Vierailija

Kommentit (15)

Vierailija:

Lainaus:

Lähikaupassa tai postissa piipahtaessani lapset saattavat odottaa autossa, aikaa menee pari minuuttia. Jätän aina ovet lukitsematta juuri sen vuoksi että lapseni voitaisiin nopeasti pelastaa.

Tai kidnapata..

Muistatte varmaan miten kävi?! :(

Anyway, jätän silti hetkeksi, tai siis olen ennen jättänyt mutt anyt lapsi osaa itse avata vyönsä, niin mielelläni otan sen mukaan ostoksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä, auto voi syttyä esimerkiksi palamaan, siihen ei montaa minuuttia tarvita.

Kyllä, kaikenlaisia sekopäitä liikkuu paremmissakin piireissä.

Kyllä, lapsilla on vilkas mielikuvitus ja suuri mielenkiinto auton mittareihin, nappuloihin ja esim. käsijarruun.

Kerran valitettavasti näin Bauhaussin pihalla autossa itkevän pienen vauvan itkuhälytin vierellään, ja hetken päästä äiti käveli paikalle itkuhälyttimen kanssa tympääntyneen näköisenä, oli ilmeisesti jäänyt ostokset kesken.

Lapsilukossa takaovet voivat olla, ei se lapsi niin äkkiä saa vöitä auki ja kiipea etupenkille ovista karkuun. Mutta jos ovet ovat lukossa ja auto syttyy palamaan, kukaan ulkopuolinen ei saa ovia auki ihan hetkessä vaan joutuu rikkomaan lasin.

Lähikaupassa tai postissa piipahtaessani lapset saattavat odottaa autossa, aikaa menee pari minuuttia. Jätän aina ovet lukitsematta juuri sen vuoksi että lapseni voitaisiin nopeasti pelastaa.

No, eipä sillä, että tasan kerran olen vanhemman lapsemme (5v) autoon yksin istumaan jättänyt, kun hän sitä itse pyysi (luki kirjaa, eikä halunnut keskeyttää piipahduksen takia). Silloinkin kauppareissu kesti 2-3 min. (ruuhkaton lähikauppa) ja näin auton kaupan ikkunasta koko ajan (matkaa n. 5 metriä). Ja ne autonovet olivat paitsi lukossa myös lapsilukossa eikä ollut helle. Toisaalta silti se oli loppujenlopuksi turhaa, olisin voinut joko jättää ne maitolitrat ostamatta tai raahata esikoisenkin mukaan...

Lapset 6½v, 5½v ja kaksoset 4½v. Meillä auto jäähtyy hyvin ennen kauppaan menoa (ilmastointi) eikä se niin paljon siinä ajassa kuumii et kuuma tulis.

kiinni eivätkä saa niitä auki. Viivyn 5 min.

Joskus jätän vauvan yksin autoon, jos se on nukahtanut. Mitä hemmetin järkeä herättää sitä ja kiskoa huutavana kauppaan sitä 5 minuuttia varten?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat