Vierailija

Eli olen melko harteikas ihminen, mutta on painoindeksikin nykyään 31 :I

Eilen mittailin kulahtaneet imetysrintsikat päälläni kuppikokoa ja tulos oli 100 cm ja 113 cm -> kuppikooksi 100B.

Tänään vedin päälle puolikorsetin (häähumumuistoja) jossa kokona 90D ja näissä on tullut oleiltua jo kolme tuntia. Tuntuvat ihan hyvältä koska en minä vyötäröltä enää kovin mahdottoman kokoinen ole ja hakasrivi alkaa aika alhaalta; selkäni olisi vahvasti V:n mallinen jos vaan ei näitä ylikiloja olisi.

Nyt sitten mittasin uudestaan ja yllätys oli melkoinen. Mitta 97 cm ja 117 cm -> kuppikooksi 95D

Kerrotaakoon vielä, että painoindeksillä n. 27 olen käyttänyt kokoja 80D ja 85C housukoon ollessa 40/38.

Mutta mikä se nyt sit mahtaa olla mulla OIKEA koko?

Sivut

Kommentit (26)

kävin juuri ostamassa imetysliivit ja etsittiin kokoa 85E, ei löytynyt ja myyjä sanoi rinnakkaiskoon olevan 90D ja ovat juuri sopivat. Suosittelen alan liikkeeseen menoa, saat itsellesi sopivat liivit!

Mutta sanottakoon nyt liivikokojen puolesta, että 100B:n rinnakkaiskoko on 95C.

Tarkoittaen, että kuppikoko on näissä sama ja ero ympäryksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itsellä + 60 km lähimpään liivikauppaan ja 6 lasta... ja joskus myös tukilapsia. silti menen jos tarve vaatii :)

Mutta toisaalta v oithan mennä helposti marketiin ja kokeill akikki liivit läpi löytämättä kumminkaan sopivia ja kunolla tukevia liivejä. Sehän on tavallaan sinun oma valintasi :)

mutta kai mä vuoden sisällä sinne pääsen :)

Miten nuo mittaukset voivat antaa niin eri tuloksen rinnan ALTA riippuen siitä mitkä liivit päällä on. Ilman liivejä ei taas kannata mitata, koska kahden lapsen peräkkäisen imetyksen jälkeen kuppikooksi tulisi AA, kun ne nyt tyhjänä roikkuvat.

Esikoisen imetyksen jäljiltä palautuivat puolessa vuodessa. Mutta nyt mä vielä imetä tuota taaperoa 0-3 krt/vrk.

kun pienelläkin painoindeksillä on ollut vaikeuksia löytää istuvia liivejä. Joskus tiputin painoindeksin 22:een mutta mä näytin ihan hirveeltä - vatsa ja posket oli kuopalla. Painoineksi 27 on ollut mulle hyvä.

Enkä minä tykkää siitä että mulla on tätä löllyvää näin paljon nyt, mutta en vain pääse liikkumaan ja syön väsymykseeni. Mutta aikansa kutakin ja puolen vuoden sisällä helpottaa elämäntilanne.

ap

Vierailija:

Lainaus:

saa mahtumaan koon 38-40 housut. Oma indeksi 21,8, ja housukoko 38-40 (joskus 36) mallista riippuen

...kun sitä leveyttä (ja muutenkin kokoa) on silloinkin ollut noissa hartioissa, mutta lantio on kapea. Mulla jäi housut yleensä kiinni pepusta tai yläreidestä, mutta sellaiset lahkeen yläosasta leveät menivät jalkaan ja vyötärö oli sopiva.

Ongelmana oli usein se, että housut liukuivat peppuvakoon. Isommalla koolla vyötärölle jäi löysää, housut menivät silti peppuvakoon ja saattoivat tihkaista vieläkin yläreidestä. Mä olin vähän sellainen puntinnostajan mallinen ilman puntinnostoa... Mut hyvässä kuosissa olin.

Enää ei ole NIIN vaikeaa löytää vaatetta. Kun tuo vyötärö on kans 95 cm... jak.

ap

Valitse sopiva hetki kun lapset ovat rauhallisia ja lahjo heidät vaikka sen kerran jotenkin sopivaksi katsomallasi tavalla. Pyydä apua sen erikoisliikkeen myyjältä.

Mulla on itse mitattuna 79cm rintojen alta oma mittaustulos, mutta joudun silti ostamaan ympäryskokoa 70cm, muuten on aivan liian löysät, ei siis hyvät ollenkaan. Ja kuppikokoa on mahdoton mitata kun rinnat roikkuu niin löysinä imetyksen jäljiltä.

Ja mitä housukokoon tulee, niin 24.6 painoindeksillä 36/38 koko on sopiva täällä... Mallista tietysti riippuu. Jos on hyvän malliset, niin tuo on se koko, ja muuten en ostakaan, ei ne housut sitten istu millään lailla, vaikka olisivat isompaakin kokoa.

mutta mä en lähde tissiliivikauppaan kahden pikkulapsen kanssa. Viikonloppuisin meillä on aina tukilapsia ja miehen kesäloma kuluu vielä rakentaessa. Viikolla en kauppaan ehdi.

ap

Vierailija:

Lainaus:

Mutta sanottakoon nyt liivikokojen puolesta, että 100B:n rinnakkaiskoko on 95C.

Tarkoittaen, että kuppikoko on näissä sama ja ero ympäryksessä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat