.

Olin taas nlalääkärissä, joka laittoi lähetteen polille tarkastukseen maanantaiksi. Ei uskaltanut tehdä sisätutkimusta (ettei vaan lisää supistuksia), kun kohdunsuu oli pehmeä ja kohdunkaula selvästi lyhentynyt...nyt siis mennään ultraan tsekkaamaan todellinen tilanne, jossei mitään akuuttia ilmaannu ennen sitä. Gekkokolmosen tapaan pelottaa, kun todellakin on niin erilainen raskaus, enkä olisi uskonut, että tällaisen asian kanssa joudun tekemisiin edellisen käynnistetyn 42+2-jälkeen. Voi silti olla, että tämäkin menee loppuun saakka. Pojasta supisteli myös rajustikin, mutta supistelut eivät aiheuttaneet mitään.

rv: 29+4

paino: -350g/vko (alusta, 5,3kg, mutta 9.5.-14.6. paino pudonnut 5,2kg)

RR: 100/60

B-Hb: 129 (ilman rautaa)

syke: 145

liikkeet: ++

Nyt on lopettettava kesken, sillä ukkosrintama lähestyy aika uhkaavasti ja vauhdilla...huomiseen!

Möykky

Kiitos tuosta kantoliinavinkistä! Kävin nopeana tyttönä heti Hobby Hallin sivuilla tilaamassa hiekan värisen MaM Earth -kantoliinan. Lisäksi ostoskoriin tarttui kiva Bergen eteispenkki, juuri sellainen jota olen hakenutkin. Kiitos linkin laittajalle!

(.) Tänään 29 + 1 ja huomenna neuvola. Painoa tullut alusta nyt 11 kg, ei ole niin väliä vaikka enää ei tulisi montakaan kiloa. On meinaan jo aika kankee olo tän valtavan ruhon kanssa. Töitä jäljellä enää 6 päivää. Jippii! Juhannusaattoona suunnataan kesälomamatkalle Itä-Suomeen. Täällä töissä on jo sellaista jäähdyttelyä, olen siirtänyt suuren osan töistäni jo sijaiselle, jonka työtä lähinnä ohjaan ja tsekkaan, että kaikki menee ok.

Tänään tulee vieraita, grillataan ja syödään mansikkakakkua. Mukavaa keskiviikkopäivän jatkoa!

Kylla se nain on etta h-hetket tulevat lahemmaksi koko ajan!

Itse en ole viela paassyt perhevalmennukseen taalla englannissa, mutta onneksi on vahan kokemusta Suomen suunnalta,kun olin pari vuotta sitten siskon tukihenkilona synnytyksessa ja kavin hanen kanssaan perhevalmennusta. Toki on jotain maakohtaisia eroja puudutuksissa jne, mutta synnytyksen kulku sama, heh he.

Kantoliinasta olen itsekin kiinnostunut,meilla on jo valmiina bjorgin kantoreppu,kun mies sellaisen halusi,mutta itseani kylla kiinnostaisi tuo kantoliina.Mutta mika on se oikea...Netista kun katsoo tuntuu olevan hurjan montaa laatua.Taytyy tutkia asiaa.

Kai tama loppuvaihe on tallainen hautomisvaihe, ei ole enaa niin paljon raportoitavaa,ainoastaan mita paikkaa kolottaa ja varmaan sitten alkaa taas lahempana synnytysta olemaan enempi kysymyksia oireista jne.

Koitetaan nyt nauttia kesasta ja kerata energiaa tulevaa varten!

Ikimba, 32+6

mulla aina venyy tänne kuulumisien kiirjoittelu,tuntuu välillä ettei ole mitää kerrottavaa niin kuin alkuraskaudessa.

mulle noi helteet oli aivan liikaa ison mahan kans ja hiki nousee pintaa ku laittaa stringit jalkaa ;) nyt on onneks ollu viileämpää ;) ;)

mulla vointi on ollu ihan ok. jalkoja särkee ja unet meinaa olla vähän levottomia. vauva melskaa masussa joka on mukavaa tosin välillä saa työntää takassinpäin ku tuntuu et tulee kyljestä läpi.

aatella elokuiset että olemme jo kohta ajankohdassa kun pikkusemme alkaa syntyä. mulla laskettuu aikaan 8vk ja 5pv. toivon niin et tulis ajallaan. esikoinen synty 40+1

eilen pesin vaavin vaatteita ja lakanoita valmiiks,mitää ei olla ostettu kun kaikkea löytyy. vaunut tarvii vaan kojata kun niistä yks muovi osa hajos,muuten nekin ihan uuden veroiset kun uutena ostettiin esikoiselle.

mut kirjoittelen taas nyt rupeen koti hommiin ;)

mukavaa päivää eloisille!

ankka 31+1

Eli kannattaa muistaa, että osa taitaa puhua nyt eri mitoista. Eli ultrallahan nähdään koko kiinniolevan kohdunkanavan pituus. Sisätutkimuksessa sitten vain se emättimeen työntyvän osan pituus, joka on tietysti lyhyempi kuin koko kanava. Eli jos lääkäri sisätutkimuksessa on todennut, että kanavaa jäljellä on n 2 cm niin todellisuudessa sitä kokonaisuudessaan voi olla vaikka sellaiset neljä senttiä, mikä on sitten ihan eri asia, kuin jos ultrassa kanavaa on 2 cm kiinni.

Eli ihan vaan laitoin, ettei kukaan nyt turhia stressaa, jos omat mitat on siis sisätutkimuksen mittoja.

Itselläni sitä oli toukokuun alussakin vain 2 cm jäljellä. Lääkärini piti sitä nomaalina uudelleensynnyttäjälle. Saas nähdä sitten juhannuksen jälkeen, jolloin on seuraava lääkärikäynti.

Kestoilemaan ei taida meistäkään olla. Hyvä ja kannatettava ajatus, mutta en/emme silti taida...

Kantoliinan sain lainaksi yhdeltä tutulta jo esikoisen aikaan. Hän näytti, kuinka helposti sen käyttö sujuu, mutta niinpä jäi kokeilematta. Jotenkin tuntuu, että vauva joutuu niin omituisiin asentoihin, että voiko ne syntymän jälkeen olla hyväksi? Mieheni taas tunsi minut paremmin kuin minä itse, kun sanoi heti tienneensä, etten ala kantoliinaa käyttää... Kantamista ja sylissä olemista ollaan silti kovasti aina harrastettu.

Väsymystä ei ole ilmassa ainakaan sen kummemmin itselläni, mitä nyt viime yönä sain ihanat yli 11 tunnin unet! Esikoinen nukkui vielä pitempään. Aivan ihanaa, että joskus tulee tuollaisia öitä! Kyllä silti nukahdin puoleksi tunniksi esikoisen päiväunillekin! Minkäänlaisia uniongelmia ei ole, enkä vessassakaan joudu käymään häiritsevän usein.

Nyt alkoi tosissaan stressata tuo kohdunsuun tilanne, kun jotkut muutkin siitä kirjoittivat. Hm??

Ihanan viileä ja raikas päivä ainakin täällä Etelä-Suomessa.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Hannele9 rv 32+1

Ruokatauko uhkaa ikkunanpesussa venähtää, kun netti on vieressä auki. Vauvan varusteista on ollut puhetta. Kuinka moni tietää, mikä on turvelo? Vastaus löytyy www.mielihuvitus.com. Itse nimittäin harkitsen turvelon ostamista vauvalle..

Västis taas

Heti alkuun tuoreita neuvolakuulumisia tältä aamulta, 29 + 2.

Vauva siirtynyt raivotarjontaan vihdoin. Nyt potkut tuntuvatkin selvästi ylhäällä, joskus voi jopa nähdä pienen kantapään painautavan vatsanahan läpi. Paino arvio oli 1770 g, joten isohkoa poikaa odotellaan. Vauva maiskutteli kivasti suutaan aamulla, ihan kuin olisi hymyillyt äidille. Painoa tullut alusta 11 kg. Mulle tehdään sektio viikolla 38, jos pienokainen ei päätä syntyä sitä ennen. Eli tasan kahdeksan viikon päästä saamme jo oman nyytin syliin. Ihanaa!

Kätilö varoitteli tänään jo hieman järvessä ja meressä uimisesta. Voi vielä mennä, mutta ei suoraan saunasta, liika lämpötilaero voi aiheuttaa supistelua. Muuten hyvä tsekata, että vesistö, jossa aikoo uida on puhdas, mitään bakteereja ei enään kannata tieten tahtoen hankkia. Ensi viikolla on gynekäynti, kolmen viikon perästä uusi neuvolakäynti ja 31.7. käynti leikkaavan lääkärin vastaanotolla yliopistollisessa keskussairaalassa.

Ihanaa loppuodotusta kaikille eloisille!

tänne ei sen ihmeempiä kuulu. Pistävää tunnetta tuntuu toisinaan kohdun suulla, eilenkin useita kertoja päivän aikana. Onko muilla ollut? Neuvolassa tästä viimeksi sanoin, niin sanoi vaan, että kohdun suu valmistautuu synnytykseen, muttei määrännyt mihinkään sisätutkimukseen tms. kun viimeksi kohdun suuta ultralla katsottuna n.4 cm ja pehmeä ollut jo rv17-18 alkaen, sisätutkimuksessa sormin tunnusteltuna kohdun suun pituus ollut 3 cm, mutta tästä onkin jo kuukausi aikaa, kun viimeksi katsottu. Tarviiko enemmän levätä tms. jos pistävää tunnetta kohdun suulla tuntuu, mitä teille on annettu ohjeeksi, jos jollain o ollut kyseistä vaivaa?

Tänään meinasin lähteä katselemaan vauvalle lisää pikkutarvikkeita, kuten vannaa, pinnasängyn verhotelinettä yms. niin pääsen verhoa ompelemaan.

vauva2006 rv32+6

Minusta on hyvä, ettei äitiyspakkauksessa ole pienempiä

kuin 60 cm:n vaatteita! Meillä molemmat lapset ovat

käyttäneet syntymästä asti 60 cm:n vaatteita, sillä

heidän painonsa on ollut 4,1 - 4,5 kg:a ja molempien pituus

53 cm:a.

Eipä siis olisi ollut yhtään käyttöä 50 cm:n vaatteilla, kun

ne eivät olisi mahtuneet edes heti syntymän jälkeen päälle!

Tällä kolmannellakin kerralla on ennustettu noin 4 kiloista,

jos ja kun raskaus etenee samaan tahtiin kuin tähän mennessä.

Vauvan yliaikaisuuskin vielä vaikuttaa, sillä toki vauva kasvaa

yliaikaisenakin vielä 150-200 g/vko.

Ilman geishakuuliakin voi ja kannattaa treenata lantionpohjan

lihaksia! Itse aloitin treenin jo esikoisen odotusaikana, ja olen

siitä asti jatkanut enemmän ja välillä vähemmän säännöllisesti.

Geishakuulia en ole käyttänyt, vaan treeniä voi tosiaan tehdä

istuessa työpaikalla tietokoneen ääressä, seisoessa bussipysäkillä

jne. Ja treenistä on oikeasti apua! Suosittelen.

Mandii:

Lainaus:

Eilen kaverini laitto viestiä et sille tuli äippäpakkaus..ja menin kattoon postin niin mullekki oli ilmestyny postiin haku lappu..ripeesti siivosin ja hain pakkauksen!:) Niitä tunteroisen katselin ja hypistelin..ihan kivoja vaatteita..mut aika isoja silti et ei ehkä ihan vastasyntyneelle ollu juuri mitn..mut nopeestihan se kasvaa..paris viikos jo 50 cm vaatteet voi olla pieniä et ei niitä kannata haalia paljoa kaappii..

Mul ollu nyt raskausaikana sellanen ongema et kun aivastan ja samal seison saattaa pissaa lirahtaa pikkasen housuu:( sit luin keskustelupalstoja ja huomasin et en ihan ainut olekaan et ne geissakuulat auttaa niiden vahvistamiseen. Menin sit tilaan sellaset..

Elikkäs neuvolassa käyty näin aamusta ja sielläpä muutama juttu jäi vaivaamaan mieltä...

Painoa 100g/viikko, ed.kerralla olikin 700g/viikko enkä tajua miten ihmeessä...?

Pissa puhdas

Sokeri 4,5 ja nyt loppuu sen seuranta vihdoin ja viimein!!

Hemppa 125, oon syöny 2 rauta tabua koko viikolla, viimeks 118

Liikeet ++

Turvotusta yläkropassa, näkyy sormissa

Sf-mitta 30,5 ja viimeks se oli jo 30...

Niinpä kysyinkin et tuota mikäs tohon sf-mittaan on tullu kun ei juurikaan näytä kasvua olevan..

Ei kuulemma vielä aihetta huoleen kun sykkeet on hyvät, painoa tullu vähäsen ja potkut tuntuu reippaasti koko ajan.

Mutta silti? Onko muilla jämähtäny toi kasvukäyrä näillä viikoilla?

Sitten mahaa tunnustellessa selvis, et maris se edelleen pötköttää sittenkin perätilassa...Voi kökkö!

Kyseli mielipidettä kääntämiseen, jota sanoin voivani yrittää kyllä, mutta jos se ei onnistu niin leikkauspöydälle käy tän mamman tie.

Mahaa koplatessa se sanos et jaaha näkyy supistelevan, ja mä olin ihan kuutamolla et anteeks täh...?

Siis kun mulla tää kupu on kovettunu jatkuvalla syötöllä harvase päivä, enkä oo kiinnittäny mitään huomioo siihen.

Seuraavaks se kyseli et ihan oikeestikko joka päivä maha kovettuu ja mä vaan sopersin et joo-o...

Sitten neukkatäti kyseli supistusten väliä, et onko ne säännöllisiä vai ei, kysymys johon en osannu vastata tuon taivaallista!

En todellakaan oo pitäny mitään kirjaa niistä, koska ne ei oo tehny kipeetä lainkaan, tuliko vähä hiukka tyhmä fiilis...kyllä!

No loppujen lopuks varattiin ens torstaille lääkärin aika, jolloin tsekataan alakerran tilanne, et onko siellä tapahtunu jotain noitten supistusten takia ja tsekataan Mariksen asentoo tarkemmin.

Joten vähän ristiriitaisin miettein tää aamu lähti käyntiin, Tuli vähä sellanen olo, et hmmm, meinaakohan tää syntyä etuajassa, onko jossain jotain vikaa vai miks tuo sf-mitta ei kasva entiseen malliin jne.

(Siis ennen sf-mitta on painellu ylikäyrien jatkuvalla syötöllä!)

T Helga & Maris rv 32+4

Kävin taas äitipolilla kontrollissa, kun minulla ei ole kilpirauhasta, niin vauvaa seuraillaan.

Vauvalla on kaikki kunnossa. :-) Painoarvio on tällä hetkellä 1800g ja vauvan syntymäpainoarvio on n. 3500g. Vauva on ollut perätilassa viimeiset viisi viikkoa. Seuraava kontrollikäynti äitipolilla on rv 36 ja silloin vauva yritetään myös kääntää (JOS on vielä perätilassa.) Kohdun ulkosuu on sormelle auki, mutta kaulaa edelleen 3 cm.

Turvotuksia ei ole ja olo on aika hyvä. Pieniä supisteluja tulee jos teen jotain fyysistä.

Mukavaa kun on vähän satanut ja ihanan viileää. :-)

T: Ona rv 31+6

Niimpä on taas tämäki viikko menny tässä. Eilen käytiin kummityttöä kattomassa ja sen jälkeen ku tultiin kotiin oli maha niin kipee et ei tienny mitenpäin ois ollu. onneks meni nukkumalla ohi. Eli enää ei siis voi olla koko päivää menossa tai illalla kostautuu. Tänään käytiin ostamassa taas vauvalle tarvikkeita eli muutama harso, liivinsuojia mammalle ja muumivaippapaketti valmiiksi. eihä noilla vielä niin kiirettä ainakaan noilla vaipoilla ois ollu mutta samallahan nuo tuli ja säilyyhän nuo.

Vielä ois ostettavaaki mut pitää ootttaa seuraavaa rahaa.

Maanantaina on taas meno ouksiin kardeologiselle ja äippäpolille saa nähdä onko vauva kasvanu paljon ja miten se tytsyn pääntilanne on kehittyny.

Jussina on edelleen tarkoitus lähtä ylikiiminkiin kattomaan Kake Randeliiniä saa nähdä saadaanko kaverilta kyyti vai joudutaanko taas taksiin turvautumaan 100euroahan siihen rahaa uppoaa jo taksiin jos taksilla joutuu menemään, mut on se sen arvoista. Ens vuonnaku voi olla ettei enää pääse ku on vauva. Nyt pitäs vaan keksiä vielä mitä laittaa päälle ku ei ihan kaikki mekot enää mahdu edes viereen.

Niin jos joku ois sattumoisin menossa juhannusaattona ylikiiminkiin joko kakea kattoo tai muuten niin kyyti ois tervetullu.

mut eipä tässä nyt muuta palailen asiaan kun sitä ilmenee Teresa81+ tytsy 30+3

Minulla meni melkein sf-mitta yläkäyrästä yli, kun rv 27 se oli

reippaat 27. Nyt tilanne on onneksi tasoittuut. Rv 31

sf-mitta oli 30 ja nyt vähän vajaa rv 33 sf-mitta oli 31

eli se alkaa lähestyä keskikäyrää.

Tosin minulla löytyy syytä siitä, ett ärv 27 vauva oli vielä

poikittain mahassa, joten maha oli suhteessa isompi.

Nyt vauva on ollut rt:ssa jo useamman viikon.

Toivottavasti Helga sinunkin vauvasi kääntyisi raivotarjontaan!

Hyvä myös, että kohdunsuun tilannetta seurataan, vaikka

tod.näk. supistukset ovat vaarattomia, eivätkä aiheuta

kohdunsuun avautumista... Parempi kuitenin tarkistaa tilanne!

Helga76:

Lainaus:

Sf-mitta 30,5 ja viimeks se oli jo 30...

Niinpä kysyinkin et tuota mikäs tohon sf-mittaan on tullu kun ei juurikaan näytä kasvua olevan..

Mutta silti? Onko muilla jämähtäny toi kasvukäyrä näillä viikoilla?

Sitten mahaa tunnustellessa selvis, et maris se edelleen pötköttää sittenkin perätilassa...Voi kökkö!

No loppujen lopuks varattiin ens torstaille lääkärin aika, jolloin tsekataan alakerran tilanne, et onko siellä tapahtunu jotain noitten supistusten takia ja tsekataan Mariksen asentoo tarkemmin.

T Helga & Maris rv 32+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat