Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Positiivisessa tai negatiivisessa mielessä, ihan miten vaan :)

Kommentit (19)

Sitä, että meillä on varaa monenlaisiin juttuihin, vaikka olemme opiskelijoita. (Meillä on omaisuutta, mistä emme ole muille kailottaneet.)

Kaikki haluavat aina tietää miten olemme tavanneet ja missä, miten kauan olemme olleet yhdessä jne. Joskus tuntuu, että jos olisin suomalaisen kanssa yhdessä, harvempi kysyisi noin henkilökohtaisia kysymyksiä. En mä ainakaan puolitutuilta kysele, että tapasitko miehesi baarissa vai kirjastossa:) Siksi en nykyään hirveästi puhukaan miehestäni muiden kuin ystävieni kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

* miten jaksamme asua remontin keskellä. Ostimme kaksi vuotta sitten ikivanhan, peruskuntoisen talon, jota remppaamme uuteen uskoon. Me tykätään ja viihdytään, eikä hidas remppatahti häiritse yhtään. Sukulaisia ja ystäviä eniten kauhistuttaa meidän vanha sauna, jossa on suihku ja löylyhuone samassa. HUI KAMALAA!!! Kyllä pesuhuonekin tehdään, mutta en minä kolmen pienen kanssa ala puolta vuotta olemaan ilman suihkua. Helpompaa, kun lapset on isompia.

* miten teidän lapset suostuu keräämään lelut leikin jälkeen? Ensinnäkin lapset on sen luonteisia, että ovat tarkkoja tavaroistaan. Helppo opettaa keräämään kamat pois ennen uutta leikkiä. Lisäksi meillä on leluja kierrätetty, kaikki ei ole yhtäaikaa käytössä, eli kerättävää on yleensä aika vähän.

* meillä ei ole autoa, vaikka molemmat hyvätuloisia ja asumme Espoossa (jossa pitäisi olla kaksi autoa).

* meillä on paljon harrastuksia perheen kesken ja lapsilla myös omia joissa me vanhemmat kuljemme mukana

* matkustelemme paljon mieheni vanhempien kanssa (lapsille lapsenhoitajat ja isovanhemmat saavat loma-aikaa viettää lasten kanssa)

lasten synttäreille yms. itse synttärikakkua, pipareita ja muita tarjottavia?! -Koska mun mielestä se on kivaa =D

Teidän lapsilla on aina niiiin nätit ja siistit vaatteet päällä! - Koska mielestämme lastenkin pukeminen on kivaa!

Hyvähän teidän on, teillä on kaikki ja mulla ei mitään! - Meillä velaton suht iso talo, kaksi ihanaa lasta, kaksi autoa, mökki+ muuta materiaa ja lisäksi onnellinen parisuhde. Sinkkukaveri aina sanoo noin. Kai sitä itselläkin saa välillä kiristää vannetta, vaikka maillä on kaikki (pah).

että olen romanin kanssa avoliitossa, ollut jo ties kuinka pitkään. Nämä ihmettelijät eivät kuulemma hellan ja nyrkin väliin halua alistettavaksi. Juu, olenkin kauhean alistettu kun mies laittaa ruuat ja hoitaa kodin sillä aikaa kun minä käyn töissä ja opiskelen.

Ainakin seuraavia:

* meillä kaksi suht pientä kerrostaloasuntoa

* emme halua omakotitaloon tai edes rivitaloon, vaikka on ns. raavas mies talossa

* emme ole kiinnostuneita titteleistä, urakehityksestä tai suuremmasta palkasta esim. vapaa-ajan menetyksen kustannuksella (sekä minä että mies ollaan tehty näitä arvovalintoja)

Näitä muistan päivitellyn.

Eli ystävät ja sukulaiset ja muut tutut aina ihmettelee, miten kummassa pystyn hoitamaan työn, opiskelut ja perheen (4 lasta ikähaarukalla 2v-10v).

Sanon aina että suurperheen kanssa olen tottunut organisoimaan ja sulkemaan korvat ylimääräiseltä. Ei ehkä olisi onnistunutkaan 1-2 lapsen kanssa.

-miten jaksamme asua remontin keskellä

-miksi olen pitänyt niin vähän äitiyslomaa

-miten mies jaksaa hoitaa lapsia niin paljon (ihan hassu ihmettely)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat