Vierailija

Yleensä näiden perheiden isillä oli lököfarkut, tuulitakki ja lippis. Äideillä oli trikoot ja raidallinen t-paita. Poikalapset seurasivat tyylissä täysin isäänsä. Tytöissä oli enemmän vaihtelua.

Ei kannata muuten vetää hernettä nenään, sillä tiedän, että poikkeuksiakin on. Totuuden nimissä on kuitenkin sanottava, että tämä on yleinen suuntaus. Ei tarvitse kuin mennä pienelle maalaispaikkakunnalle, ja lähes säännönmukaisesti ihmiset pukeutuvat juuri noin! :)

Sivut

Kommentit (85)

Kävin lasteni ja mieheni kanssa huvittelemassa Särkänniemessä. Aina välillä huomasin, että jotkin tyypit jähmettyivät paikoilleen ja alkoivat tuijottamaan meitä. Niiden silmät pullistuivat ulos ja suu oli silleen idioottimaisesti auki. Niillä tyypeillä oli samanlainen pukukoodi: beigeä, mustaa ja valkoista - tiukkaa ja niukkaa. Hiukset oli nutturalla ja aurinkolasit otalla.

Tosi kiusallista se tuijotus. Mietin jo, että mitä tässä vielä tapahtuu. Että onko ne hullut päässeet terapia tarkoituksessa ihan Särkänniemeen.

Nyt selvisi, että ne oli vaan niitä kaupunkilaisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

huvittelua ihmisten kustannuksella..? Ilmeisesti myös sitä.

Kyllä näitä rumasti pukeutuvia löytää myös joka kaupungin lähiöistä aika lailla, oikeastaan ihan mistä vaan. Minä en ole kovin tarkka siitä, mitä muilla on päällä, mutta kieltämättä joskus käy mielessä, eikö sitä nyt vähän voisi kiinnittää huomiota myös estetiikkaan. Mistä ap muuten tiestit, että kyseessä oli aina maalaiset?

Toivoisin, että ihmiset huomioisivat, että sanat " tamperelainen" ja " helsinkiläinen" jne. kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Sanahan ei ole siinä tapauksessa mikään nimi, joka pitäisi kirjoittaa isolla, vaan viittaa ihmiseen.

Tuskinpa esim pariisilaiset tai wieniläiset yms tämmöisestä aiheesta edes keskustelisivatkaan. " Suuressa maailmassa" kun on itsestään selvää, että pukeudutaan tilanteen vaatimalla tavalla, se on yhtä luonnollista kuin hengittäminen. Eikä tilanteeseen sopimatonta pukeutumista puolustella tai perustella sillä, että sisäinen kauneus olisi (muka) tärkeintä.

Mikä sitten on huvipuisto-tilanteeseen sopiva pukeutuminen? No, huvipuistot yleensä sijaitsevat kaupungeissa ja kaupungille mentäessä ei laiteta niitä rentoja navettavaatteita päälle.

Vierailija:

Lainaus:

Kyllä jotain tilannepukeutumisen tajua pitää olla. Sitä paitsi - mistä kumpuaa se täysin väärä käsitys, että mukava=ruma?

Jotkut oikeasti kulkee ihmisten ilmoilla tollaisissa, vaikka muhn mielöestä ne käy lähinnä joksikin maalausvaatteiksi, jotka voi sitten huoletta heitää roskiin...

Vierailija:

Lainaus:

Useimmat naiset näyttivät pukeutuneen esim. rentoihin caprihousuihin, istuvaan t-paitaan tai toppiin ja pistokkaisiin tai sporttisandaleihin.

Ihan ok, nätti, tilanteeseen sopiva ja ehdottomasti mukava vaatetus. Mukavien ja rentojen vaatteiden ei tarvitse olla kulahtanutta " mitä sattuu" -kamaa (kuten ne Velj. Keskisen alerekistä napatut trikoot ja raitapaita).

ap

Lomalla siis ei laiteta siistejä vaatteita päälle? Niitä siistejä vaatteita käytetään siis vain silloin kun tehdään maatalon hommia? :)

Mutta onneksi maalaiset ovat avarkatseisia, lupsakoita ja rentoja, toisin kuin me takakireät niuhot ja sisäisesti rumat helsinkiläiset.

Olen itse tamperelainen ja vuosia pääkaupunkiseudulla asuneena voin heti kylmiltään sanoakin, että tamperelaiset ovat ihanan maalaisia. Täällä on maaseutu ihan oven takana. Itse asun 8 km:n päässä Tampereen keskustasta ja maitoautohan tuosta pyyhkäiseen joka päivä lähitilalta maitoa hakemaan.

Pääkaupunkiseudulla mua hirvitti ihmisten kylmyys ja sellainen ihmeellinen tylyys ja tympeys. En olisi voinut kuvitellakaan hankkivani siellä lapsia.

Kyllä stadilaiset tunnistaa Särkässä ainakin juuri niistä happamista ilmeistä, pahantuulisuudesta, tekohienoudesta...iloiset, rennot ja välittömät ihmiset ovat usein maalta. Se on tietty oma valinta millaisia juonteita kasvoihinsa hankkii...alaspäin kääntyvät suupielet vai rypyt silmäkulmissa.

Vaan siitä oltiin huolissaan, että kasvatat lapsistasi ikäviä ihmisiä, jotka jaottelevat ihmisiä luokkiin näiden pukeutumisen perusteella, kun perusteen pitäisi olla ihan joku muu.

Vierailija:

Lainaus:

Lomalla siis ei laiteta siistejä vaatteita päälle? Niitä siistejä vaatteita käytetään siis vain silloin kun tehdään maatalon hommia? :)

Mutta onneksi maalaiset ovat avarkatseisia, lupsakoita ja rentoja, toisin kuin me takakireät niuhot ja sisäisesti rumat helsinkiläiset.

Eri asia istua autossa kun mennään juhliin tai ollaan lomalla.

Kyllä sitä hiukan fiinimmin varoo vaatteitaan ja muutakin tekemistään.

Ai niin, mutta ethän voi tietää kun sulla on jakkupuku lomallakin =D

onko maalainen vai kaupunkilainen, etelästä vai pohjoisesta. Mulla on ei-suomalaisen-väriset lapset ja möllötyksen määrä yleensä korreloi suoraan siihen, missä ja kenen kanssa ollaan.

Vierailija:

Lainaus:

Mutta vastaa nyt suoraan tähän kysymykseen: Miksi aloit yhtäkkiä puhua niin päin, että osaavathan maalaisetkin pukeutua hyvin jne. kun kuitenkin aloituksesi aihe oli, että tunnistat (huonosti pukeutuvat) maalaiset (hyvin pukeutuvien) kaupunkilaisten joukosta?

Tarkoitin, että on myös hyvin pukeutuvia maalaisia ja huonosti pukeutuvia kaupunkilaisia. Kyllähän nyt jokainen toimivilla aivoilla varustettu tämän tajuaa.

Mutta yleinen linja on se mikä on.

ap

Mä aina huvittelen kans kattomalla ketkä on landelaisia. Joskus näkee ihan uskomattomia vaateyhdistelmiä: Kukka Raitaa ja palloa samassa asussa ja jotain sellasiakuteita, joita ei enää uskois olevan olemassakaan. Mistä ne niitä repii? jostain navetan vintiltä vai..Vois kai sitä ostaa ees yhdet kunnolliset vaatteet, joissa liikkuu ihmisten ilmoilla?

Vierailija:

Lainaus:

Kun jokaisella on oikeus pukeutua niinkuin haluaa. Käytös on tärkeämpää ja sisäinen kauneus.

Sitähän minä juuri tarkoitin.

*Mikä logiikka*

ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat