Vierailija

Nii oon 14-vuotias ja oon raskaana . Viikolla 12+4 . Poikaystäväni on 16-vuotias . Vauvaa emme mitenkään yrittäneet , mut oli se tiedos et vauva tulee , jos on tullakseen ( joo en oo lesta ) . Eikä kiinnosta miten paljon te syyllistätte , lapsista on kyllä kokemusta , hoidan n 2 krt viikossa kummitätini 6kk poikaa ja 2v tyttöä n. 2-8 h . Ja muutenkin hoidan lapsia usein , ( kesäloma meni serkkuja hoitamassa , 3vko 2, 4 ja 6 vuotiaita ja 1vk 2 vuotiasta serkkua + muutamia yhen päivän hoitoreissuja ) joo ja tiiän et se on raskasta ja siin on tosi paljon vastuuta , mut voin sanoo et must tuntuu et oon kyl valmis tähän .

Sivut

Kommentit (116)

Vanhempien luokse asumaan jäämisestä pitää keskustella vanhempiesi kanssa. Et voi sitä päättää. Haluavatkohan vanhempasi vauvaa taloon? Voi olla, että heillä on jo vauva kiintiö täynnä. Mutta tietysti sinun ja vauvan kannalta olisi helpomaa, jos saatte kotona asua.

Isoveljen tyhjenevään huoneeseen ovat vanhempasi voineet suunnitella muuta käyttöä. Haluaisiko esim. jompikumpi heistä oman harraste huoneen?

Kiva, että ympärillä on paljon apujoukkoja.

Millä ajattelit teidän tulevan vauvan kanssa toimeen? Kuka maksaa vaunut, sängyt, vaatteet, vaipat, ruuat, vakuutukset, pesuaineet, ammeet jne? Kuka pesee vauvan pyykin? Laittaa ruuat?

Mitä luulet vanhempiesi ajattelevan, jos te rupeatte poikaystävän kanssa elämään perhe-elämää toisen perheen sisällä? Laitatko sinä tai poikaystäväsi teille ruokaa? Kuka käy kaupassa? Kuka pesee teidän pyykit? Siivoaa huoneen/huoneet? Oletatko, että äitisi ja isäsi tekee nämä? Vai teettekö te poikakaverin kanssa koko perheen ruuat, auttelette siivoamisessa, käytte kaupassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Että mun lapset ei ole koskaan tuossa tilanteessa, lapsena tekemässä lapsia =(. Kyllä se lapsuus ja nuoruus pitäisi elää vielä ilman tuollaista vastuuta.

Joo ei ole provo , ja en ( jälleen kerran ) jaksa kirjottaa kirjakieltä koska lähen koht suihkuu ja sit läksyt . Ja ei , aborttia en harkitse , paras ystäväni teki abortin ja siinä meni jotain vikaan ja hänellä on todella huonot mahdollisuudet tulla raskaaksi . Ja ymmärrän että lapsi tarvitsee 24/7 hoitoa ja vie paljon rahaa , meen vaikka jakaa lehtii ja teen muita epävirallisia töitä . Ja kiva ku pelottelette et jos tää tulee julki nii poikaystävälle voi tulla syyte , nyt pelottaa viel entistä enemmä kertoo , aattelin et täält sais jotain tukee ( mitä muutamat ovat antaneet ) , mut kai mä olin jo oikees et täält saa lähes ain vaa paskaa niskaa mitä tääl nyt iltasin oon käyny lukemas .

AP

Eiköhän tämä keskustelu ole jo melko puhki kulunu? Ja eiköhän tytön vanhemmat osaa lapsensa kasvattaa ja opettaa ihan itse. Ja tytön vanhemmilla on sana valtaa tytön tekemisiin (vaikka tyttö olisi erimieltä) koska tyttö on edelleen alaikäinen.

Ja jos tämä ap nyt aikoo lapsensa pitää niin eiköhän se ole kuitenkin hänen ja hänen perheensä välinen asia. He sen lapsen hoitavat ja kasvattavat ei muut...

Mutta en kyllä ymmärrä sitä miksi asiaa pitää puida netissä eikä omien vanhempien kanssa.

mutta joka tapauksessa onnea matkaan valitsemallesi tielle.

eiku vuodesta 2006 koska 12-vuotiaan alotin tilaa . no sovitaan vaikka tapaaminen nii uskot tosiaan et oon 14-vuotias ja raskaana , voin tuoda testin .

ap

Täytyy myöntää, että on tytöllä suunnitelmat ainaki valmiina, mutta entäpä vanhempasi, ovatko he valmiita ottamaan poikakaverisi heille asumaan? Ja entäpä veljesi? jos et vielä tiennyt niin onhan se hänenkin kotinsa.. Uskotko voivasi yksin päättää mitä hänen huoneelleen tehdään? Jospa hän tulee armeijasta vielä takaisin kotiin ja aloittaa esim. opiskelut? (jos mahdollista asua kotona opiskelujen ajan aina parempi) Pihallekko ajattelit hänet jättää?

osaankohan käyttää tätä...

No siis ei, kun ovatten asuneet 3kk saman katon alla, eikö - ymmärsinkö oikein?? Miks asioita vääristellään ja mollataan??? Onko teillä "mollaajilla" itsellänne niin täydellinen elämä että on varaa arvostella... damn!

Jos ja kun asia totta on, niin ei voi muuta kun toivottaa onnea ensinnäkin raskaudesta ja oikeasti onnea odotukseen!! Tiedän muitakin nuorena äidiksi tulleita ja hyvin ovat pärjänneet. Asia tarvitsee vain oikeasti hyväksyä ja tajuta mitä elämässä on tapahtumassa! Itse olen 26-vuotias äiti ja äitiys on ihanaa vaikkakin oikeasti todella vaativaa ja haastavaa. Ja lapsi kasvattaa!!!

Toivotan omasta puolestani onnea!

Melkein naurattais mut tää on varmaan totta... Oikeesti, millaiset ihmiset antaa 14-vuotiaan tyttärensä 16-vuotiaan poikaystävän yöpyä jatkuvasti kotonaan???

Siis meillä ei kyllä olis kotona onnistunut eikä onnistu mun lapsillakaan.

Lainaus:

Olen kasilla ja tän luokan suoritan loppuun sitten vuos väliä ja sitte ysi ja jatkoa .

Ja vanhempieni luokse jään asumaan , meillä vapautuu yksi hyuonekkin tammikuussa ku isoveli muuttaa pois , joten siitä tulee vauvan huone (:

Ap

...ja yleensä ne inttipojat palaaavan sieltä noin vuoden kuluttua takaisin. Mihin veli sitten majoitetaan?

toivottavasti ei ole totta. Mutta ymmärrätkö ollenkaan miten paljon vauva tarvitsee, ei siinä 100 euroa lapsilisää riitä mihinkään. vanhempasi ovat itse varmaan olleet aika nuoria kun sinut saivat? miksi antavat tuonikäisen tytön luona olla pojan yötä? mieti vielä aborttia, ehdit lapsia myöhemminkin. lapsuus menee pilalle.

ja kaikki luulee sua sen siskoks ja sit sä voit panna sen poikakaverii ja tulla taas niinku raskaaks tai jotai.

Äh, en taida jaksaa leikkiä tätä. Huono, kulahtanut provo.

äiti saa itse lapsilisää, niin joku muu tuki jää saamatta? Ehkä joku tietää paremmin?

Moni asia klikkaa tässä ketjussa. Ensinnä jos ap on ollut neuvolassa (ainakin ultrassa) niin eikö neuvolan ole velvollisuus ottaa yhteyttä vanhempiin ja sosiaalityöntekijöihin lapsen raskaudesta?

Toisena ap kerrot paljastavasi raskauden vanhemmille, opettajalle, kuraattorille ym yhtäaikaa jossain huoltajapalaverissä,

(..Nii ja tukea löytyy , kun asian paljastan .. ja vanhemmilta olen jo vihjannut , että mitä sanoisivat ...)

Heti perään tiedät että tuolla samaissa palaverissä mietitään jo tulevia koulu- ja hoitovapaajaksoja. Tuskin.

(..tällä viikolla on huoltajapalaveri ( poissaolojen taki , aamupahoinvointi ) ja siellä sitten yritämme selvittää olisiko mahdollista että yritän suorittaa tän luokan tohon mennessä , sit alkaa kesäloma ja pikkunen ois n 1v 4kk kun alottais jossain perhepäivähoitajalla / tarhassa . Ja sitte jatkan siitä mihin oon jääny koulussa ..)

(..Ja kun isoveikka lähtee armeijaan sillon ollaan suunniteltu näin alustavasti että vauva saa oman huoneen ..)

ps. Yksikään tuntemistani 14v tytöistä ei kutsu veljeään veikaksi, hih.

Ja huom. inttipojat on kaikki viikonloput kotona, lukuunottamatta ensimmäisiä viikkoja ja joitan metsäkeikkoja. Missäs meinasit sen veikan nukkua silloin? Vastasyntyneen kanssa samassa huoneessa?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat