Seuraa 

Hei,

pohdin uskaltaisinko ottaa 2-v lapselle hoitajan lauantai-illaksi Mannerheimin lastensuojeluliitosta. Onko teillä hyviä kokemuksia? Lapsi on tarhassa, eli siinä mielessä tottunut olemaan hoidossa, vaikka outoja aikuisia kyllä arkaileekin. Tähän hoitosessioon kuuluisi myös nukkumaan laittaminen, joka kyllä normaalisti sujuu hyvin, en tiedä miten hoitajan kanssa....

Onko kokemuksia?

Kommentit (3)

Mulla on ollut useammankin kerran hoitaja, koska olen yksinhuoltaja eikä muuta hoitoapua ole saatavissa. Esim. työn vuoksi on ollut muutama iltameno. Kaikkein vaikeinta on ollut ensimmäisiä kertoja jättää lapsi hoitajalle. Eli vaikeinta on äidillä. Oma lapseni on aika arka, mutta tottunut hoitaja osaa ottaa kontaktin lapseen niin että ei jää itkemään mun perään. Ensimmäisiä kertoja, jolloin lapseni oli vieraan hoitajan kanssa, olin itse ostoksilla eli annoin lapseni ja itseni totutella tilanteeseen ja samalla minulla oli mahdollisuus tulla kotiin kun siltä tuntui.

Yksi opiskelijatyttö, joka kävi meillä lopetti MLLssä, mutta kävi edelleen meillä muutamia kertoja, koska tykkäsi olla lapseni kanssa. Lukiolaistyttöjen kanssa on mennyt myös kivasti.

Olen ottanut muutaman kerran hoitoapua MLL:n kautta. Olen saanut aina saman hoitajan, onneksi. Meillä ei kuitenkaan ole kokemusta nukkumaan laittamisesta hoitajan toimesta. Hän on hoitanut lähinnä n. pari tuntia aina kerrallaan kun olen itse käynyt jumpassa/asoilla.

Muuten kokemus hoitajasta on tosi hyvä. Lapseni ei paljoa arkaile aikuisia koska on nimenomaan päiväkodissa jossa hoitajia on useita (tuuraajia, harjoittelijoita ym.). Lapsi tuli tosi hyvin toimeen hoitajan kans, uskalsi mennä syliinkin jo ekalla kerralla ym. Varmasti kun nyt tuntee hoitajan, nukkumaan laittaminenkaan ei olisi isompi ongelma.

Voisit varmaan kokeilla ottaa hoitajan ensin esim. pariksi tunniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat