Seuraa 

Varmasti usealle tämä on viimeinen viikko odottajissa :D Hurjaa!! Toivottavasti ehditään joskus tavata tuolla vauva -puolella.

Fanny 38+2

Sivut

Kommentit (84)

Että ihan kiva.

Toivottavasti AngelEyes pääset tositoimiin!

Minä tuskin kuulun siihen ryhmään joka laskettuna päivänä siis synnyttää (taaskaan). Alan oleen aika kyllästynyt odottamaan kun kaikki odottaa... Mieskin vaan odottaa ja kyselee jokaisesta huokaisusta että joko. Apua miten tympääntynyt olo on. Onneksi se iski vasta tässä vaiheessa, esikoisesta olin kärsimätön paljon aiemmin ja syntyi sis 41+1.

Pakko lähteä edes tonne ulos hiekkalaatikolle, jos raitis ilma auttaisi.

Rouvaii

Ja ylihuomenna olisi sitten se laskettu. Mutta eipä käynnistynyt ei viikonloppuna ja taas on mieskin työputkessaan...Eilisestä supistellut napakastikin mutta häipyvät välillä ja eivät ole niitä NIIN kipeitä, että kaikki muu häipyy taka-alalle. Paitsi se supistus. Mutta hidasta oli kävely aamulla kaupungilla ja tunnenkin sympatiaa niitä vanhuksia kohtaan jotka eivät ehdi suojatien yli vihreillä...Vaikka sitten kuinka "rivakasti" yrittää "kävellä".

Hurjaa AngelEyes, jokohan sinä synnärillä olet?? Ja ties kuinka moni muu tästä porukasta.

Eipä tässä auta muu kuin odotella...Tiedä sitten onko kyse tunneista vai päivistä. Puhumattakaan viiko(i)sta, apua.

susasana 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä ollaan edelleen. Pikkuhiljaa alkaa nuo supistelut tuntuakin, joutuu ihan puhaltelemaan. Väli on edelleen yli 10 minuuttia joten kyllä tää taas kestää, en oo vielä miestäkään töistä hätyytellyt.

Mutta se on tietysti positiivista että ei ainakaan nuo mihinkään oo hävinny. Että eiköhän tässä ihan tositoimissa olla, vaikkakin hitaalla aikataululla. :)

AngelEyes ja masukki 38+6

Ihanaa kuulla näitä vauvauutisia, snif..

Oikein kiva kuulla myös Ksialta, että Taysin kätilöt ovat olleet hyviä.. Mullakin taitaa alkaa käynnistys lähestyä, kun on niin kovasti verenpaineet olleet nousussa. Tänään oli neuvola, korkeat paineet, mutta pissa ok. Sain kotiin muutaman pissan testiliuskan, mun täytyy testailla, jos valkuaista ilmaantuu. Jos ilmaantuu, pitää lähteä heti Taysiin. Muuten on seuraava neuvola-aika ensi maanantaille, ja täti lupaili silloin mulle lähetettä kirjoitella.. Paino oli muuten laskenut kilon, jospa se synnytys kuitenkin käynnistyisi itsestään..? Taitaa kyllä olla niiiin toiveajattelua, kun yhtä ainutta supistusta en ole koko raskausaikana vieläkään tuntenut =(

Se käynnistys siis vähän hirvittää muakin, niinkuin sitä muutkin tuntuivat jännittelevän.. Onneksi siitä kai kuitenkin elossa selviää, kiva lukea täältä suht. hyviäkin kokemuksia käynnistyksestä. Mulla on parilla kaverilla käynnistetty synnytys, toisella meni oikein mukavasti, toisella taas ei.. Mutta koitetaan nyt luottaa niihin kätilöihin ja lääkäreihin..

t: Merrily 39+5

Oikein isot onnittelut synnyttäneille uusien perheenjäsenten johdosta!

Täällä ei oikein mitään erikoista. Esikoinenkin tuli kipeeksi, joten hyvä ettei oo tullut vielä lähtöä. Tuntuu, että kipeet supistukset olis jopa vähentyneet, joten eiköhän täälläkin mennä yli la:n. Maha vaan on laskeutunut jo tosi alas. Jospa se jotain meinais.

Toivottavasti nyt mahdollisimman moni pääsis tositoimiin. Voimia eritysesti lillianille ja soiliinalle - toivotaan, että lähipäivinä jotain tapahtuu!

elwa 38+5

Ja kirjaimellisesti meinasikin päästä aamulla itku, kun heräsin taasen ja mitään ei ollut tapahtunut. Olen NIIIIN pettynyt ja vihainen. Tiedän kyllä, ettei tässä nyt enää ole kun maksimissaan se kuusi päivää, mutta se ei lohduta, ei tippaakaan kun tässä melkein tunteja lasketaan. Enkä mitenkään haluaisi, että tämä synnytys käynnistetään, pelkään niin, että jos tämä on kamalan iso vauva, niin sitten vielä raju synnytys siihen. Voisitteko lohduttaa minua te, joilla on käynnistetty, ettei se nyt niin raju välttämättä ole? Valehdelkaa edes..? Tajuaisipa tämäkin tulla itsestään, niinkuin esikoinen tuli rv 41+6, eli aika tiukille meni, muttei käynnistystä tarvittu...

katjaäipälle tsemppiä ja jaksamista supistusten kanssa, ei tuokaan mukavaa ole! Minulla edellinen synnytys oli pitkä (kestoksi merkittiin 18½h, mutta epäsäännöllisesti supistuksia oli tullut kyllä jo kauemmin). Eli limatulppa irtosi alkuillasta, melkein heti sen jälkeen alkoi vaimeat supistukset, jotka tuntui lähinnä nivusissa ja reisissä, en edes tajunnut heti, että ne on supistuksia. Ne voimistui todella hitaasti ja pikkuhiljaa jatkuen koko yön ja aamun. Aamupäivällä lähdimme sairaalaan ja siellä sain oksitosiinia tipalla vauhdittamaan, lisäksi kalvot puhkaistiin. Vauva syntyi sitten 19.25, eli vuorokauden se synnytys oikeasti kesti kaikkinensa. Lohduttaudu sillä, että tuskin tuo tuosta enää pysähtyy, kun noin kauan supistellut! Toisin kun minä täällä pääsen varmaan siinä joulun alla synnyttämään. :S Onnea sinulle synnytykseen! :)

Verta tuli tiputtelemalla koko eilisen päivän, mutta luulen edelleen, että se johtui siitä sisätutkimuksesta. Yhtäkään supistusta ei ole tullut, eikä mitään muutakaan synnytykseen viittaavaa ole tapahtunut. Kaikkea pitäisi tehdä, en halua sitten lähteä sairaalaan niin, että tänne jää kauhea pyykkivuori ja kaaos, mutten sitten kuitenkaan jaksaisi tehdä mitään. Kyllä tuo yksikin herääminen yöllä takaa sen, että aamulla väsyttää vietävästi. En jaksa minkäänlaista sosiaalista kanssakäymistä, niinkuin joku muukin kirjoitti, olen harrastanut samaa, eli huijannut olevani niin vaivainen ja väsynyt, etten jaksa vieraita. Olen myös jättänyt vastaamatta puhelimeen, kun kaikki kokoajan soittelee ja laittanut perään viestin, että anteeksi nyt, mutten jaksa puhua. Kyllä kaikki on sen ymmärtänyt ja jos joku tuosta nokkiinsa ottaa, niin ottakoot!

Pahoittelen tätä jokapäiväistä valitusvirttäni, olen vaan niin kyllästynyt tähän olotilaani ja olemukseeni. :( Kyllä te tiedätte! Tuntuu, että täällä on jotenkin hiljaisempaa, taitaa olla aika monikin synnyttämässä..? No, onnea niille kaikille vaan!

Voikaa hyvin!

Lillian 41+1

ja todella hullua olikin. Sain kuitenkin ostettua esikoiselle ihania paitoja ja rukkaset, oli halpoja:) niin ja tietysti sitä karkkia tuli ostettua :/ Mut olo oli kyllä tuskanen ja tietysti hirveet jonot. Eilen yritin vaivalloisesti imuroida täällä ja olo oli kyllä niin hirvee sen jälkeen, selkä alkoi särkemään oikein kunnolla enkä pystynyt illalla kunnolla kävelemään, eikä nukkumisesta tullut mitään. Kaikenlisäksi alapää alko vihlomaan oikein kunnolla ja vauva tuntu pukkaavan itseään alaspäin, luulin jo että nyt se oikeesti tulee sieltä läpi, sattu niin paljon. Silti oli pakko tänään mennä sinne hulluille päiville kun ei vaan osaa levätä vaikka pitäisi, onneksi tässä on nyt muutama tunti ennen kun haen tytön hoidosta. Huomenna mulla on sitten se äippäpoli keikka, katsotaan vauvan kokoa ja sydänkäyrä. Perjantaina on pikakeikka neuvolaan missä katsotaan vaan pissa, hb ja paineet. Eipä tässä kummmepia, nyt taidan mennä lepäämään. Toivotan kaikille toivoville paljon suppareita, limatulppia ja lapsivesiä ja tsemppiä kaikille jotka pääsee pian tositoimiin tai on jo:)

äitykkäinen 38+6

eli meidän pieni prinssimme näki päivänvalon ti 7.10. "Pikkuisellamme" oli painoa 4260g ja pituutta 52cm.

Palailen asiaan paremmalla ajalla, nyt tuntuu kaikki aika menevän tissitellessä.

Onnea myös muille synnyttäneille!

karpalo + poitsu 4pv

Tänään laskettuaika. Nukuin viime yön KOKONAAN, enkä herännyt kertaakaan. Johtuu siitä, että meidän tyttö ei myöskään herännyt kertaakaan ja oli itse aurinkoinen aamulla. Aamulla ite oikein pelästyin, että voiko näillä raskausviikoilla oikeasti nukkua vielä näin hyvin?!

Mä en kyllä usko, että tää vauva tulee ulos ilman käynnistystä. Pitää varmaan mennä taas tänään haravoimaan, nin sais edes muutaman supparin aikaiseksi. Siis olo ihan hyvä, mutta silti ois kiva jo lähtee synnärille. Eilen oli neuvola ja yhtä tyhjän kanssa. Kuunneltiin sydänäänet ja oli joku toinen terkkari paikalla. Varattiin seuraava aika jo torstaille, plääh! No hyvähän se on, että tarkkaaillaan..

Vauvauutisia odotelleen.

Cisco rv 40

Voi kun on ihania uutisia tämä meidän ketju täynnä tällä viikolla...

ONNEA KAIKILLE JOTKA OVAT SAANEET JO VAAVIN SYLIINSÄ...

Täällä vielä yhdes koos...no onhan mulla vielä "vähän viikkoja" jos vertaa muihin...

Viime yö oli tuskainen aamulla heräsin kauheaan mahakipuun tai no sellasta menkkamaista kipua ja vasen nivunen tosi kipeä ja tais sieltä supistuskin tulla ainakin jouduin ihan henkeä haukkomaan..

täällä yksinään istun koneella kun mies meni piipahtamaan kaupungissa kun "vielä pääsee" plaah...

Tänään tuli kuljailtua kaupungilla eikä mitään muuta ku tyhjääkin tyhjempi lompakko ja selkä kipee...

mut jos lähtis tonne sohvalle suklaalevyn kans!!!

pikku85+ "Eino-Olavi" RV 37

sinne äitiyspolin aulaan, jollei ne ota minua sisään. Tuutko Soiliina mukaan??

Tajuaako ne ihan oikeasti, että ne riskit mitä yliaikaisuudessa on voi toteutua MUUTAMASSA TUNNISSA?! Siis ihan oikeasti istukka lakata toimimasta tms.

Minä en sieltä kyllä hevillä kotiudu.. Toivotaan nyt oikeasti, että kaikkien synnytykset käynnistyisi ihan itsestään!

Ääh, koko ajan pala kurkussa ja tekisi vaan mieli itkeä. Se neuvolan kätilö kyllä sanoi, että tuskin minulla siihen keskiviikkoon menee. Hän sanoi myös, ettei usko, että minua enää sieltä kotiutetaan tyhjin käsin, jos sinne menee. Mutta mitäpä hänkään tietää, Tays ja sen henkilökunta kulkee näköjään ihan omia teitänsä...

Joo en kirjoita enempää, etten lietso tätä paniikkia muihinkin. Hyvää yötä!

Monella tuntui olevan la lähipäivinä tai jopa mennyt jo :) Mulla olisi vielä 2vkoa, mutta lääkäri totesi kuukausi sitten, että luultavasti etuajassa syntyy. No, eipä ole vauvaa vielä näkynyt eikä supistuksista tietoakaan. Eilen saunan jälkeen tuntui pientä alavatsakipua, mutta se meni melko nopeasti ohi. Ei jaksa oottaa!!

Tänään on neuvolantädille aika. Pissasta löytyi viimeksi 1+ valkuaista ja paineet oli koholla. Niitä olenkin mittaillut viikon ajan ahkerasti. Tänä aamuna oli taas vähän huonompi tilanne ja turvotustakin on enemmän. Saa nähdä, joudutaanko tässä äippäpolille.

Onko määitestä kuulunut mitään? Eikö synnytys pitänyt olla viime maanantaina, jos oikein muistan? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.. alkaa huolettaa.

Vettä tulee kaatamalla. Ihana aamu, kun saa vain istua koneella kahvikuppi kädessä ja kuunella sateen ropinaa :) Ja kohta saa nauttia näistä aamuista vauvan kanssa. Taidanpa mennä vielä vähäksi aikaa nukkumaan :)

Fanny 38+2

Lillianille jaksuja, mä en ymmärrä miksi pitää tuolleen kiduttaa ihmistä jos ja kun tiedetään että vauva on todennäköisesti ISO. Sinuna menisin valittamaan synnärille, sanot vaikka ettei liikkeitä oo tuntunu tai epäilet lapsiveden tihkuvan - mitä vaan kunhan pääset lääkärin tutkittavaksi. Siinä voit sitten samalla tilittää sen koko-asiankin... Kyllä mä ymmärrän, että luonnollisesti käynnistynyt synnytys on useimmiten kaikkein paras, mutta ainahan niitä on poikkeuksia :(. Tosin lääkäreitähän ei kiinnosta muu kuin että mahtuu lantiosta, sama se vaikkei naiselle jäisi jäljelle ees supistajalihasta. Vaikka kyllä senkin pitäisi minusta kiinnostaa!

Itsellä näyttäisi synnytys olevan edessä viikon sisään, ainakin siis jos tuosta limatulppahavainnosta voi päätellä. Samaan aikaan saadaankin sitten jännätä raskausmyrkytyksen oireiden kanssa - kaikki muu jo löytyy (tosin lievinä), vain protskut puuttuu. Onneksi ovat tulleet sen verran hitaasti että luultavammin ehdin synnyttää. Esikoisesta tosin raskausmyrkytyksen oireet PAHENI kun synnytti, että siihenkin pitänee valmentautua. Supistuksia tulee ja menee, mutta ei mitään riittävän vakavia. Nooh, onhan tässä LA:kin aikaa vielä.

Meidän remonttikin näyttää lähes valmiilta, eli ihan oikeasti saadaan jännätä iskee synnytys vain rempan loppuminen ensin. Aika huisaa! Ei tosin oo mitään mahdollisuuksia/toiveita, että ehdittäisiin saada esikoinen muutettua uuteen huoneeseensa ennekuin vauva syntyy, mutta onpahan sitten äitiys- ja isyyslomalla tekemistä :p. Viikonloppu, esim pe ilta, olisi tosi näppärä aika syntyä kun olisi sitten kaikki lastenhoitojärjestelyt vimpanpäälle kunnossa.

Voihan Kissa ja masukki 39+2

Minulla on raskausviikkoja viisi päivää sinua vähemmän ja ihan hymyilyttää tekstisi lukeminen: siinähän tuli fiilikseni oikein tiivistettynä. :-)

Jostain syystä olen aivan hermona, tahtoisin tämän odotuksen päättyvän. Hieman hassuahan se on, vauvahan syntyy vasta, kun on valmis - mitä sitä hötkyilemään... Myönnän pelkääväni synnytystä ja suurin aihe tähän turhaan (?)jännittämiseen on ollut vauvan koko.

Kohdunpohjankorkeus oli viime viikolla 37 cm (olen itse alle 160 senttinen) ja vauva tuntuu suuremmalta, kuin esikoinen (3,5 kg). Terveydenhoitajani on sanonut koon tuntuvavan noin nelikiloiselta, ehkä hieman alle. Voi hyvänen aika, tuo tieto on tehnyt viimeisistä viikoistani aivan tuskaisen! Turhamaista tai ei, pelkään kuollakseni "halkeamista", jos vauva tosissaan on päässyt kasvamaan noihin mittasuhteisiin. Tuntuu, ettei kehoni vain yksinkertaisesti voi suoriutua ison vauvan synnyttämisestä.

"Alkuperäiseen suunnitelmaan" kuului suunniteltu sektio noin rv 39 aikoihin, mutta kun tämä vatsa-asukki kaikessa fiksuudessaan osasikin kääntyä viikolla 37 perätilasta oikeinpäin, jäi henkinen valmistautuminen synnytykseen aika lyhyeksi. Esikoisen hätäsektioon päättynyt pitkä ja tuskainen synnytys vaikuttanee apävarmoihin fiiliksiini aika vahvasti. Täytyy toivoa, että synnytys menisi tällä kertaa ns. normaalisti!

Nyt tämä kyyllästynyt äitee kaivaa lipastoon kätketyt koulukirjansa esiin ja ryhtyy suunnittelemaan ikkunoiden pesemistä, ettei tämä elämä inyt han valu ohitse. :-)

Ihania syyspäiviä!

Seelas 40+1

...kun tokaisin siipalle, että sen pitäis osallistua kohdunsuun pehmitystalkoisiin, ni äijä kehtas sanoo ettei sen ihan viel tarttis syntyä kun on niin pieni vielä :D Voi luoja mikä vastaus. Täällä on tosiaan ollut noi "seksiä joka päivä" -jutut ihan haaveita vain jo pidemmän aikaa. No, kai tää tästä joskus paremmaksi muuttuu.

Mulla on tosiaan aika pieni maha, mutta olipa esikoinkin pieni ja olin itsekin syntyessäni lähempänä 2 kuin 3 kiloa, samoin pikkuveljeni. Joten nää mun lapset taitaa olla tällaisia kääpiögeenisiä. Hurjalta kuulosti Seelaksen 37 sentin sf-mitta, kun itselläni oli viime viikolla 30 ja edellisessäkin raskaudessa enimmillään 32.

Hyviä vointeja kaikille!

Katyez (huomenna tasan 3 viikkoa laskettuun aikaan)

tämä odotus. Olo käy koko ajan tuskaisemmaksi. Liikkua en pysty juurikaan, vauva painaa alaspäin niin kipeesti ja hirvee paine edelleen. Lisäksi saan niitä hirveitä reisi/pakara kramppeja ja muutenkin reidet on ihan kummalliset koko ajan, selkäkin vihottelee, eli oon tosiaankin ihan rampa.

Nyt on välillä tuntunut outoa vatsakipua alavatsalla, siis koko ajanhan mulla jotain kipua on kun vauva potkii edelleen niin kauheesti mut tää on jotenkin erilaista särkyä, en silti usko että ne on supistuksiakaan. Esikoisen kanssa en edes ulos kykene menemään niin hivee olo on, onneksi huomenna pääsee tyttö taas päiväkodissa kunnolla ulkoilemaan. Toisaalta toivon että syntyisi jo ja toisaalta ei saisi vielä viikkoon syntyä kun mies on lauantaihin asti turussa hommissa, tänään tuli käymään kotona töissä ja huomenna taas lähtee, vakuutti kyllä että ehtii synnytykseen vaikka onkin parin tunnin matka. Harmittaa kun ei haluais olla nyt yksin tuon tytön kanssa, kun en pysty oikein mitään tekemään ja kämppäkin on taas sotkunen mut en vaan pysty siivoomaan kunnolla mut kaitpa tämä tästä.

Mulla oli neuvola perjantaina, kaikki ok paitsi sain ajan äippäpolille kun paino on laskenut, nyt oli 55.kg, viikko sitten 55.6kg ja sitä ennen 55.8kg eli ei paljoa laskenut mut haluavat tarkastaa vauvan koon kuitenkin. Ja kun se sf-mitta on niin alhanen, nyt oli 30cm, mut niin oli esikoisestakin ja ihan hyvän kokonen vauva tuli että saapa nähdä.

Herkkuja on tullut joka ikinen päivä syötyä ihan liikaa ja poden siitä hirveen huono omaatuntoa, mut kun tekee vaan mieli jotain hyvää kun olo on näin surkee! Anteeks tää hirvee valitus, täytyy koittaa piristyä jotenkin.

Ihanaa että jotkut pääsevät tositoimiin pian tai ovat jo tositoimissa ja saavat pian oman nyyttinsä kainaloon, jotenkin se piristää ja tulee sellanen olo että kyllä minäkin pian.

äitykkäinen 38+4

No on ainakin kaunis ja aurinkoinen kirpeä syysilma. Lupasin eilen lähteä lasten kanssa heti aamusta "kuularetkelle" metsään, joten kai se on lähdettävä. Meillä päin pikkulasten suurinta huutoa tällä hetkellä on kerätä miesten/poikien kuulapyssyleikkien jäljiltä eri värisiä kuulia metsistä... Siinä meneekin taas pari tuntia mukavasti. Ehkä kumartelu edistää tilannetta tuolla vatsaosastollakin..?

Näin viime yönä todella todentuntuista unta synnytyksestä. Tai no - todentuntuista ja todentuntuista - vauva tuli ulos yhdellä ponnistuksella ilman kipuja (!) ja oli ihan pikkuruinen poika. Muista tarkan painonkin 2879g. Oikeasti meille on tulossa tyttö ja painoksi arvioitu noin 4 kiloa :-)

Eilen oli vihoviimeinen neuvola ja nyt täälläkin odotellaan vaan kutsua TAYSin yliaikaiskontrolliin, joka on ilmeisesti sitten tasan viikon päästä, kun 42 viikkoa on täynnä.Edistystä oli tapahtunut sen verran, että viimeinkin vauvan pää on kiinnittyneenä lähtökuopissa eikä enää liiku. Lisäksi paino on alkanut laskea, mikä mulla on aina enteillyt synnytystä. Toisaalta, mikäpä nyt viikolla 41+0 EI enteilisi synnytystä? :-D

Eilen tuli taas siivottua koko kämppä katosta lattiaan ja illalla vielä vedin reippaan 4km maastokävelylenkin rattaiden, tytön ja koiran kanssa. Päälle sauna. Ei supistuksen supistusta tuloksena. Yöllä pyörin kyllä vatsakipujen kanssa sängyssä, mutta taisivat olla vatsanväänteitä päivällisestä kaaliwokista ja/tai raudasta, jota taas pitkästä aikaa otin illalla.

Jännää kyllä on tietää, että viimeistään viikon - kymmenen päivän päästä vauva on maailmassa!

KATJAÄIPPÄ:

Mulla oli toisessa raskaudessa säännöllisiä kipeitä supistuksia rv 38-39 paikkeilla, niin että valvoin yökausia putkeen. Supistukset olivat kipeitä ja tulivat 5 minuutin välein montakin tuntia putkeen. Kuitenkin sitten ne loppuivat kuin seinään. Itse synnytys käynnistyi rv 41+6 samankaltaisilla supistuksilla, mutta ne muuttuivat nopeasti TODELLA kipeiksi ja tiesin saman tien, että nyt synnytys alkaa. Hassua oli, että vaikka aiemmin noita kipeitä supistuksia tuli 5 min. välein, niin itse synnytyksessä supistukset tulivat loppuun asti 8 minuutin välein vaikka synnytys oli lopulta lyhyt ja helppo.

Tässä raskaudessa ei olekaan sitten tullut niin minkäänlaisia supistuksia vielä, joten en tiedä yhtään mitä odottaa... Tuntuu utopistiselta ajatus, että synnytys alkaisi _ikinä_ kun olo on koko ajan niin hyvä ja oireeton. Edelleen vain toivon ettei jouduta käynnistämään. Oman kokemukseni mukaan käynnistetyn synnytyksen kivut ovat tavallisen synnytyksen kivut potenssiin miljoona. Tosin itselläni meni esikoisen käynnistys pitkän kaavan mukaan: 3 päivää cytotecia, kalvojen puhkaisu ja vielä jättiannoksella oksitosiinitippa. Ei ollut kivaa ei :-(

Helmi ja Hippu rv 41+0

Täälläkin ollaan vielä yhes koossa...olen kyl käyny lukemassa teidän juttuja mut oma kirjottaminen on jääny ku ei omaan napaan mitään uutta ole kuulunu...

Eilen neuvola ja kaikki OK, Aluks paineet vähän koholla mut toisella mittauksella laskivat sitten...Painoa tullu 2.3kg/vk ja voin sanoa että täällä voidaan turvonneesti ja paksusti...kengät ei mee jalkaan yms. ihan kauheet noi mun jalat ku ne on nii turvonnu...

Jaksaiskohan sitä lähteä hulluille päiville kun eipä oo muutakaan tekemistä...rahaa ei kylläkään ole ja siel on varmasti kaks muutaki paikalla mut silti tekis mieli jonnekki ihmisten ilmoille...ku oon kököttäny taas lauantaista asti vaan kotosalla...

Teillä oli ollu puhetta tuosta seksielämästä...saanko kysyä mitä se on ja miten onnistutte ison mahan kanssa????Itselläni kun ei voi olla selällään eikä oikein polvillaan ja päälläkin taitaisin painaa mies raukan lyttyyn :D mut tekis kovasti mieli vähän välillä peuhatakki vielä ennen synnytystä...

mutta nyt takas aamupalan syöntiin...

pikku85 ja masu rv 36+4

olenko muuten ainoa jolla marraskuussa LA?

Omaan napaan ei mitään kovin ihmeellistä. Kipua on koko ajan, sellaista lihasperäistä koko vatsan alueella, mutta selkeitä supistuksia ei juurikaan. Tämä mun vatsa on oikeasti todella iso (kohdunpohjankorkeus 37 cm, vaikka laskeutuminen on tapahtunut!) ja esim. kenkien jalkaan laittaminen alkaa olla äärettömän hankalaa. Saa nähdä, millaiseksi tuo vatsanahka jää, siinä kun on jo ennestään pystysuora, noin 20 cm pitkä hätäsektioarpi kolmen ja puolen vuoden takaa... No, se on vaan vatsa (mutta kuitenkin...).

Lähden tänään ottamaan jo toisen vyöhyketerapiakäsittelyn äidiltäni. Jos ei siitä muuta apua ole, niin ainakin se rentouttaa. :) Mies sanoi, että alkaa olla niin loman tarpeessa töistään, että pitäisi IHAN OIKEASTI alkaa näkymään tuloksia tämän ikiodotuksen kanssa. :D Eilen raukka uskaltautui ottamaan jopa muutaman lonkeron, kun olen pitänyt häntä eräänlaisessa valmiustilassa jo kuukauden ajan. Ihan turhaan on ollut aina vain kuivin suin ja kuskin roolissa: illanistujaisia on sattunut viimeiseen kuukauteen jokaiselle viikonlopulle.

Seelas 40+6 vielä hymyssäsuin

AngelEysille paljon onnea matkaan! Jokohan tähän mennessä on uusi lokakuinen tullut maailmaan? Jännää!!!! :)

Äitykkäiselle kovasti tsemppiä, samat olot täällä. Koeta jaksaa!

Missäköhän Määitte on? Ehkä vielä sektiohaavan takia osastolla, voiko mennä näin kauan?

En pysty olemaan oikein missään asennossa enää, kaikki ahdistaa ja ihoon sattuu ja kiristää. Suihkussa käydessä jopa valuva vesi sattuu osuessaan joillekin kipeille kohdille. Vauva on vissiin pönkännyt niin paljon peppuaan samaan kohtaan että iho on kipeytynyt.. . Samoin napa ja vanhan napakorun arpialue on tosi tosi kipeinä. Mitään synnytykseen viittaavaa "oiretta" ei ole, blääh... Ja hapentarve on valtava!

Mua muuten janottaa koko ajan ihan järjettömästi, juon varmaan 4 litraa vettä päivässä, pitäiskö huolestua?

Ihmeiden täyteistä lokakuuta kaikille!!

Saneline 39+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat