Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vai tekeekö kirkko sen puolestani, ja jos tekee, niin mille tahoille se uuden sukunimeni ilmoittaa? Pankkikortit ja muut pitää varmaankin itse uusia, mutta mites kun haen passia, tietääköhän "vatio" jo uudesta nimestäni? Ja millä se avioitumine muuten todistetaan, esim. pankille?

Kommentit (9)

Mutten nyt kuolemaksenikaan muista että mitä varten. Olisivatkohan pankissa sitä tarvinneet.. Mutta mulla naimisiinmenosta on aikaa jo pari vuotta, eli on voinu systeemit muuttua sen jälkeen.

Sit vain soittelemaan paljon puhelimella vieraisiin paikkoihin, että joudut esittelemään itsesi, että nimi alkaa tulla luontevasti suusta. :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Et tarvi mitään dokumenttia sinne, jos menet vaikka passia tai ajokorttia hakemaan.

Pankkiin nimenvaihdoksesi menee suoraan VRJ:n kautta ja aika moniin muihinkin paikkoihin. Se vie hieman enemmän aikaa, mutta kyllä vaihtuu ihan itsellään.

Ainakin nyt työnantajalle on itse ilmoitettava tai opiskelupaikkaan, jos sellainen on.

Ja itse kävin pankissa tilaamassa uuden pankkikortin. Poliisilaitoksella kävin tilaamassa uuden ajokortin ja passin. Ammattiliitolle+tilattuihin lehtiin soitin nimenmuutoksesta. Missään ei ole tarvinnut todistetta avioliitosta... En ees tullut sellaista aiemmin ajatelleeksi!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat