Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kävin alkuvuodesta hakemassa pillerireseptin ja sanoin, että meillä alkaa yritys uudesta vauvasta vuodenvaihteessa. Terkka sanoi, että hän kirjoitta sitten vuoden reseptin ja että kun tulen uusimaan reseptiä saan käydä papassa, kun edellisestä on kulunut silloin kaksi vuotta.

Mutta me emme jaksaneetkaan odottaa vuoden vaihteeseen, vaan olen jo jättnyt pillerit pois ja vauvaa yritetään elokuusta alkaen. Haluaisin kuitenkin varmuudeksi käydä papassa.

Tiedän, että asia selviää soittamalla neuvolaan, mutta kysyn silti teiltä muilta:

Oletteko saaneet käydä ilmaisessa papassa, jos edellisestä ei ole kulunut kahta vuotta?

Kommentit (5)

jotkut gynet on jopa sitä mieltä, että 5 vuotta on sopiva väli, mihin perustuu joukkotarkastuksetkin. pahanlaatuiset solut kun vaativat aikaa lisääntyäkseen ja tehdäkseen pahanlaatuisia muutoksia

Koitin viime keväänä käydä papassa, kun edellisestä kerrasta on varmaan 5 vuotta.

Eläkeikää lähestyvä terkka penäsi vain oireita, jonka vuoksi haluan papaan. Eikä sinne kuulema pääse kuin lääkärin lähetteellä... =/

Pitäisikin kysäistä joku kerta neuvolasta tuota papaa ja ihmetellä kun muualla suositus on 2 vuoden välein ja täällä pikkukunnassa ei ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ollut mitään mutinoita kun olen papaan halunnut niin sinne olen myös päässyt vuoden välein.. tosin lääkäri on mulle määrännyt että vuoden välein pitää kontrollissa käydä..

Oletteko käyneet papassa kun suunnittelette raskautta? Itse kävin viimeksi juuri ennen kuin laitettiin esikoinen alulle. Ekassa raskausneuvolassa kätilö sanoi, että on hyvä käydä papassa ja hoidattaa hampaat kuntoon ennen raskautta tai alkuraskauden aikana viimeistään.

Olisiko mulle tehty papa ekassa neuvolalääkärissä, ellei sitä olisi juuri otettu?

Mietin vaan, että jos jätän tällä kertaa kokonaan menemättä...

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat