Seuraa 

Yhdistelmä vaunut pitäsi hankkia ja tänään ollaan menossa ostamaan/katsomaan. Olisikin kiva kuulla teidän kokemuksianne eri merkeistä..

Niiden pitäisi olla kestävät, kulkea tasaisesti maastossakin, helpot laittaa kasaan, riittävän tilavat ja tietenkin vielä lisäksi hyvännäköiset jnejne.

Emmaljungat on melko tutut vaunut jo kumminpojan kautta, mutta muista vaunuista onkin sitten hyvin vähän tietoa.. Olis myös kiva saada kommenttia niistä ABC-vaunuista, Modi vaunuista ym. edullisemmista vaunuita vaikkei hinta todellakaan ole se ratkaiseva asia. Mulla vaan tuntuu loppuvan mielenkiinto hyvin lyhyeen kun ollaan niitä vaunuja katsomassa (tänään ei siis ole eka kerta) joten olis kiva kuulla teidän mielipiteitänne asiaan.

Kiitti jo etukäteen =)

Colatoffee

Kommentit (8)

Ovat toimineet mainiosti. Hyviä puolia mm. ovat tilavat (18 kk poikamme nukkuu edelleen päiväunet vaunuissa), ilmakumipyörät kulkevat hyvin ja ovat olleet huoltovapaat, kevyet työntää, heittoaisa on kätevä.

Ostoskeskusreissuja varten meillä on myös todella kevyet, edulliset sateenvarjorattaat. Mutta myös yhdistelmämme ovat edelleen kovassa käytössä, kun menemme puistoon tai metsään, lähden bussilla ostoksille tms.

Luulisin, että todella moni yhdistelmien käyttäjä jossain vaiheessa hankkii lisäksi pienet rattaat, jotka ovat kevyet heittää autoon. Mutta mielestäni tässä asiassa yhdet rattaat eivät täytä kaikkia tarpeita, ainakaan meillä :)

Meillä on Brio kombi yhdistelmät ja olen niihin ollut tosi tyytyväinen. Omamnme on vm 2003. Kova kantokoppa oli mielestäni tarpeeksi kookas (meillä sopusuhtainen tyttö), kauppakassit kulkivat tukevassa alaosassa, ratasosan menosuunta käännettävissä. Ainut osa mikä vaunuista on mennyt rikki, on lisänä tullut päivänvarjo mitä mies liian kovakouraisesti väänti... Samoja vaunuja aion käyttää uudelle tulokkaalle! Kalliimmasta päästä taitavat olla, mutta itse en kadu tätä ostosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itselläni emmaljungat duo edget classic- rungolla ja täyttävät mielestäni kaikki luettelemasi ehdot:

" Niiden pitäisi olla kestävät, kulkea tasaisesti maastossakin, helpot laittaa kasaan, riittävän tilavat ja tietenkin vielä lisäksi hyvännäköiset jnejne. "

yhdellä pitkällä pojalla käytössä ja (toinen tulossa) eivätkä ole menneet miksikään. kallithan ne on mutta mielestäni hintansa väärti varsinkin jo aikomus pitää niitä useammalla lapsella. muista vaunuista ei kokemuksia. ns. halvemmat vaunut kestävät varmaan jos aikomus pitää ne vain yhdellä lapsella.

Kannattaa hinnan lisäksi miettiä seuraavia asioita:

- Rattaiden paino on mulle kaikista tärkein ominaisuus. Jos kuljet paljon autolla tai bussilla / joudut nostelemaan, kannattaa valita rattaat jotka ovat kevyet. Yleensä halvat rattaat ovat painavat ja hankalat käsitellä.

-Rattaiden koko, mitä aiot tehdä rattailla. Monet valitsevat massiiviset isopyöräiset rattaat sen vuoksi, että pääsevät niillä liikkumaan myös lumihangessa. Niin... kuinka usein kuitenkaan tulee umpihankeen lähdettyä tarpomaan, varsinkaan esikoisen kanssa.

- Kankaiden irrotettavuus ja pestävyys. Yksi lokin kakka päiväkävelyllä voi aiheuttaa aika paljon päänvaivaa, puhumattakaan lapset ripuleista jne. Rattaat likaantuvat ja niiden tulee kestää pesua.

- Brioissa on ainakin aiemmin ollut sellainen tyyppivika, että niiden pääosa on vähän alempana kuin jalkaosa. Eli joku osa löystyy. Pienelle vauvalle tämä voi olla kohtalokasta (yksi kätkytkuoleman syy).

- Mielestäni yhdistelmävaunut esim. pehmeällä kantokopalla on todella toimivat tai sitten se malli, jossa on erikseen ratas ja koppaosa.

Loppujen lopuksi yhdistelmiä käytetään keskimäärin sen vuoden vuoden, sen jälkeen siirrytään johonkin kevyempään versioon. Todella harvat kuskaavat yli 2-vuotiaista yhdistelmissä, yleensä on jotkut pikkurattaat ostettu tilalle. Tämän vuoksi kannattaa ostaa niin, että niiden käyttö vähenee huomattavasti ensimmäisen vuoden jälkeen.

Itse ajattelin katsoa rattaita seuraavilta merkeiltä toiselle lapsellemme. Ja yhdet yhdistelmät katsoneena ja pois luopuneena, meidän tulevat vauvan rattaat ovat pienet ja ketterät.

Niissä on kääntyvät etupyörät/etupyörä, kankaat pestävät ja erittäin kevyet.

Seuraavat merkit huomioidaan.

- Emmaljunga

- Teutonia

- Quinny

- I´coo

itse olin saman ongelman kanssa kuukausi sitten, kun mentiin vaunuja ostamaan. En oikein tiennyt niistä mitään ja täytyy sanoa, että kyllä olin aika pyörällä päästäni, kun kirjo oli niin huikea. Myyjä vielä oli niin kova puhumaan, että sai kyllä pään ihan sekaisin. Oltiin aluksi ajateltu Emmaljungan yhdistelmiä, mutta kun niihin ei nykyään oikein tahdo saada ilmakumirenkaita. Ja soitettuani muutamalle ystävälleni, he kertoivat että tärkeimpiä ominaisuuksia olis just nää ilmalla täytettävät renkaat. Varsinkin kun aioin lenkkeillä hiekkateillä ja maastossa.

Kuitenkin päädyttiin Brion Kombeihin, tyylikkään sporttiset ja mustat. Nämä täyttivät mielestäni kaikki vaatimukset. Hintaa niillä oli 799 ¿ Tampereen Vauvatalo Johannassa. Vielä ei ole kokemusta käytössä, kun LA on vasta kuukauden päästä.

Ihan yhden lapsen kokemuksella vastaan. Minusta yhdistelmät ovat mitä typerin keksintö! Perustelen asiaa ihan sillä, että ne ovat täynnä kompromissejä. Vaunuosa on pieni, ratasosa ei ole yhtä hyvä kuin rattaissa, ne ovat painavat, kömpelöt jne. Tälle toiselle lapselle hankin kunnon vaunut ja sitten kunnon rattaat onkin jo edellisen jäljiltä. Yhdistelmissä ainoastaan sellaiset kuvittelisin hankkivani, joissa on erikseen vaunukoppa ja erikseen ratasosa. Ne joissa koppa laitetaan suoraan ratasosan sisään ovat ihan vihoviimeisiä! Briolta on tullut just tähän tarpeeseen uudet vaunut/rattaat, eli ilmeisesti en ole ainoa mielipiteeni kanssa. Emmaljungalla on myös vastaavia malleja.

Pyörät pitää valita sen mukaan missä aiot rattaita käyttää. Ota kunnolliset, älä mitään pieniä rimpuloita jos liikut vähänkin sivistyksen ulkopuolella. Nelipyöräiset ovat varmasti tukevat, mutta kolmipyöräiset ovat myös yllättävän hyviä. Jos on aikomusta laittaa rattaat autoon, niin kannattaa sovittaa ennen ostamista. Tilakysymys voi tulla vastaan myös hisseissä, julkisissa liikennevälineissä jne. Heittoaisa on aika kätsy tai ainakin suunnan vaihtaminen olisi hyvä olla olemassa. Aisan korkeuden säätö taitaa olla nykyisin jo kaikissa rattaissa.

Itse en noille halpisrattaille lämpene, mutta olen kuullut niistä myös hyviä käyttökokemuksia kuten myös huonoja kalliista vastaavista.

Jos pokkaa riittää, niin käytettynä saa myös ihan hyviä rattaita/vaunuja. Muuten tietenkin kannattaa ottaa kauden väritrendit selville. ;-)

on varmasti yhtä monta mielipidettä kuin käyttäjää!

Kannttaa tosissaan siksi miettiä omien tarpeiden pohjalta mikä teille olisi paras vaihtoehto.

Meillä on esikoisella olleet vuoden 2005 Brio Nova yhdistelmät pehmeällä kantokopalla ja ilmakumirenkailla ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu, vaikka noita kaikkia ominaisuuksia edelliset kirjoittajat moittivat.

Pehmeä kantokoppa toimi meillä mainiosti vauvavaiheessa ja myöhemmin siitä sai tehtyä lämpöpussion ottamalla kovikkeet pois. Nyt kun käytetään rattaina, kantokoppa menee kaappiin pieneen tilaan toisin kuin erillinen koppaosa. Me lenkkeillään paljon ja poika 2v istuu rattaissa, matkarattaatkin meillä on, mutta ne on kaupunkikäytössä, ei lenkkeillessä. Ja ilmakumipyörät on mielestäni olleet hyvä vaihtoehto, kevyet työntää hiekkatiellä ja lumessa ja meillä ainakin vaatii pumppaamista tosi harvoin. Nyt tuleva kakkonen saa matkustaa näissä samoissa yhdistelmissä ja esikoiselle on niihin seisomalauta.

Kuten jo sanoin niin kaikki riippuu pitkälti omista tarpeista..tällainen kokemus kuitenkin meillä.

Kaksien ilmakumirenkaallisten rattaiden jälkeen en TODELLAKAAN halua ilmakumirenkaita tuleviin rattaisiimme.

Kyllä sellaiset modernit ilmaa sisältävät renkaat ovat paljon paremmat.

Ilmakumit tyhjentyvät ja niitä saa pumpata jatkuvasti. Olen testannut uusia ilmakumittomia renkaita ja ne on paljon, paljon parempia käytössä. Ilmakumien keveys loppuu siihen, kun ilmat häviää renkaista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat