Vierailija

Tuntuu siltä, että tässä maassa on kunniallinen kansalainen vain, jos maksaa pankille omistusasuntoa. Itse iloitsen uudesta, kauniista asokodistamme, joka sopii taludellisesti epävarmaan elämäntilanteeseemme. Senttiäkään ei ole velkaa ja silti saatiin hyvä koti mukavalta alueelta. Inhottaa, kun ihmiset dissaavat valintojamme.

Sivut

Kommentit (42)

kumpi on paremman ratkaisun tehnyt, kun aletaan äimistelemään toisen perheen asumispäätöksiä. Ollaan olevinaan jotenkin parempia/voittajia/ykkösiä!!!

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

jossa kuuluu ikänsä haalia omaisuutta ja voittaja on se jolla sitä on kuollessaan eniten. Onko järkee vai ei?

Voittaja? Kuka oikeasti ajattelee asioita tuolla tavalla? Tuskin kovinkaan moni.

Vierailija:

Lainaus:

. Kukin tyylillään, itse en jaksa arvostella muiden valintoja.

Joku haluaa pistää paljon rahaa asumiseen (muodossa tai toisessa), joku haluaa pistää rahansa vaikka matkusteluun tai vapaa-ajan asuntoon ja asuu sitten ahtaammin/epämukavammin tai joku pitää purjevenettä tärkeämpänä kuin parvekkeen kokoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sarkasmi on sen lajin huumoria, että sitä ei kannata käyttää kuin erittäin tuttujen ihmisten kesken, jotka " tuntevat tyypin ja tyylin" . Muuten tulee pahoja väärinkäsityksiä

Meillä se vaan meni niin että, niin kauan kun asuttiin vuokralla kaikki oli ihan ok!. No, joskus kauhisteltiin meidän vuokraa, ja korkeahan se oli, niin on monella muullakin Helsingissä.

Ei siinä mitään. Miehellä on tosi hyvät tulot, mulla ei, mutta käyn töissä. Säästettiin rahaa ja ostettiin oma asunto. Tehtiin remppa, ja oltiin tyytyväisiä taloon (ollaan edelleen). Mutta sitten rupes tulemaan näitä arvostelijoita ja vähättelijöitä kehiin. En jaksa kirjoittaa niitä kommentteja nyt, mutta se oli ärsyttävää.

Monesti mietin että, miksi ihmeessä tutut ja kivat ihmiset on ruvenneet ihan suoraan ilkeilemään? Onko kyse sitten kateudesta?, koska yleensä nää ilkeilijät asuvat itse vuokralla. Ei meillä edes ole mitään ökytaloa, vanha talo vaan joka ollaan itse remontoitu. Ei ole takkahuonetta tai ylimääräisiä huoneita, mutta tää on meille sopiva. Tää on meidän koti ja meidän oma valinta asua näin.

Erittäin ärsyttävää on myös se että, kysellään paljon teillä on vielä velkaa? mitä maksatte kuussa lainanlyhennyksiä? miten teillä on varaa? paljon te tienaatte?

Ihan käsittämättömiä kysymyksiä, ei meiltä ennen tollasian ole kyselty, eikä noi mun mielestä kuulu kenellekään. En mä ainakaan kehtaisi kysyä tollaisia.

Vierailija:

Lainaus:

jossa kuuluu ikänsä haalia omaisuutta ja voittaja on se jolla sitä on kuollessaan eniten. Onko järkee vai ei?

Voittaja? Kuka oikeasti ajattelee asioita tuolla tavalla? Tuskin kovinkaan moni.

Tässä keskustelussa tuli taas esille ihmisten herkkyys asumiseen liittyvissä asioissa.

Jos joku kysyy tai ihmettelee, että miksi valitsitte tämän asumismuodon niin heti ollaan " karvat pystyssä" ja otetaan kommentti arvosteluna tai vittuiluna. Tietysti jollakin saattaa olla jotain pätemisen tarvetta ja pitää omaa ratkaisuaan ainoana oikeana mutta ei sellaisia kommentteja kyllä kannata henkilökohtaisesti ottaa.

Ihmettelen kyllä miten herkkiä ihmiset ovat näissä asioissa.

me ainakin saadaan kuulla aika usein vihjailuja siitä, mikä talo kannattaisi ostaa, tai kauhisteluja siitä, että " kerrostalossa?" . Ja vuokra (joka on aika edullinen) kauhistuttaa aina muita, omistusasujia. Tuntee selvästi, mitä mieltä he ovat meidän ratkaisusta, joka meidän mielestä on ainoa oikea taloudellisesti kovin epävarmassa tilanteessa (ja kun asunnot ovat niin helvetillisen kalliita juuri nyt). Nyt saadaan asua keskustassa, mukavassa talossa vuokralla, lähellä merta ja leikkipuistoja. Jos ostettaisiin oma, meillä ei olisi varaa näin mukavaan asumiseen, vaan jouduttais ottaan kaksio jostain lähiöstä, ja sitten asumis- ja elämismukavuus olisi jotain aivan muuta. Tämä sopii meille nyt, vaikka sitä sukulaiset ja läheiset ei tunnu hyväksyvän ollenkaan, eikä tajuavan sitä, miten vähän rahaa voi lasta kotona hoitavalla ja aika pienipalkkaisella miehellä olla, ja kun mun tulevat työt eivät ole kovin varmalla pohjalla muutenkaan.

En minäkään arvostele ääneen kenenkään muiden asumisratkaisuja, vaikka ne remontoisivat omaansa rumasti tai ostaisivat minusta älyttömän kalliita taloja minusta tyhmällä paikalla tai mitä vaan... Ei se ole minun asiani. Miksi sitten me saadaan aina kuulla tuota paskaa?

Vierailija:

Lainaus:

Esim joku NY. Kuka muka ihmetteli, että miten noi kauniit ja osittain rikkaat asuu vuokralla sarjoissa frendit ja Sex and the City?

mutta huomaamattaan toimii juuri näin. Etkö huomaa ironiaa kommentoimassasi viestissä? MInusta kirjoittaja viittaa ihan olennaiseen pointtiin -- omaisuudessa ja omistamisessa ei ole järkeä ELLEI voi suoraan sanoa juuri sen tekevän onnelliseksi. Kukaan ei saa mukaansa mitään -- siksi joidenkin voi olla ihan järjetöntä ostaa vaikkapa omaa asuntoa.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Me asumme ja tämä on kyllä viimeinen kyseisen puljun asunto johon suostun muuttamaan. Kipsilevyseinät murtuu käsiin ja kaikki on tehty mahdollisimman halvalla.

" Korkeatasoisiksi asunnoiksi" näitä vielä nettisivuilla kehutaan. Missähän se tasokkuus näkyy, harmaassa muovimatossa ja vitivalkoisiksi maalatuissa seinissä kenties??

melba:

Lainaus:

Kaikki mikä poikkeaa siitä suomalaisesta ihanteesta isä, äiti, okt, mökki, koira (kultainennoutaja tai labradorinnoutaja), kaksi lasta, joista toinen tyttö ja toinen poika sekä V70 herättää ihmetystä.

Voi helvetti, että mua ottaa päähän kun joku jauhaa tuota vanhaa paskaa!

KUKAAN ei sinulta vaadi/odota noita mainitsemiasi asioita vaan sinä itse kehittelet noita juttuja päässäsi. Ilmeisesti olet aika heikko ihminen.

Haluamme asua tällä alueella koska lapsella on hyvä päiväkoti ja tykkää siellä olla. Kolmen vuoden sisällä muutamme joka tapuksessa toisella paikkakunnalle. Aso-asuntoja ei tällä alueella ole muita kuin tämä taloyhtiö. Vuokralle ei muuteta, koska sekin olisi vain tilapäinen ratkaisu. Omaan olisi varaa, mutta ei haluta maksaa 50-luvun omakotitalosta 250t¿ ja tehdä siihen vielä 50t¿ remontti. Rivitaloja ei ole ollut puoleen vuoteen yhtään myytävänä ja kerrostaloon ei muuteta kun siitä on kerran pois päästy.

10

mutta tykkään itse asua asossa, se sopii juuri nyt meidän elämäntilanteeseen kuin nenä päähän.

Niinpä minua kyllä todella ihmetyttää joidenkin sukulaisten jatkuva kuittailu meidän asumisesta. En usko että vuokralla-asujiakaan koko ajan haastetaan keskustelemaan siitä *miksi* he asuvat vuokralla!

mutta muistuttaa sitä. Meillä on siis oikein hyvä asumisväljyys asossamme ja silminnähden viihdymme asunnossa, k. o. talossa ja alueella.

Heistä puolestaan monet ovat ostaneet jonkin pienen asunnon huonomaineisemmalta alueelta (Hki) ja säästävät vaihtaaksensa sen 5-10 vuoden kuluttua pikkasen isompaan pikkasen paremmalta alueelta. Heistä tuntuu että ollakseen taloudellisesti fiksuja niin pitää tehdä vaikka vähän kirpaisisikin.

Niinpä heitä ärsyttää kun me vaan porskutetaan eikä välitetä siitä ettei omaisuus kerry samalla lailla. Vuokralla asuvat tutut ei sitten jostain syystä ota heitä samalla lailla hermoon...

ja sitten tulee näitä väittelyitä

Kaikki mikä poikkeaa siitä suomalaisesta ihanteesta isä, äiti, okt, mökki, koira (kultainennoutaja tai labradorinnoutaja), kaksi lasta, joista toinen tyttö ja toinen poika sekä V70 herättää ihmetystä.

Ei sillä että tuossa ihanteessa olisi yhtään mitään vikaa - ainut vaan että se, että sen pitäisi olla kaikkien ihanne. Entä jos joku haluaa asua kerrostalossa? Tai ei halua mökkiä vaan vaikka haluaa viettää lomat kaupungissa? Tai että tykkää kissasta eikä koirasta? Tai että haluaa kolmannen lapsen vaikka perheessä on tyttö ja poika jo (silloin jos perheessä on kaksi samaa sukupuolta, niin on selvästi hyväksyttävämpää yrittää tehdä toista sukupuolta, jos taas on jo tyttö ja poika, niin vahinkohan sen täytyy olla... neljännestä lapsesta saattaa kuulla jo, että eikö perhe ole kuullut ehkäisystä). Tai entä jos nauttiikin siitä että perheen auto onkin sedan mallinen Nissan tai haluaa käyttää pelkkiä julikisia, kun asuu niin keskustassa?

Aina näitä päivittelijöitä riittää ja kulmakarvankohottajia. Niille kyllä usein riittää myös se, että kertoo, että tämä on MEIDÄN rakas koti ja ME siitä tykkäämme ja ME täällä asutaan ja onneksi ette te.

Joo, ja kyllä meissäkin on vikaa... emme edes halua omakotitaloon... ja uusperhekinhän tämä... ja meillä kakkosasuntokin on kerrostalossa... ja koiraa eikä kissaa ei tule... ja mikä pahinta tuntuu olevan on se, että emme aio muuttaa 4h+k asuntoon vaikka meitä on kohta 4. Kyllä varmaan lähtee lastensuojeluilmoitus asiasta kohta, kun emme aio tulevalle piltille omaa huonetta tarjota.

" Melba ja muut...tässäkin ketjussa on valitettavasti ihmisiä joille jo pelkkänä sanana sarkasmi on tuntematon.

Heh heh, ne pitäis lähettää saman tien siihen ketjuun missä kyseltiin ei-ruudinkeksijöiden perään :D"

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat