Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itselläni aivan järjetön pelko ja päätin jo yli kymmenen vuotta sitten että kun lapsia teen niin sektio on ehdoton...

Sivut

Kommentit (48)

Syy on kateus. Naiset osaavat olla tosi ilkeitä toisilleen ja pahinta on, jos joku pääsee helpommalla. Kun itse on tuskissaan synnyttänyt lapsensa alakautta, pitää itseään suurena sankarina. Etenkin, jos se on elämän ainoita merkittäviä saavutuksia. Sitten kun joku toinen saakin lapsen sektiolla, makoilemalla leikkauspöydällä jonkun aikaa, se ottaa päähän. Ottaa päähän, kun itse ei tajunnut tehdä asioita toisin, eikä tuomitsemisen pelossa olisi edes uskaltanut.

Minä olen kyllästynyt kadehtijoihin enkä enää heidän ruikutuksestaan hetkahda. Toivon vain, että saisivat itse rohkeutta ottaa oman elämänsä ohjat käsiinsä. Näin se elämänlaatu kohoaisi eikä olisi enää syytä tai kiinnostusta kadehtia muita.

Kateellinen ei koskaan myönnä olevansa kateellinen eikä ehkä tajua edes olevansa. Jos et ole kateellinen siitä, että joku saa sektion, se ei sinua myöskään suututa. Typerintä on kadehtia sitä, että joku saa kalliimman operaation sairaalassa kuin itse sai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla itellä on taas kammo sektiota kohtaan. Tulee hirveä olo jo pelkästä ajatuksesta, että maha viilletään auki. Jos joskus toisen saan, niin kyllä totisesti toivon, että synnytys alakautta onnistuu.

Tuli myös kaikenlaisia komplikaatioita. Siltä pohjalta ei ollut vaikeaa saada. Ja sanonpa vaan että ne haavakivut ja muut oli lastenleikkiä sen alatiesynnytyksen jälkeen joka mulla oli. Meinasin kuolla siihen. Ja olen tyytyväinen että 2 seuraavaa lasta syntyivät turvallisesti sektiolla.

... keskustelussa. Synnytyspelon tai jonkun muun syyn takia sektiota toivovat tulevat äidit eivät ole sen huonompia kuin luomu / alateitse-synnyttävät äiditkään. Sinulle, joka sektiota harkitset - kannattaa hankkia puolueetonta tietoa kummastakin vaihtoehdosta ja keskustella asiantuntijoiden kanssa. Pelkopolin kautta ainakin pääkaupunkiseudulla pääset eteenpäin asiassa. Älä ainakaan pahoita mieltäsi aggressiivisista ja asiattomista kommenteista, joita tässä keskustelussa jostain syystä esiintyy t.- nimim 1 kompleksi synnytys alateitse ja 2. tulossa toivon mukaan elektiivisellä sektiolla (pelkopolin kautta prosessissa)

kumpikohan on tärkeempää: hätäsektio vai sinun pelkosektiosi?

jos talossa on yksi leikkaava lääkäri, se olet SINÄ joka synnytätä alakautta.

Aika paljon piti tehdä ja perustella että sain sektiopäätöksen, piti käydä siellä monesti juttelemassa ja piti käydä terapiassa muistaakseni 10-15 kertaa ja todistaa se niille lääkäreille.

Vierailija:

Lainaus:

miksi minun pitää maksaa sinun peloistasi?

Jos et uskalla synnyttää, ole ystävällinen ja mene yksityissairaalaan.

Ikävä kyllä Suomessa ei voi valita, mihin verorahoja käytetään. Jos haluat, että verorahojasi ei käytetä sektioihin, niin ole ystävällinen ja muuta Monacoon.

ps. yksityissairaalan sektiostakin saa kela-korvausta, joten ihan yhtä lailla maksa yksityissairaalankin käytöstä.

Varmasti saat sektion jos pelkäät alakautta tapahtuvaa synnytystä. Olen samaa mieltä kuin 14, et älä kuuntele noita et saa sektiota juttuja ym.

Vauva vaan alulle ja sitten peloista keskusteleen ja varmasti sektion saat.

Sektio on ihan hyvä tapa synnyttää lapsi.

eli jos sun pelkosektio on laitettu vaikka rv 40+0 ja alatkin synnyttää spontaanisti rv 39+5, tulet synnyttämään alakautta, sillä leikkaavia lääkäreitä ei ko. toimenpiteisiin valjasteta. Niiden pitää olla valmiudessa kiireellisiä ja hätäsektiouta varten-

käy siis pelkopolilla ja voita pelkosi! suurempi riski sectiossa on kuin alatiesynnytyksessä!

Vierailija:

Lainaus:

Sectio on suuri leikkaus ja se vaatii paljon henkilökuntaa. Se tulee myös paljon kalliimmaksi kuin alatiesynnytys. Sectio vie aina yhden lääkärin ajan, joten helpolla sitä ei anneta. Aina ensisijainen keino on motivoida äiti ainakin yrittämään alatiesynnytystä.

ilmoitat vain että alatiesynnytys ei ole sinulle vaihtoehto.

Minullekin kätilö sanoi että ketään ei voida suomessa pakottaa alateitse synnyttämään, ylipuhua sinua varmasti yritetään.

Mulla on järkyttävä synnytyspelko mutta luojan kiitos mulle tehdään aina sektio synnynnäisen lonkkavikani takia :) Jee, eli olen siis täydellisen hyvä äiti kun mulla on OIKEA syy sektioon.. Ihankun pelko ei olisi oikea syy, ihmiset pelkäävät eri asioita, jopa synnytystä eikä sen takia viitsi olla tekemättä lapsia kuten kaikki naiset tietää että vauvakuumetta ei saa sammumaan muulla kun sillä vauvalla...

Vierailija:

Lainaus:

kumpikohan on tärkeempää: hätäsektio vai sinun pelkosektiosi?

jos talossa on yksi leikkaava lääkäri, se olet SINÄ joka synnytätä alakautta.

Ihmetilanne täytyy olla jos siihen päädyttäisiin. Kyllä käynnistyneet synnytykset saadaan valtaosin hoidettua kiireellisinä sektioina.

Minulla ensimmäinen raskaus päätyi kiireelliseksi sektioksi sikiön tilan vuoksi. Toisessa raskaudessa pyysin ensin sektioa synnytyspelkona vuoksi, mutta neuvolan ja lääkäreiden mielestä pelkoni ei ollut tarpeeksi iso (ei varmaan sitä ollutkaan). lopulta kuitenkin tilanne muuttui niin kimurantiksi ettei alatissynnytystä voitu enää pitää parempana vaihtoehtona ja sain itse valita haluanko yrittää alateitse vai suoraan sektiolla.

Setion tietty halusin ja se sovittiin heti maanantaiksi (päätös siis perjantaina rv 39+0). Katsoivat että koska synnytys ei ollut lähelläkään käynnistymistä eivät rupea päivystysmiehityksellä turhaan leikkaamaan vaan odottavat arkea. kuitenkin jos synnytys olisi viikonlopun aikana käynnistynyt, mentäisiin kiireelliseen sektioon. lääkärin mukaan kun kerran sektiopäätös on tehty niin lapsi sitten syntyy sitä kautta. eiköhän sama ole puhtaiden pelkosektioidenkin kanssa.

Ne voi luvata mulle että kusen hunajaa, taustalla soi sinfonia, kipua ei tunnu tippaakaan, ja silti en halua synnyttää alakautta. Lisäksi polissa on vielä jyrätyksi tulemisen pelko.

tehkää te " pelolliset" minulle palvelus: Menkää keskustelemaan pelkopolille tunteistanne ennenkuin päätätte, että haluatte sektion!

Jos edelleen tunnette ettette pysty synnyttämään alateitse, menkää sektioon, mutta älkää suoralta kädeltä tuomitko alateitse synnytystä!

En tunne olevani mikään sankari muuten kuin mielessäni, olen itseni mielestä oman itseni sankari kun sain puhumalla pelon pois ja synnytin alateitse. Siitä olen ylpeä, valitettavasti kaikki ei pysty puhumallakaan peljoka voittamaan joten sektio on hyvä vaihtoehto jos ei pysty.

Tsemppiä kaikille!

leikataan varmasti. Eka synnytys oli niin raju ja verta meni paljon ja menetin tajuntani. Toiste en enää lähde siihen leikkiin. Kovasti jouduin sektiota vaatimaan, olin jopa niin paniikissa etten pystynyt syömään viikkoon mitään, enkä pystynyt nukkumaan. Sitten viimein lääkäri antoi luvan leikata. Se oli helpotus. Silti koen olevani hyvä äiti.

Mistä moinen kiukku sektioita kohtaan Mammat? Ap, jätä ihmeessä huomioimatta tylyt tekstit. Pahoitat vain mielesi.

Itselläni takana kaksi pelkosektiota, hyvin menivät molemmat. Parantuminen nopeaa, verrattuna vaikeaan alatiesynnytykseen.

Päätöseni sektiosta oli niin vankka, etten joutunut edes pelkopolille höpisemään ja hoitohenkilökunnan aikaa " tuhlaamaan" . Pidä sinäkin pääsi, ja onnea! :)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat