Seuraa 

Ihan uteliaisuuttani kysyn muiden kokemuksia.

Mulla oli imukuppisynnytys, jolloin myös väliliha leikattiin. Mihinkään ei merkattu montako tikkiä kätilö tikkasi. Nyt jälkikäteen oon pohtinut, onkohan haava ollut normaalia pidempi. Nyt (puolitoista vuotta synnytyksestä) haava näyttäisi olevan ulkopuolelta mitattuna noin 3,5 cm pituinen ilman venyttelyä. Tämän lisäksi tietysti vaikeammin määäritteltävä emättimenpuoleinen haava, joka lienee suunilleen samanpituinen.

Eli jos haluatte kertoa, niin kuinka pitkiä haavanne on.

Kommentit (4)

Mulla kyllä eppari oli ihan järkyttävän pituinen, jälkitarkastuksessakin lääkäri kiinnitti asiaan huomiota ja totesi ettei ole ennen tuon kokoista epparia nähnyt. Hullua että ponnistusvaiheestakin on kivun lisäksi jäänyt ainoastaan mieleen sekä minulle että miehelle juuri se saksiminen kun kätilö leikkasi ja leikkasi..X)

Minulle tehtiin eppari ja kun kysyin jälkikäteen, että tuliko 1,2 vai 3-asteen juttu, niin vastattiin, että eppareissa ei ole eri asteita, ne on vaan repeämissä. Eppari on kuulemma " aina saman kokoinen, eli yksi saksien leikkaus" . Näin mulle vastattiin, enpä tiedä onko asia näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Synnytyssairaalan kätilö on sanonut minulle, että eppari on aina suunnilleen samankokoinen (jos se ei lähde repeämään eteenpäin) ja eppari rinnastetaan aina II-asteen repeämään.

tuo sun arpi. Niitä tikkejä ei ikinä silleen lasketa, normaaliin episiotomiaan ja repeämään sanoisin et ehkä 10-15 tikkiä menee kerroksittain. Jos tulee vaan muutama tikki tietysti muistaa paremmin että " laitoin vain 3 tikkiä" esim. t kätilö

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat