Vierailija

Minua on alkanut viime aikoina tosi paljon vaivaamaan se, miksi laulun kertoja ei itse ollut mukana niillä paljonpuhutuilla nimipäivillä. Ja mistä hän sitten tiesi niin tarkkaan, mitä siellä tapahtui?

Tälle kaikelle on luultavasti joku luonnollinen selitys. Ehkä kertoja ei tuntenut Puttea. Ehkä hän tunsi Puten kaverin, joka sitten oli kehuskellut olleensa kyseisissä kemuissa, ja kuinka mukavaa siellä sitten oli ollut. Mutta kenet? Ja onko kalenterissa Puten nimipäivä, vai onko Putte vain päättänyt itse, milloin se nimipäivä on?

Mitä arvelette?

Kommentit (7)

Enpä olekaan huomannut ajatella tuota. Melko ristiriitaista! Ollaan siellä ja ei olla. Taitaa kertoja kuvitella koko bileet, kun on noin sekava.

ap

" Putte Possun nimipäivää eilen vietettiin,

vierahiksi ystävät ja tutut kutsuttiin.

Ensin tikkukaramellit heille tarjottiin,

sitten vielä pullakahvit keitettiin.

Ja siellä kaikilla oli niin mukavaa,

oi jospa oisin saanut olla mukana."

En osaa vastata ap:n kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eikös kertosäe mene jotenkin että

siellä kaikilla oli niin mukavaa,

oi jospa oisiT saanut olla mukana

eli toivotaan kuulijakin mukaan, ja on itse oltu paikalla

... oonko kuullut väärin koko 30-v-elämäntaipaleeni?

3. säkeistössä lauletaan näin " ... viimein sentään kotilättiin kaikki matkattiin..." ja sitten taas kertosäkeistö " ... oi jospa oisin saanut olla mukana."

Tuossa yhdessä kohti tulee sellainen mielikuva että se kertoja oli sittenkin siellä mukana.

Ei joka paikassa voi olla yhtä aikaa. Ystävät ja tutut kutsuttiin, jos se kertoja ei ollut kumpaakaan? Ja tietotoimisto on toiminut ennen nettiaikaakin, eli kylän juoruämmät ne on kertoneet, mitä bileissä tarjottiin ja leikittiin.

putte on possu.nimipäivä löytyy eläinten nimipäivistä 29.8.ja kyllä tuossa laulussa on kyse koulukiusatusta jota ei otettu mukaan nimipäiville mutta kuuli niistä tarkan selonteon seuraavana päivänä 30.8

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat