Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meillä nyt 7.5kk tytölle on puhkeamassa hammas ylös ja ruokahalu tuntuu kadonneen melkein kokonaan. Aamupuuro ei mene alas ollenkaan ja maitoakin heikonlaisesti. Päikkäreiden jälkeen taas lihasosettakin jää aina lautaselle mitä ei aikaisemmin ole tapahtunut. Kaiken kaikkiaan tyttö syö päivän mittaan toodella vähän. Edes hedelmäsose ei maistu. Muuten tyttö tuntuu olevan kuitenkin ihan pirtsakka lukuunottamatta äkillisiä " raivareita" joita hampaiden tulo ilmeisesti aiheuttaa. Yöt nukkuu edelleen tosi hyvin niinkun aina ennenkin. Onkos teidän muiden mukuloilla ollu´tällasia ongelmia hampaiden tulon aikaan? Päteekös tässäkin nyt sit periaate " kyllä se syö kun nälkä tulee" ?? Vai pitäskö alkaa huolestuun tai itse asiassa mä kyllä olen jo vähän huolestunut....Vai onko tää nyt sit kuitenkin normaalia ja kuuluu tähän hampaiden puhkeamiseen??

Kommentit (1)

Tytölle, 10kk, tuli tässä taannoin eka hammas ylös aika myöhäisessä iässä. Nyt niitä pilkottaa jo 4 ylhäällä ja tämä on tapahtunut äkkiä.

Sitä ekaa ylähammasta kitistiin pitkään ja hartaasti. Ruokaa söi ehkä 2 krt päivässä vähän enemmän, muut ateriat jäivät lusikalliseen, jonka jälkeen neiti alkoi huutaa ja tarmokkaasti huiskuttaa lusikkaa pois suunsa edestä.

Maitoa joi mieluusti ja paljon. Ehkä viikon verran tai hieman vähemmän oli niukoilla ruoilla kunnes alkoi syödä normaalisti. Panadol-mikstuuraa annettiin öisin, kun hammaskipu haittasi uniakin.

Mielestäni lapsi kyllä alkaa syödä kun sen aika taas on. Aikansa se hammaskipu vaan kestää. Jos vaikuttaa pirteältä omalta itseltään eikä kuivuneelta tms. niin ei syytä huoleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat