Seuraa 

Tuossahan tuo kysymys olisi? Meillä tyttö hieman yli 2kk ja syö melkein joka aterialle ainakin 120-140 ml nannia. Ei puklauta tai oksenna ollenkaan. Minusta määrä tuntuu hurjalta, mutta onko muiden mielestä.Tyttö syö vuorokauden aikana 6-7 kertaa(mukaan laskettu yösyötöt joita 1-2krt)

Minua on kritisoitu siitä, että yöllä kokeilen laittaa tytölle tuttia suuhun ennen kuin tarjoan maitoa. Yleensä kyljen kääntäminen riittää ja tyttö nukahtaa. Minulle sanottu, että täytyy tarjota maitoa, vaikka tyttö ei olisi edes kunnolla heräilläkään.Miten te muut olette tehneet?Korostan kuitenkin, että tyttö kyllä herää sitten klo 04 aikaan syömään ja silloin ei tutti tai kyljen kääntämiset auta. Olen kokeillut antaa aikaisemminkin maitoa, niin ei halua, joten miksi minun pitäisi tyrkyttää hänelle maitoa, jos ei halua vielä ottaa.

Mikähän on oikea tapa sitten?

jennuli81 ja tyttö 2kk

Kommentit (6)

Kiitos kaikille vastanneille viesteistänne!!!Oli kiva lukea muiden vastauksia ja että muillakin on samanlaista.

Hyvää kesää teille kaikille.

Jennuli81 ja tyttö reilu 2kk

Kuulostaa ihan tutulta!!

Meidän ukkeli on saanut pelkästään nannia 3vk ikäisestä saakka. Nannia menee päivässä yli litran:) yöllä nukkuu ekan pätkän n.6h ja herää syömään 150ml nannia. ja taas nukkuu muutaman tunnin ja herää syömään,mutta paljon vähemmän. Minulle ei ole terkkari tai kukaan muukaan sanonut meidän syömisistä mitään,kuulemma ihan normaalia! Ja mistä kukaan tietää paljonko vauva syö tissistä yhdellä kertaa?:)) tuskin kukaan... eli minun mielestä teidän vauvat ruokailut kuulostaa ihan normaaleilta!!

Ride ja Verneri 2,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vauvojen ruoan tarve on hirvittävän yksilöllistä. Meidän kolmesta täysin korvikeruokitusta ipanasta vain yhdelle on koskaan mennyt yli litra korviketta päivässä ja hänellekin siis tuossa puolen vuoden iässä vain ajoittain. Muut ovat pärjänneet maksimissaankin sellaisella 800 ml:lla.

Mutta meidän ipanat tosiaankin ovat aika pienikokoisia ja tuo yli litran syönyt on sitten joukosta tosiaan se suurikokoisin ja tulee kasvamaan pisimmäksi. Toisaalta tiedän lapsia jotka ovan jo hyvin nuorina päässeet yli litran vuorokausiannoksiin ja parhaimmillaan syöneet melkein kaksi litraa vuorokaudessa. He ovatkin sitten niitä joista on tullut paljon isompia vanhempanakin eli ovat suurikasvuisempia.

Pääsääntö nyt kai kuitenkin se, että vauvalle pitää antaa ruokaa niin paljon kuin vauva haluaa. Mutta kyllä se että keskellä yötä ei väkisin revitä lasta ylös joka inahduksesta on ihan tervettä - minä en ikinä edes herännyt ennen kuin lapsi huusi suoraa huutoa ;)

tuosta ruoan antamisen määrästä. Itselläni tyttö 4kk, joka on melkein syntymästään asti ollut korvikkeella ja nyt ollaan pikkuhiljaa siirtymässä NAN 2:seen ja kiinteisiin. Maidon lisäksi annan kerran päivässä perunasosetta ja illemmalla sitten jotain hedelmäsosetta. Nannin sekaan olen jo pari viikkoa antanut noin viidenneksen maissivelliä, kun tytsy ei pelkkää velliä suostu syömään. Nanni-velliseoksia annetaan sitten 6-8 krt päivässä, tai periaatteessa aina kun neiti haluaa. Kerta-annos on noin 120-150ml. Mietinkin jo, että annankohan " liikaa" ruokaa, kun jotenkin tuntuu hurjalta määrältä, mutta terkkari sanoi ihan suoraan, että ei ne lapset määräänsä enempää syö. Maalaisjärki tässäkin asiassa; lapset ei vaan suostu määräänsä enempää syömään, tai sitten ne pulauttaa. Pääasiahan on, että lapsi on tyytyväinen! Meidän äitien velvollisuus on ruokkia lapsemme, kun ne on nälkäisiä, eikä välttämättä kuunnella niitä tuhatta muuta " viisasta" , jotka kertovat kuinka pitäisi toimia...

Oikeen hyvää kesän jatkoa teille!

ja korviketta on nyt muutamana päivänä alkanut menemään 2 dl kerralla ja syöttöjä on vuorokaudessa 6. Toki joskus ei menekään koko pullollista ja sitten pitää vielä antaa 7 kerta, mutta päivässä menee n. 1,2 - 1,5 litraa Nannia :) Minäkin ensin murehdin, että syökö liian paljon, mutta kun syöttövälit on n. 4 tuntia ja yöllä nukkuu 8 tuntia putkeen, niin olen antanut niin paljon kuin vain neiti haluaa. Neuvolassa sanoivat, että joka itkuun ei tarvitse antaa maitoa, etenkin kun syö vastiketta, mutta kun ei neiti itke muulloin kuin nälissään...Ja tosiaan, kyllä se vauva yöllä sitä ruokaa vaatii, jos masu on tyhjä. Meilläkin aluksi tarjosin ensin tuttia ja taputtelin pepulle ja nyt tosiaan nukkuu tuon 8 h putkeen ilman tuttia.

Joten ole huoleti, kun vauva on tyytyväinen on masukin silloin tyytyväinen :) Ja vauvat kasvaa mutenkin hurjaa vauhtia, niin päivän maitomäärä voi nopeasti nousta suuremmaksi.

Iloista kesää teille!!!

eli kun vauva saa viidesosan painostaan maitoa niin saa tarpeeksi... 5000g paivavalle vauvalle pitäis riittää 1000ml eli 1L vuorokaudessa. tiedä sitte onko oikea ohje...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat