Seuraa 

Hei,

millaista kuumemittaria suosittelette? Saan esikoisen elokuussa,ja olen lueskellut mita tavaroita kannattaa hankkia ja tuosta kuumemittarista,onko tavallinen digitaalinen malli katevampi kuin korvamittari?

kiitos!

Kommentit (6)

Otsakuumemittari on minusta ollut ihan paras! Tosi helppo ja nopea. Korvakuumemittarilla ei minusta tee mitään, kun sitä on niin hankala saada oikeassa asennossa korvaan. Ihan perus digimittari menee kans vauvalle pepusta mittaamiseen hyvin!

Itse sain rokotetutkimuksesta vauvalleni tavallisen digitaalisen peräsuolilämmönmittausta varten. Sitä ennen olin ostanut infrapunamittarin jolla mitataan otsasta. Molemmat ovat todella luotettavia. (huomioithan että limakalvo lämpö on aina 0,5 astetta korkeampia, joten se ero täytyykin olla infrapunan ja peräsuolilämmön välillä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tavallinen digitaalinen kuumemittari, jossa on taipuisa kärki. Vauvoilta suositellaan mittaamaan lämpö takapuolesta, oletan että sieltä saa luotettavimman lukeman.

Ihan pieneltä vauvalta mittasin aina pepusta digimittarilla ja hieman isommalta korvakuumemittarilla. Hieman isompi lapsi kun ei pysy enää paikoillaan riittävän kauan että digimittarilla saisi lukeman ; )

ja on ihan hyvä. Hankittiin se, koska liikkuvalta taaperolta ei saanut mitattua digitaalisella mittarilla kuumetta mitenkään. Korvamittarissa lukemat voivat heitellä muutaman kymmenyksen, mutta sillä ei ole minusta mitään merkitystä, koska riittävän tarkan tiedon kuumeen määrästä kuitenkin saa. Mittaustulos on luotettava, olen joskus verrannut lukemia tavallisen digimittarin lukemiin ja suunnilleen samoin näyttävät. Itse mittaaminen sujuu meillä molemmilla lapsilla hienosti, jopa 9 kuukauden ikäinen vauva osaa pysyä sen pienen hetken, kun mittari korvassa, ihan rauhassa. Otsamittari voi toki olla vielä helpompi, mutta siitä minulla ei ole kokemusta.

Alle puolen vuoden ikäisellä vauvalla tavallinen digimittari hyvä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat