Vierailija

paikallisiin ruokapurkkeihin ja hedelmiin?

meillä lähtö lauantaina Kreetalle, matkassa mukana kuopus 6 kk ikäinen poika. Pähkäilen, että otanko mukaan peruna-liha- ruokapurkkeja vaiko enkö.

Vellijauhetta ainakin otan, ja tutteliakin varmuudeksi (jauheena). Mutta paikallisista hedelmistä ajattelin tehdä soseita.

Kommentit (15)

Lisäksi riippuen lapsen/vauvan iästä myös tavallisia ruokapurkkeja. 6kk on vasta aloitellut syömisen joten pikku loman takia ei kannata raahata. Paikalla voi tosiaan syöttää hedelmiä yms. Vanhempi, joka kaipaa jo kunnon ruokaa mutta ei vielä osaa syödä tavallista ravintolaruokaa niin hänelle olen ottanut mukaan kaikki ruoat purkeissa ja lisäksi sitten syöttänyt jotain paikallistakin.

Oma kokemukseni paikallisista ruokapurkeista on se, että ne saattavat olla tosi omituisia lapsen makuun kun on tottunut meidän makuihin. Lisäksi matkalaukkuun vapautuu mukava paikka tuliaisille paluumatkalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

koska todellakin purkkiruoka voi olla hyvin erilaista, osassa lisätään suolaa ja sokeria mitä Suomessa ei tehdä.

Lisäksi kuumuus haittaa säilymistä jos olit ajatellut itse laittaa/soseuttaa ruan. Purkit ym. painavat menomatkalla mutta tulomatkalla on tilaa tuliaisille.

Olen myös kokeeksi tarjonnut paikallisia, jos on löytynyt sellaista mistä voin olla varma että sopii lapselleni (esim turkissa ei ollut selostuksia ymmärrettävällä kielellä, jäi antamatta koska lapsi allerginen) ja yleensä ovat olleet niin eri makuisia, ettei lapset ole suostuneet niitä syömään. Käyttävät monissa maissa reippaasti sokeria jne ja aika outojakin makuyhdistelmiä tullut vastaan.

Inhottavaa jos viikon-kahden matka menee siihen, että etsii lapslele kelpaavaa ruokaa tai lapsi kieltäytyy syömästä kokonaan kun on liian erilaista.

kaupoissa olen törmännyt paikallisiin purkkiruokiin, muutama merkki ja aika hinnakkaita. Vastaavat meidän pienten soseita, niitä mössöjä, joissa ei mitään paloja ole, oisko 4-5kk ikäisille meillä. Aika paljon mausteita ja tomaattia tuntui niissä olevan, maistuivat kyllä meidän lapsille. Mitään puuroja ja vellejä ei varmaan ole, korviketta kyllä sai jauheena.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat