Seuraa 

Siis apua, ristiäiset on lauantaina ja edelleen mietin nimeä...

Meillä ollut pitkään ehdokkaana

Nelli Maija Josefiina

kumpikin tykätään, isi hieman enemmän kuin minä

itse tykkäisin

Hertta Maija Josefiina

isoveljen nimi on Arttu

tyttö on pulleaposkinen tummasilmäinen ja hänellä on tuuhea tumma tukka

Kommentit (27)

Minttu Maija Josefiina on aivan ihana nimi, ja oikein sointuva! Ei ollenkaan huono yhdistelmä!

Jos meille vielä joskus tyttö tulisi, antaisin nimeksi Minttu :)

Arttu ja Minttu, ihana sisaruspari!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Molemmat on tosi nättejä nimiä. Yhdistelmänä mielestäni

Nelli Maija Josefiina on sointuvampi.

Mielikuvia: Nelli on rauhallinen ja Hertta temperamentikkaampi.

Miettisin myös kumpi etunimistä sopii paremmin sukunimeen, sitä yhdistelmää kun käytetään varsinkin vanhempana päivittäin. :)

Anteeks tuo..huomasin, että kirjaimet muuttui isoiksi ja piti korjata tilanne, mutta painoinkin enteriä vahingossa pohjaan ja kävi noin ;o)!

Se olisi aivan ihana!! Eikä yhtään tyhmä yhdistelmä! Sen vaan annatte rohkeasti, Minttu ja Josefiina ovat aivan ihania nimiä, eikä noita toisia nimiä kuitenkaan käytetä, että ____ Maija Josefiina käy eerittäin hyvin toisiksi nimiksi =))!!

... Arttu ja Hertta ehkä orjuuttavat kolmannen lapsen nimen valinnassa, siinä kun sitten melkein pitäisi olla -rtt- kuten molemmilla sisaruksilla. Siinä mielessä antaisin Artun siskolle Nellin, jäisi sitten vapaat kädet kolmannen kanssa. Mutta jos tiedätte, että lapsiluku oli tässä, on Arttu ja Hertta ihana sisaruspari!

Hertta on reippaamman kuuloinen ja ehkä siksi vähän enemmän minun makuuni. Sitä kannattaa tosiaan miettiä, laittaako Arttu ja Hertta -yhdistelmä sisarusten nimet liian tiukkaan muottiin ja onko sitten vaikeaa keksiä mahdollisille tuleville sisaruksille saman sarjan nimeä. Arttu ja Nelli sopii kuitenkin myös mainiosti sisarusten nimksi. Minusta tuo kuvauksesi tytöstä kuulostaa enemmän Nelliltä kuin Hertalta, mutta miettikää itsekin, kumman oloinen tyttö enemmän on.

ja vielä erikseen körömöllille ;))

Nyt iski takavasemmalta vielä yksi nimi

Minttu Aino Maija

Sanoinkin meidän tytölle että on enemmän Mintun kuin Nellin näköinen.

Meillä isi ei oikein innostu tuosta Hertasta vaikka kuinka yritin tarjoilla.

Sanoinkin että saa valita Mintun ja Hertan välillä. Olisin tykännyt liittää vielä Josefiinankin mutta kun haluan sen Maijan ,mikä on äitini nimi ,mukaan olis tullu vähän tyhmä nimi

Minttu Maija Josefiina

odotusaikana jo tuota Minttua makustelin ja nyt tuli yhtäkkiä tänään mieleeni.

Niin ja meidän lapsiluku on täynnä. Jos uusin tulokas olis ollu poika niin olisin ehkä vielä kerran voinut harkita.

Kiitos kaikille, ilmoittelen sitten mihin päädyttiin.

Nelli on minusta vaalea, siro, nukkemainen tyttönen (jos muistatte sen Pieni talo preerialla kaupanomistajan vaalean tytön; joko hän oli Nelly nimeltään tai sitten se naama muuten vaan tulee Nellistä mieleen!)

Hertta on myös huomattavasti harvinaisempi nimi nykyään kuin Nelli (tänä vuonna 22 Herttaa, 56 Nelliä. Vuosina 2000-2006 syntyi 884 Nelliä, 242 Herttaa).

Hertan ainoa huono puoli on tosiaan se, että se voi rajata mahdollisen kolmannen nimeä olemaan myös rtt- nimi... Mutta onhan niitä, Perttu, Kerttu, Martta ja Mirtta vaikkapa :o)

Hertta Maija Josefiina on ihana nimiyhdistelmä!

nimiä, itse mietin aikanaan Emmin, Nellin ja Jaden väliltä ja päädyin Emmiin tummatukkaiselle tytölle. Nelli on kyllä aivan ihana nimi mutta minun mielikuvani on myös vaalea, kaino ja kiltti tyttö. Hertta tosiaan temperamentikkaamman tytön nimi toisaalta myös minulle tulee vaalean tytön mielikuva, vaikka tuo mieleen toisaalta myös herttaisen.

Omassa nimivalinnassa painoi kaikkein eniten se, että se nimi mikä ekana tuli mieleen oli osuvin ulkonäköön nähden ja ennenkaikkea luontevin puhutella lasta...eli kokeilemaan molempia nimiä, kumpi tuntuu oikealta! Hertta muuten saattaa pienten lasten suussa mennä heltaksi. Mutta siis sehän on vaan pikkulapsi aikana.

Onnea nimen valintaan:)

itsekin harkitsin Minttua, sopii tummalle tytölle ja on suloinen ja lisäksi jos itsestä tuntuu että näyttää Mintulta! Olen kuullut semmosenkin nimen kuin Minttu Mansikka joka myös on tosi suloinen.

meidän tytöstä tulee Minttu Maija Josefiina

Sain vihdoinkin miehen suostumaan ja paperitkin jo kirjoitin ettei hyväkäs voi enää perua. Ja piparit koristelin m kirjaimella.

Eilen illalla en saanut unta kun makustelin noita toisia nimiä ja ihmettelin mikä siinä ensin oikein töksähti. Onhan tuo Maija Josefiina tuhat kertaa ihanampi kuin Aino Maija.

Taisi toisten nimien vaihto myös kääntää miehenkin pään kun heti suostui.

Kiitos kaikille mielipiteistä.

Nyt kun vielä osaisi sanoa tyttöä Mintuksi eikä koko ajan Tyyneksi mikä meillä on ollut nimenä sairaalasta asti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat