Vierailija

Ettehän koskaan odota lasten kanssa autossa kun esim mies käy apteekissa, kioskilla, postissa tms. Ette koskaan jää jätä lapsia autoon kodin pihassa kun kannatte kauppakassit sisälle jne.

Tokihan aina näissä tilanteissa nousette itse ja lapset auton vierelle odottamaan.

Itse en jätä lapsia yksin autoon, mutta en perustele sitä noin utopistisella väitteellä kuin että auto voi syttyä palamaan. Pysähtynyt auto on AINA moninkertaisesti turvallisempi kuin liikkuva auto. Jos pelkää auton syttymistä tuleen, kannattaa jättää autoilu kokonaan väliin. Se kun ON vaarallista.

Kommentit (21)

niin karsi ensimmäisenä lapsen automatkat, siis KAIKKI vähänkin turhat. Lapsi ei koskaan lähde ostoksille, huvipuistoon... Nämä menothan on helppo karsia, koska eivät ole pakollisia. Ja tosiasia on että riskit autoilussa ovat tuhatkertaiset verrattuna auton palamaan syttymiseen.

Lapsi ei saa tästä lähtien keinua, kiipeillä, pyöräillä, juosta. Kotona ei saa olla teräaseita, teräviä kulmia, sähkölaitteita...

Elämä on täynnä vaaroja.

Vierailija:

Lainaus:

Ettehän koskaan odota lasten kanssa autossa kun esim mies käy apteekissa, kioskilla, postissa tms.

TOKI ODOTAMME, ONHAN LAPSILLA SILLOIN AIKUINEN SIINÄ VIERESSÄ.

Ette koskaan jää jätä lapsia autoon kodin pihassa kun kannatte kauppakassit sisälle jne.

EN JÄTÄ, KÄYMME YHDESSÄ MIEHEN JA LASTEN KANSSA KAUPASSA, JA SIIS POISTUMME KAIKKI YHDESSÄ AUTOSTA, MINÄ OTAN LAPSET, MIES KANTAA OSTOKSET.

Tokihan aina näissä tilanteissa nousette itse ja lapset auton vierelle odottamaan.

ON ERIASIA JÄTTÄÄ LAPSET YKSIN AUTOON, KUIN OLLA SIELLÄ HEIDÄN KANSSAAN. ESIM: JOS AUTO SYTTYY TULEEN OSAA AIKUINEN TOIMIA TILANTEEN MUKAAN.

Itse en jätä lapsia yksin autoon, mutta en perustele sitä noin utopistisella väitteellä kuin että auto voi syttyä palamaan. Pysähtynyt auto on AINA moninkertaisesti turvallisempi kuin liikkuva auto. Jos pelkää auton syttymistä tuleen, kannattaa jättää autoilu kokonaan väliin. Se kun ON vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aivan, parempi, että koko perhe palaa poroksi!!

Kauan sitten(80-luvulla) pihamme parkkipaikalla paloi auto maantasalle. Takaluukussa oli ilmeisesti ollut kaasupullo ja jotenkin..hmm..mitä lie tapahtunut..tää on ainoa tietämäni tapaus.

Todennäköisempää saada vaikka... sanotaan putoava jääpuikko päähän..katolta .

Menee vähän Asterix tyyliin, mutta yhtä hyvin voi pelätä taivaan putoavan niskaan..

kun naapuriparkkipaikalla ollut auto roihahti tuleen. Kyllä siinä säikähti mutta aika nopeasti sai itsensä ja lapsensa irti vöistä ja ulos autosta. Samoin toki toimisin, jos oma auto jostain syystä syttyisi. Tosin varsin epätodennäköistä, mutta kumminkin.

Meillä kyllä lapset odottaa autossa 5-10 min, jos pistäydyn vaikka kaupassa. Paremmassa turvassa ne lapset siellä autossa on kuin parkkiksella hortoilemassa. Jo matkat autolta kauppaan on aika hurjia 1- ja 2-vuotiaiden kanssa.

Meillä esim. on lasten ovet lapsilukossa, että eivät edes saa niitä itse sisäpuolelta auki. Saati että alle 2-vuotias saisi turvaistuimensa vyöt auki tai ylipäätään edes ymmärtäisi mitä tapahtuu jos auto syttyy tuleen.

Meillä on aikuiset kuitenkin tiedoiltaan ja taidoiltaan vähän eri tasolla, toisin kuin ilmeisesti suurimmalla osalla tässä ketjussa.

PS. Ei ne autot yleensä räjähdä, mutta palavat hyvinkin nopeasti. Aikuinen kuitenkin ehtii siinä toimia.

Vierailija:

Lainaus:

Aivan, parempi, että koko perhe palaa poroksi!!

Kauan sitten(80-luvulla) pihamme parkkipaikalla paloi auto maantasalle. Takaluukussa oli ilmeisesti ollut kaasupullo ja jotenkin..hmm..mitä lie tapahtunut..tää on ainoa tietämäni tapaus.

Todennäköisempää saada vaikka... sanotaan putoava jääpuikko päähän..katolta .

Menee vähän Asterix tyyliin, mutta yhtä hyvin voi pelätä taivaan putoavan niskaan..

Autoja syttyy palamaan hyvin usein! Kesken ajon tai parkissa. Uusia ja vanhoja. Nykyään syynä on yleensä sähkövika, mutta myös bensa tai öljy voi syttyä, jos sitä pääsee esim. pakosarjan päälle.

Auto roihahtaa todella nopeasti, en todellakaan halua ottaa riskiä että lapseni ovat siellä sisällä silloin ja minä jossain kaukana.

Ihan omakohtaisesti tiedän kolme tapausta kun auto on syttynyt parkkipaikalla, ja lehdissä uutisoidaan tapauksista koko ajan. Aika usein esim. sellaisista, että auto on syttynyt autotallissa joka on talon yhteydessä, ja talo palanut lähes poroksi. Tai Tampereella jokin aika sitten taksi syttyi kesken ajon palamaan.

Tämä on riskitekijä, joka on helppo ottaa huomioon eikä jätetä lapsia yksin autoon.

ja pelastaa lapset siltä siten ettei jätä yksin autoon. Meteoriitin putoamiseen varautiminen on jo hiukan hankalampaa.

Vierailija:

Lainaus:

Totta kai se voi syttyä palamaan. Mitä tahansa voi sattua, vaikka meteoriitti voi pudota lapsenne päähän! Mutta jonkinlainen todennäköisyysajattelu tekisi kyllä terää.

Totta kai se voi syttyä palamaan. Mitä tahansa voi sattua, vaikka meteoriitti voi pudota lapsenne päähän! Mutta jonkinlainen todennäköisyysajattelu tekisi kyllä terää.

niin että lapset istuu autossa, mutta myönnän, että joskus jos jotain on unohtunut, olen sen kipaissut kotoa niin että lapset on olleet autossa.

JA ainahan kaikki on utopiaa niille, joilla ei ole asiasta omakohtaista kokemusta. Mun mielestä tuntuu esim. ihan uskomattomalta, että on edes olemassa jotain niin kuvottavaa kuin lasten hyväksikäyttö. Autopalot sen sijaan ovat aika normaaleja juttuja, olen se, jonka veljen auto syttyi tuleen kesken ajon, ja joka tietää perheen jonka lapsi kuoli autopalossa.

Mielikuvitus on vilkas, ja kun jonkun jutun saa päähänsä, niin se on menoa. En voi myöskään käynnistää autoa, jos lapset eivät ole joko autossa tai tarpeeksi kaukana näköetäisyydellä autosta, koska vuosi-pari sitten pieni tyttö puristui kuoliaaksi, kun äiti käynnisti auton vaihde päällä ja auto töytäisi tytön autokatoksen seinään. Suojeluvaistoa... :)

En pelkää auton palamista, mutta luettelemisssasi tapauksissa on se ero, että aikuinen on lähellä auttamassa lapset ulos, jos jotain tapahtuu. Kaupassa käyntiin menee kuitenkin se vartti (jos ei ihan yhtä maitoa hae lähikaupasta) ja siinä ajassa voi tapahtua paljonkin (muutakin kuin se epätodennäköinen tulipalo).

Se tietysti on totta, että aina, kun lapsi jää ilman valvontaa, aikuinen ottaas en riskin, että lapsi onnistuu tukehtumaan/hirttymään/putoamaan/ saamaan paniikkiikohtauksen jne jne. Mutta käytännössä noita riskejä on jossain vaiheessa pakko ottaa.

lapset ulos palavasta autosta, jos olisin auton vieressä esim. 3 metrin päässä pankkiautomaatilla (kuten joskus teenkin) kuin että olisin lasten kanssa autossa, vaikkapa miehen kaupassakäynnin ajan, ja yrittäisin sieltä ensin vääntäytyä itsekin ulos ennen kuin lapsia alkaisin pelastamaan.

Ja tosiaan niillä pankkiautomaattireissuilla lapseni olisivat sitten vapaana siinä ympärilläni pihassa, jossa autojen liikkuminen on todella arvaamatonta.

vaikka äiti istuisi vieressä. Tarkoitan, että jos tuo riski on siis olemassa, niin tuskin kukaan sen tiedostava siis istuu yhtään turhaa hetkeä autossa, vaan nousee itse ja nostaa lapsensa pois autosta välittömästi auton pysähtyessä.

sillä aikaa kun olin kaupassa niin lapset kuoli autopalossa/ kidnapattiin/karkasivat ja jäivät auton alle tms.

Silloin ajattelisin " voi kunpa olisin vain ottanut heidät mukaani tai jäänyt itse autoon" .

Samaa syyllisyyttä ei tule asioista joihin ei voi suoraan itse vaikuttaa= meteoriitti jne.

2lapset voi jäädä parkkipaikalla auton alle, jos ei jätä niitä autoon" . Joo, oisko tapakasvatus mitään tässä tilanteessa, hä ?

Nää mammat, jotka jättää lapsensa autoon, on varmaan just niitä samoja, jotka jättää lapsensa yksin kylpyynkin, kun tulee kiire vastata puhelimeen tjv. " Kun ei meidän naapurin poikakaan hukkunu, niin ei meidänkään poika voi..."

Minä ainakin tietoisesti vältän turhia riskejä, selvästi kaikilla ei ole näin. Noh, turha sitten enää vaatia sääliä iltapvlehdissä, kun paskat on jo housuissa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat